یونیلور بازار بستنی را فتح کرد. تحویل به خانه مرز نهایی است

خبرهای روز جهان

خریداران بیش از حد گرم فقط کالاهای سوسیس مخصوص شرکت را نمی خریدند. وال ، یک واقعه استیفا داشت: فروش بستنی می تواند به خنثی کردن کسادی فروش فصلی کمک کند.

این ایده کنار گذاشته شد وقتی یک سال بعد جنگ جهانی اول شروع شد. اما ورود یک فریزر تجاری از ایالات متحده در سال 1922 جاه طلبی های او را کاتالیز کرد. بستنی وال از یک کارخانه در غرب لندن به زودی با اسب و گاری و سپس توسط فروشندگان با سه چرخه به لندنی ها منتقل شد. تا سال 1939 ، 8500 ماشین سه چرخه شرکت در جاده های انگلیس وجود داشت.

این شرکت انگلیس-هلند در حالی که پیشگام خط تولید مگنوم خود بوده است ، حدود دو ده مارک عمده بستنی دیگر از جمله Klondike و Ben & Jerry’s را نیز خریداری کرده است. این شرکت در 63 کشور جهان بستنی می فروشد و تقریباً یک پنجم فروش بستنی جهانی را به عهده دارد ، به گفته شرکت تحقیقات بازار Euromonitor ، سهم بیشتری از چهار رقبای بعدی آن است.

یونیلور اکنون پادشاه بی چون و چرای بستنی است. اما همانطور که بیماری همه گیر ویروس کرونا آغاز شده و قفل ها ادامه دارد ، این شرکت با الهام از سه چرخه های تحویل سال های ابتدایی خود برای تسخیر یک مرز نهایی: بستنی تحویل داده شده به خانه شما ، در صورت تقاضا.

بستنی در گوشه گوشه

خیلی دور نخواهد بود. این شانس وجود دارد که هنگام خواندن این مقاله با بستنی Unilever بیش از چند صد یارد فاصله ندارید.

این شرکت صاحب پنج برند از 10 مارک بستنی با ارزش از جمله Breyers ، Cornetto ، Carte d’Or و Ben & Jerry’s است. اما امپراتوری آن بسیار فراتر از این نام های آشنا است.

در اسپانیا Frigo ، Adityaa در هند ، Holanda در مکزیک ، Langnese در آلمان ، Selecta در فیلیپین ، Ola در آفریقای جنوبی و Pingüino در اکوادور وجود دارد. در سالهای اخیر ، یونیلور نیز با ارائه پیشنهادات برتر خود از بین بردن تعداد روزافزون رقبای نوآور ، مارک های ژلاتو و سرب مانند Talenti آمریکا ، Grom ایتالیا و Weis استرالیا را از بین برد.

ممکن است بسیاری از اینها ناشناخته باشد ، اما شما احتمالاً با مارکی روبرو شده اید که بیش از هر نوع دیگری خواستار بستنی سازی Unilever است: مگنوم.

پیش بینی می شود فروش مگنوم به مصرف کنندگان پرفروش ترین بستنی در جهان امسال به 3.8 میلیارد دلار برسد و این از مارک خواهر کورنتو (2.4 میلیارد دلار) و جنرال میلز (GIS) یورومونیتور گفت هاگن-دازس (3.2 میلیارد دلار).

مت کلوز ، معاون اجرایی بستنی جهانی ، گفت: Unilever هنگام راه اندازی بستنی مگنوم در مورد 1989 مورد “جدی” قرار گرفت. میله های بستنی وانیلی روی چوب ها ، غوطه ور شده در شکلات که در اولین لقمه ترک می خورد و سپس در دهان شما حل می شود ، یک احساس جدید طعم و مزه جدید است.

