LMVH: بازگشایی چین به مالک تیفانی و دیور کمک می کند

خبرهای روز جهان


لندن
CNN

برند لوکس اوبر هرمس که بیشتر به خاطر کیف دستی بیرکین خود شناخته می شود، از جهش دو رقمی در فروش گزارش کرد زیرا خریداران پردرآمد همچنان برای محصولات گران قیمت خرج می کنند.

هرمس مستقر در پاریس روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش آن در سه ماهه اول 23 درصد افزایش یافته است که ناشی از افزایش تقاضا در تمام بازارهای بین المللی است. با هجوم خریداران ثروتمند در چین به این برند، فروش در قاره آمریکا 19 درصد کاهش “شتاب خوب” در ایالات متحده و 23٪ در آسیا (به استثنای ژاپن) افزایش یافت.

بر اساس گزارشی، اریک دو هالگوئه، معاون اجرایی امور مالی هرمس، گفت: ترافیک فروشگاه ها در ایالات متحده نیز همچنان در حال افزایش است.

نتایج به همراه درآمدهای سه ماهه سایر تأمین‌کنندگان محصولات گران‌قیمت، نشان می‌دهد که برخی از نمادهای وضعیت و هزینه‌کنندگان کلان از عدم اطمینان اقتصادی منصرف شده‌اند.

دریافت کیف دستی بیرکین که می تواند از 10000 دلار در خرده فروشی تا 450000 دلار در حراج به فروش برسد، به طور مستقیم از سازنده آن شاهکاری دشوار است – که اغلب از طریق موقعیت مشهور یا حداقل سابقه خرج کردن با هرمس به دست می آید. این برند هر سال فقط مقدار محدودی را برای فروش تولید می کند.

با این حال تقاضا چنان بالاست که در اوایل ماه جاری، هرمس یک کارخانه تولیدی جدید در شرق فرانسه افتتاح کرد. این شرکت کالاهای لوکس علاوه بر کیف های دستی خود، مد آماده پوشاک، روسری ابریشمی، کفش، ساعت و سراجی نیز تولید می کند.

هرمس تنها شرکتی نیست که در طول رکود اقتصاد جهانی، ثروتش رو به افزایش است. سهام LVMH، بزرگترین گروه لوکس جهان، پس از گزارش فروش قوی در سه ماهه اول به دلیل بازگشایی اقتصادی در چین، به رکورد بالایی رسید.

ارزش سهام ارزشمندترین شرکت اروپا روز پنجشنبه 4.6 درصد افزایش یافت و به 875 یورو (965 دلار) رسید و ثروت مالک آن برنارد آرنو را که در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است، افزایش داد.

LVMH (LVMHF) روز پنجشنبه مورد هدف مخالفان اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قرار گرفت. معترضانی که در اعتصاب سراسری علیه افزایش سن بازنشستگی شرکت کرده بودند، به زور وارد دفتر مرکزی شرکت در پاریس شدند.

فابین ویلدیو، یکی از رهبران اتحادیه، در بیرون ساختمان به شبکه BFMTV وابسته به CNN گفت: «اگر ماکرون می‌خواهد پولی برای تامین مالی سیستم بازنشستگی پیدا کند، باید برای پیدا کردن آن به اینجا بیاید.

صاحب از برندهایی مانند Tiffany & Co. و Dior اواخر روز چهارشنبه فروش خود را 21 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) در سه ماه اول سال گزارش کردند که 17 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 بود.

این کنگلومرا گفت که فروش سه ماهه اول در آسیا، به استثنای ژاپن، 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان دهنده “بازگشت قابل توجهی” است.

رئیس LMVH برنارد آرنو نتایج سال 2022 گروه را در مقر LVMH در پاریس در 26 ژانویه 2023 اعلام کرد.

LVMH در بیانیه ای اعلام کرد که با کاهش محدودیت های ویروس کرونا در آسیا، فروش آن برداشته شد. چین در ماه دسامبر به سیاست سختگیرانه خود برای مقابله با کووید صفر پایان داد.

ژان ژاک گینوی، مدیر ارشد مالی LVMH، چهارشنبه گفت: “ما یک پیک آپ بسیار خوب در چین ثبت کردیم که برای بقیه سال نوید خوبی دارد.”

گینوی افزود، خطوط لوازم آرایشی این شرکت هنوز در سرزمین اصلی چین “کمی تحت فشار” بودند، اگرچه کالاهای چرمی و جواهرات در دومین اقتصاد بزرگ جهان عملکرد خوبی داشتند.

او گفت: «به طور کلی، ما بسیار خوشبین هستیم.

در اروپا و ژاپن، به لطف «تقاضای قوی» مصرف کنندگان محلی و مسافران بین المللی، فروش در سه ماهه اول قوی بود و به ترتیب 24 و 34 درصد افزایش یافت. در ایالات متحده، فروش 8 درصد افزایش یافت.

سهام این شرکت 460 میلیارد دلاری از ابتدای سال 29 درصد افزایش یافته است، در حالی که بازار کالاهای لوکس در مواجهه با تورم بالای جهانی و ترس از اینکه برخی از اقتصادها ممکن است وارد رکود شوند، انعطاف پذیر است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، آرنو، رئیس و مدیرعامل LVMH، در ماه دسامبر از ایلان ماسک پیشی گرفت و با مجموع دارایی خالص 198 میلیارد دلار به 176 میلیارد دلار ماسک تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شد.

الیور بریسکو، شیائوفی ژو در پاریس و پاریجا کاویلانز در گزارشگری مشارکت کردند.