“یک موج عظیم اخراج” در ژانویه امکان پذیر است

خبرهای روز جهان

اما بعد ویروس کرونا ویرانگر همه چیز بود.

این شیوع در ماه مارس منجر به تبخیر ناگهانی شغل او به عنوان مدیر یک شرکت مسافرتی اجرایی شد. در ماه آگوست ، وقتی 600 دلار بیمه بیکاری در هفته متوقف شد ، او در تأمین 1250 دلار در ماه اجاره خود مشكل داشت. تا ماه اکتبر ، او در حالی که داشت در اتاق دادگاه در اوماها ، نبراسکا گریه می کرد ، سعی داشت خانه اجاره ای خود را نگه دارد و خانواده اش را از بی خانمان شدن منصرف کند ، زیرا بدهی 3750 دلار اجاره عقب مانده را داشت.

فلپس گفت: “من هر دلار كه توانسته ام هر ماه پرداخت كنم.” “پول محرک و مقداری برای یک موقعیت اضطراری – که ما نیکل آن را کاهش دادیم – در شش ماه اول به ما منتقل کرد. ما رام می خوریم و من هرچه در توان دارم به اجاره خانه خود پرداخت می کنم.”

اما در ساعت یازدهم ، یک نهاد دولتی بعید بود که به او کمک کند: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها. مشاور کمک حقوقی وی در مورد محافظت در برابر تخلیه ای که آژانس فدرال برای صلاحیت وی ایجاد کرده بود به او گفت. فلپس هنگامی که در جریان دادرسی اخراج خود پیش قاضی بود ، دستور CDC را ارائه داد که به او اجازه می داد در خانه اش بماند.

دستور CDC اضطراری ، که از 4 سپتامبر در سراسر کشور اجرا شد ، به طور موقت از وقوع اخراج های جدید و قبلاً ثبت شده در تلاش برای جلوگیری از انتقال بیشتر ویروس کرونا جلوگیری می کند.

وقتی مستأجر اظهار نامه امضا شده ای به صاحبخانه خود می دهد که ادعا می کند شرایط خاصی دارند – از جمله اینکه سالانه کمتر از 100000 دلار درآمد دارند ، از دست دادن قابل توجهی از درآمد را تجربه کرده اند و تمام تلاش خود را برای یافتن کمک اجاره ای و پرداخت هزینه خود انجام می دهند. اجاره دادن.

فلپس گفت: “من نوعی آمریکایی هستم که اکنون به آن احتیاج دارم و هرگز قبلاً به کمک احتیاج نداشتم.” “من همیشه قبض هایم را به موقع پرداخت کرده ام. هرگز با تخلیه روبرو نشده ام. من نمی دانستم که این خدمات وجود دارد. من خیلی قدردان هستم که حتی در آنجا هم هست.”

اما این دستور قرار است در پایان سال منقضی شود و با چالش های قانونی روبرو است ، به این معنی که فلپس ، و همچنین میلیون ها خانوار اجاره ای دیگر در سراسر کشور ، ممکن است هنوز خانه خود را از دست بدهند.

طبق گفته Stout ، یک بانک سرمایه گذاری و یک شرکت مشاوره جهانی ، حدود 11 تا 13 میلیون خانوار اجاره ای در معرض خطر تخلیه هستند. پیش بینی می شود در صورت لغو مهلت قانونی CDC تا 1 ژانویه 2021 ممکن است حدود 6.4 میلیون پرونده تخلیه احتمالی وجود داشته باشد.

از آنجا که این دستور اجاره را لغو یا مسدود نمی کند ، تمام اجاره مستاجر مسترد شده در تاریخ 1 ژانویه تأمین خواهد شد. بدون تسویه حساب اجاره یا افزایش حمایت ، بسیاری از مستاجران درگیر – دوباره – با تخلیه مواجه می شوند.

مایکل تروژیلو ، وکیل دادگستری برنامه مسکن در بنیاد حقوقی دره سیلیکون ، در سن خوزه ، گفت: “همه گیری قبل از پایان سال از بین نمی رود.”

وی گفت اگر مهلت قانونی CDC بدون محافظت جایگزین منقضی شود ، سونامی اخراج ممکن است.

“ما از نظر موج عظیم اخراج در کشورمان با نوع بدهی اجاره که مردم به آن بدهند ، از جنگل خارج نشده ایم.”

بسیاری از مستاجران نمی دانند که کمک می شود

دستور CDC برای محافظت از افرادی که توانایی پرداخت اجاره خانه خود را ندارند (مستاجر همچنان می تواند به دلیل مواردی مانند فعالیت مجرمانه در اموال ، تهدید سلامتی یا امنیت سایر ساکنان یا آسیب رساندن به اموال) اخراج شود. گروه های کمک حقوقی می گویند که پس از اجرای دستور CDC شاهد کاهش قابل توجه جیب در دادگاه های تخلیه بوده اند ، اما نه در همه حوزه های قضایی. اخراج ها متوقف نشده است.

در 16 منطقه مترو که توسط آزمایشگاه اخراج در دانشگاه پرینستون ردیابی می شد ، پس از اجرای دستور CDC ، پرونده ها تقریباً به نصف کاهش یافت. اما جریان موارد جدید تخلیه را متوقف نکرد. طبق آزمایشگاه اخراج ، طی دو هفته پس از اجرای دستور ، 508 پرونده تخلیه در فورت ورث ، 1053 مورد در هوستون و پیتزبورگ 337 مورد ثبت شده است. در سایر شهرها ، پرونده های تخلیه مجدداً روندهای بیشتری را آغاز کرده اند ، از جمله در فیلادلفیا ، و تامپا ، جکسونویل و گینسویل در فلوریدا.