کلوز به سی ان ان بیزینس گفت: “این واقعاً انقلابی در صنعت بستنی سازی ، بلکه تجارت بستنی ما نیز ایجاد کرد.” “ناگهان ما از نوعی غذای کنار دریا بچه ها به چیزی تبدیل شدیم که مردم در مکان های بیشتری می خوردند.”

درک اینکه بستنی می تواند درمانی برای بزرگسالان باشد ، تجارت را تغییر داد. این کشور موجی از مارک های بازاریابی و متمایل به بازار را به وجود آورد که به نوبه خود با تکمیل ترجیحات مصرف کننده جای خود را به گزینه های سالم و گیاهی داده اند.

رویکرد یونیلور این بوده است که به دنبال هدف قرار دادن کل بازار باشد ، به جای اینکه بخشی خاص را هدف قرار دهد. 35 مارک بستنی آن در هر نقطه قیمت ، در هر موقعیت و تقریباً در هر اندازه ، شکل و بسته بندی وجود دارد. Breakers وانیل طبیعی برای خوردن با پای سیب وجود دارد. Popsicles ارزان و شاد روی چوب برای جوانان. مگنوم برای برآوردن ولع مصرف در اواخر شب در قسمت های کوچک گزش می زند. و عکسهایی از بن و جری یا تالنتی برای چیزهای عجیب تر.

در طی شیوع ویروس کرونا ، فروش افزایش یافته است ، زیرا خانواده هایی که مجبور به خوردن غذا در خانه می شوند به بستنی تبدیل می شوند تا خودشان را بخورند. فروش بستنی Unilever که در خانه خورده شده در فاصله آوریل و ژوئن 26 درصد و در سه ماهه بعدی 16 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و فروپاشی خوراکی های مصرف شده را جبران می کند.
بسته شدن قفل ها همچنین میلیون ها نفر دیگر را به سمت خرید مواد غذایی آنلاین ، شامل بستنی سوق داده است. این یک ضربه از بازوی تجارت الکترونیکی Unilever بود و زمینه را برای جدیدترین بازار آن فراهم کرد: بستنی در صورت تقاضا.

چگونه چیزهای خوب درست کنیم

تهیه بستنی کاملاً روی حیله و تزویر است ، بدون اضافه کردن تدارکات لازم برای تهیه آن به افراد هر زمان که بخواهند قبل از ذوب شدن

تجارت بستنی از زمان شروع تولید کارخانه وال در حدود 100 سال پیش تغییر کرده است. اکنون ، شرکت ها تقریباً روش های نامحدودی دارند که می توانند شیر ، خامه و شکر را با سایر مواد ترکیب کنند تا طعم ها و قالب های جدید به دست بیاورند. یونیلیور 431 نوع بستنی را فقط در انگلستان و ایرلند به فروش می رساند ، در حالی که مگنوم به تنهایی حدود 35 طعم در سال در چوب های استاندارد ، مینی استیک ها ، پینت ها و ترافل ها دارد.

اندرو Sztehlo ، معاون جهانی Unilever در تحقیقات و توسعه بستنی ، روند تولید را به یک خط مونتاژ خودرو تشبیه می کند. Cornetto را بگیرید که بستنی وانیلی را با پوشش شکلات و قطعات فندق در یک مخروط ویفر ترکیب می کند.

مخروط بستنی کرنتو در فریزر در بانکوک ، تایلند در دسامبر 2019.

وی به سی ان ان بیزینس گفت: “ساختن کورنتو معادل غذایی ساخت اتومبیل موتوری است.” “شما چیزهای گرم ، چیزهای سرد ، چیزهایی دارید که در زوایای خنده دار قرار دارند ، چیزهایی مانند آب ، چیزهایی که از آب متنفر هستند. و همه آنها برای ساختن این مخروط باید دور هم جمع شوند. این بسیار پیچیده است و بسیار بالا می رود سرعت.”

