یک پسر مناسب: نتفلیکس هند با صحنه های بوسیدن با تماس تحریم روبرو می شود

خبرهای روز جهان

تبادل در مجموعه “پسری مناسب” اقتباسی از رمان برنده جایزه نویسنده هندی ویکرام ست اتفاق می افتد که ماه گذشته از طریق سرویس پخش جریانی منتشر شد.

داستان زندگی عاشقانه یک زن جوان هندو را دنبال می کند و در یک زمان ، بوسیدن او توسط یک مرد مسلمان در معبد هندو را به تصویر می کشد.

این موضوع برای برخی از بینندگان هند ، از جمله سیاستمداران ملی گرای هندو ، بحث برانگیز است. بر اساس گزارش رسانه های محلی ، روز یکشنبه ، “# بایکوت نتفلیکس” در آنجا در توییتر جریان داشت. در همان روز ، ناروتام میشرا ، وزیر امور داخلی در دولت ایالت مادیا پرادش ، گفت در توییتر که او “از پلیس خواسته است تا این محتوای بحث برانگیز را بررسی کند”.

میشرا ، عضو حزب ملی گرای هندو ، بهارتیا جاناتا (BJP) ، گفت: “این محتوای فوق العاده قابل اعتراضی است که احساسات مردم یک دین خاص را آزار می دهد.”

“من از مقامات خواسته ام كه ​​علت را بررسی كنند و این برنامه و این مضمون را با چه نیتی مجدداً آغاز كرده اند [streaming] بستر، زمینه،” وی گفت ، وی افزود که او در حال بررسی این است که چه اقدام قانونی می تواند انجام شود.

روز شنبه ، یک رهبر جوانان BJP – Gaurav Tiwari – به خبرنگاران گفت که او شکایتی جداگانه از معاون محتوای نتفلیکس در هند و مدیر سیاست عمومی آن در رابطه با این برنامه ارائه کرده است. این شکایت Netflix را به ارتکاب “اقدامات عمدی یا سوicious نیت ، با هدف خشمگین کردن احساسات مذهبی” متهم می کند. طبق قوانین هند ، چنین جرمی می تواند مجازات حبس حداکثر سه سال ، جریمه نقدی یا هر دو باشد.

نت فلیکس از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

سازگار شدن با هند

از سال گذشته که نخست وزیر نارندرا مودی در یک پیروزی چشمگیر برای حزب BJP خود مجدداً انتخاب شد ، بسیاری از مسلمانان هند می گویند تأکید وی بر توانمندسازی اکثریت هندوی هند باعث شده است که آنها احساس کنند شهروندان درجه دو در کشور خود هستند.
اخبار همچنین در یک زمان حساس برای خدمات جریان در هند می آید. در اوایل ماه جاری ، دولت قوانین جدیدی را برای رسانه های دیجیتال اعلام کرد و گفت که سیستم عامل های پخش آنلاین توسط وزارت اطلاعات و صدا و سیما تنظیم می شوند.

این می تواند شرکت هایی مانند Netflix را وادار کند که همان محدودیت های رسانه های سنتی را دنبال کنند.

هند بخش بزرگی از فشار Netflix به آسیا است. طی دو سال گذشته 400 میلیون دلار به بازار ریخته است و کشور را به یکی از قطب های اصلی تولید منطقه تبدیل کرده است. در اوایل سال جاری ، همچنین گزینه هندی را برای دسترسی بیشتر کاربران هندی به سیستم عامل خود اضافه کرد.

“یک پسر مناسب” ، تولید بی بی سی که بعدا توسط نتفلیکس خریداری شد ، فقط یکی از عناوین رشته ای است که معطوف به هند است که این شرکت در آنجا منتشر می کند. براساس خلاصه ای از وب سایت نتفلیکس ، این برنامه بر چگونگی مقابله مدرنیته با سنت متمرکز شده است.

مارک جواهرات هند به دنبال واكنش هاي متخلف ، بازرگاني مشتمل بر زوج بين دين را ترك مي كند

این می تواند توصیفی برای بحث فرهنگی فعلی در هند باشد. اخیراً ، بسیاری از سیاستمداران با عنوان “جهاد عشق” ، نظریه ای اسلام هراسی ، ادعا می کنند که مردان مسلمان زنان هندو را به بهانه ازدواج مجذوب دین می کنند.

میشرا در ماه جاری به خبرنگاران گفت كه قانونی در ایالت وی وضع خواهد شد كه هر كسی را كه به جرم ارتكاب “جهاد عشق” مقصر شناخته شده مجازات شود.

مشاغل دیگر با جنجال های مشابه کنار گذاشته شده اند. ماه گذشته ، یک مارک جواهرات هندی پس از انتقاد برخی از افراد جامعه هندو ، یک آگهی تبلیغاتی را نشان داد که یک خانواده مسلمان را به همراه عروس هندو خود نشان می داد.

– هلن ریگان ، پریالی سور و ودیکا سود در این گزارش همکاری کردند.