کیتلین سدفلدت ، وکیل دادگستری در پروژه دادگستری مسکن در کمک حقوقی نبراسکا ، گفت: بزرگترین مشکل این است که افراد کافی در مورد این دستور نمی دانند. “اگر ما درگیر شویم و دادگاه درگیر باشد یا اگر مستأجر در وهله اول استیضاح را داشته باشد ، کار می کند.”

از آنجا که این دستور مستاجران را ملزم به ارائه اظهارنامه امضا شده به صاحبخانه خود می کند ، در مورد اینکه آیا موجر باید دستور را بپذیرند و آیا واقعاً می توان از تخلیه جلوگیری کرد ، سردرگمی ایجاد شده است.

سدفلدت گفت: “ما از مستاجران شنیده ایم كه صاحبخانه به مردم می گوید CDC در مورد آنها اعمال نمی شود.” مهلت قانونی برای نوع مسکن یا جغرافیا محدودیتی ندارد ، فقط مستأجرها شرایط اعلامیه را برآورده می کنند.

وی گفت که وی همچنین از تاکتیکهای ترساندن از طرف صاحبخانه شنیده است. سدفلدت گفت: “به مستاجران گفته می شود كه باید آنها را ترك كنند.” “صاحبخانه خواهد گفت” شما می دانید که این اعلامیه زیر شهادت دروغ است و می توانید به زندان بروید. اما مردم ممکن است بگویند ، “آیا من باید به جای اینکه جرم داشته باشم فقط ترک کنم؟”

راهنمایی های بیشتر توسط CDC در ماه اکتبر منتشر شد ، و به عنوان یک برنده برای صاحبخانه شناخته شد. این به صاحبخانه اجازه می دهد تا صحت اظهارنامه را به چالش بکشند و ادعا می کند که آنها هیچ تعهدی درمورد اطلاع دادن به مستاجر در مورد حفاظت از CDC ندارند.
گروه های موجر مانند اتحادیه ملی آپارتمان ها و صاحبان املاک به شکایتی که اتحاد آزادی های مدنی جدید ، یک گروه حقوق مدنی ، با هدف ساقط کردن این دستور ، پیوستند ، پیوستند. آنها استدلال می كنند كه تأمین كنندگان مسكن اجاره ای با دستور CDC جبران ناپذیر شده اند و آژانس های فدرال قدرت چشم پوشی از قوانین ایالتی را ندارند. آنها می گویند CDC بدون هیچگونه اختیار قانونی به حقوق مالکیت خصوصی دست اندازی کرده است.

سدفلدت گفت ، اما برای مستاجرانی كه با تخلیه روبرو هستند ، هم اكنون تهیه سفارش مفید است.

وی گفت: “اگر واجد شرایط هستید ، آن را امضا کنید ، آن را به صاحبخانه خود بدهید و یک نسخه از آن را نگه دارید.” “هنوز مجازاتی برای صاحبخانه هایی که این موضوع را نادیده بگیرند در نظر گرفته شده است.”

مالکان فردی مشمول جریمه نقدی حداکثر 250 هزار دلار به اضافه یک سال حبس می شوند. سازمانها در ازای اخراج به میزان نیم میلیون دلار جریمه می شوند.

آینده ای نامشخص

از نظر فلپس ، تأخیر CDC مورد استقبال قرار می گیرد. اما این نگرانی او را پایان نمی دهد.

فلپس گفت: “من هنوز می ترسم.” “من امیدوارم که برنامه و یک مکمل اجاره تمدید شود. تا زمانی که کشور در آشفتگی ما به سر می برد ، ما به حمایت نیاز خواهیم داشت.”

در همین حال ، بعد از ده ها درخواست ، فلپس شغلی را در یک شرکت بیمه یافت که ثبت نام Medicare را انجام می داد. اما او تا ماه دسامبر شروع نکرد و همچنان در تلاش است تا صندوق های کمک هزینه اجاره را تأمین کند تا بتواند اجاره عقب مانده خود را تأمین کند و قبض های آب و برق عقب افتاده را دریافت کند. اگر هیچ مشکلی پیش نیاید ، او امیدوار است هر بار که شروع به گرفتن فیش حقوقی می کند ، بتواند کمی اضافی هر ماه پس دهد.

وی گفت: “سال 2020 چیزهای زیادی به ما وارد کرده است.” “این یک اصلاح کامل در نحوه زندگی ، کار و آنچه تصور می کردیم بازنشستگی ما چگونه است خواهد بود.”

او امسال نمی خواهد خانه ای بخرد. اما او هنوز در ماه آگوست ازدواج کرد.

وی گفت: “ما تازه در پارک ازدواج کردیم.” “این فقط ما بودیم. و در پایان روز ، ما ازدواج کرده ایم.”

برای او سخت تر است که ببیند بچه هایش این مشکل را می گذرانند.

وی گفت: “تولد بچه ها به تازگی سپری شده و اکنون کریسمس فرا می رسد.” “همانطور که ما به فصل تعطیلات می رویم ، این فقط باید یکی از آن سال ها باشد ، زمانی که ما فقط سپاسگزار هستیم که یکدیگر را داریم و سالم هستیم. ما در خانواده متمرکز خواهیم شد و نه در مورد جدیدترین ، بزرگترین هر چیزی. ما سقفی روی سر خود داریم و یکدیگر را داریم. ”