حتی با همه این دقت و سالها تجربه ، چالشهای فنی همچنان پابرجا هستند. به گفته کریس ویچ ، مهندس ارشد فرآیند سابق در Unilever ، هر ساله پروژه هایی برای حل و فصل مشکل مخروط های کرنتو که گاهاً در تاریخ استفاده از آنها خیس می شوند ، وجود دارد.

ویچ در جلسه توجیهی اوایل سال جاری به میزبانی مitutionسسه مهندسان شیمی مستقر در لندن گفت: “بستنی ماده فوق العاده پیچیده ای است که مدل سازی و کار با آن بسیار دشوار است و چندین مرحله پردازش بسیار حساس وجود دارد که کیفیت را تحت تأثیر قرار می دهد.”

این بدان معناست که هرگاه Unilever بخواهد بستنی جدیدی راه اندازی کند یا حتی محصول موجود را با استفاده از تزریق سس کمی متفاوت تغییر دهد ، بیشتر اوقات مجبور به تهیه یک تجهیزات جدید نیست. به گفته Sztehlo ، که آنها را به عنوان “قلمرو ویلی وونکا” توصیف می کند ، از این رو است که “بسیاری از فولاد ضد زنگ” و تعداد زیادی مهندس در کارخانه های بستنی سازی Unilever وجود دارد.

وی افزود: “چیزهای چرخشی زیادی در حال بالا و پایین رفتن ، داخل و خارج و غیره است.” “ما سالانه از طریق کارخانه های خود در سراسر جهان میلیاردها میلیارد محصول بستنی تولید می کنیم.”

آبنبات چوبی بستنی Twister روی خط مونتاژ در یک کارخانه Unilever در قونیه ، ترکیه.

در ماموریت

مدیران یونیلور می گویند که آنها از استراتژی وال در زمینه ساخت بستنی تا حد امکان در همه جا دور نشده اند. فراتر از ورود ویترین وال به هر فروشگاه مواد غذایی احتمالی ، این امر منجر به از بین رفتن نیاز مردم برای بیرون رفتن و یافتن بستنی می شود.

بستن گفت: “من فکر می کنم به عنوان یک باند بستنی کمی مسیحی هستیم.” “ما معتقدیم که مردم آن را می خواهند ، ما فقط باید راهی پیدا کنیم تا به آنها برسیم.”

تهیه بستنی به صورت درخواستی بخش مهمی از تلاش های یونیلور برای کاهش وابستگی به فروش در تابستان است که باعث می شود در معرض تغییر شرایط آب و هوایی قرار گیرد و با یک پنجره باریک قسمت عمده درآمد خود را بدست آورد. Euromonitor در گزارشی در اوایل سال جاری گفت: “برای یونیلور ، این به معنای تغییر مکان بستنی به عنوان یک میان وعده در هر زمان است.”

یک قرن پس از ورود سه چرخه وال به جاده ها ، نیاز به بستنی در دسترس همیشه و بدین معنی است که یونیلور بار دیگر از کارگران چرخ دار برای توزیع کالاهای خود استفاده می کند.

Ice Cream Now ، تجارت تحویل منزل این شرکت ، در طی همه گیر شدن بیماری رونق گرفته است. آنچه که به عنوان یک برنامه آزمایشی در سال 2016 در دفتر Deliveroo در لندن با یک فریزر و فروشگاه مجازی آغاز شد ، هم اکنون در بیش از 100 شهر در 36 بازار از طریق همکاری با افرادی مانند Uber Eats ، DoorDash ، گراب هاب (GRUB)، فقط بخور (JSTTY) و پیتزا دومینو (DMPZF).
جعبه های بستنی مگنوم در یک هایپرمارکت در کوالالامپور ، مالزی در ژوئن 2019.
مشتریان می توانند بستنی را که ظرف 30 دقیقه تحویل می شود از تعداد شرکای خرده فروشی ، رستوران ها یا آشپزخانه های ابری تحویل بگیرند. “این در مورد بیرون آوردن بستنی است [one of those freezers and] Sztehlo گفت: “این در خانه کسی است.” و این در دوچرخه متوقف نمی شود. این شرکت با Terra Drone Europe همکاری کرده است تا تحویل هوایی را بررسی کند.

این کمک می کند که بستنی های یونیلور به عنوان بخشی از تجارت سنتی آن ، در حال حاضر در چندین میلیون فریزر در سراسر جهان هستند. این تعداد وانت برای بستنی درخواستی به 11000 مورد در سطح جهان رسیده است که تقریبا چهار برابر افزایش نسبت به قبل از بروز همه گیری است. و این در حال اضافه کردن نقاط وانت بار بیشتر برای بدست آوردن بستنی به مردم با بیشترین سرعت ممکن است – برای محصولی که در هر درجه بالاتر از صفر درجه فارنهایت (18- درجه سانتیگراد) شروع به ذوب شدن می کند بسیار مهم است.

فروش جهانی بستنی و دسرهای منجمد در تجارت الکترونیکی در حال حاضر به شدت قبل از ویروس کرونا در حال رشد بود. اما همه گیر شدن سرعت حرکت به سمت خرید مواد غذایی آنلاین را تسریع می کند و به یونیلور و رقبای خود در تجارت الکترونیکی از جمله Halo Top و Häagen-Dazs سود می رساند.

جای رشد دارد. یورومونیتور تخمین می زند که فروش آنلاین بستنی ، از جمله ماست یخ زده ، در سال جاری به حدود 1.7 میلیارد دلار برسد – بخش کوچکی از 76.4 میلیارد دلار فروش بستنی به مصرف کنندگان.

برای Unilever ، رشد بستنی در خانه ، به رهبری مارک هایی از جمله Ben & Jerry’s و Magnum ، در مسیر جبران بیش از سقوط درآمد بستنی خانگی در سال جاری است که شامل فروش به رستوران ها و شرکت های پذیرایی است.

این شرکت همچنین از اقبال خوبی بهره مند شده است. حدود دو ماه قبل از آنکه بسیاری از دنیا به انسداد ویروس کرونا مبتلا شود ، بن و جری Netflix & Chilll’d ، عطر و طعم بستنی کره بادام زمینی جدید را با پیام رسانی کاملاً مناسب برای سال 2020 راه اندازی کرد.

Netflix & Chilll'd از بن و جری یک بستنی کره بادام زمینی است که دارای پیچ و خم های شیرین و شور و قهوه ای های شیرینی است.
با توجه به اینکه مسیر همه گیری هنوز به شدت نامشخص است و برخی از اقتصادهای بزرگ در حال قفل شدن هستند ، یونیلور اکنون با یک وظیفه دلهره آور مواجه است که تصمیم می گیرد سال آینده چه رویکردی را انتخاب کند. آیا باید وان های بیشتری از Carte d’Or برای مصارف خانگی درست کند یا مجردهای مگنوم که در سفر خورده می شوند؟

طبق گفته Sztehlo ، كه 35 سال پیش به عنوان شاگرد به تجارت بستنی پیوست ، برنامه های سال 2021 “كاری در دست انجام است”. وی اذعان می کند که به دست آوردن ایده بزرگ بعدی در مورد تماس های ویدئویی ، به ویژه بدون چشیدن مزه اداری بعد از ظهر ، دشوارتر بوده است. آن اجتماعات گاه به گاه معمولاً دور یک میز در نیویورک برگزار می شود که 20 کیلوگرم انواع بستنی از آنجا رد می شود ، اما آنها تا اطلاع ثانوی در انتظار هستند.

وی گفت: “ما از نظر اجتماعی ، خلاقیت و تعاملی از دست رفته ایم. این کمی عقیم تر است.” خبر خوب ، وی افزود ، “این است که مردم می خواهند خوشبخت باشند” ، و آنها به دنبال راه هایی برای “افزایش لحظات شادی خود در خانه” هستند.

Netflix & Chilll’d کسی؟