یوان چین قبل از بهبودی در نوسانات انتخابات ایالات متحده ، بدترین سقوط در سالهای گذشته را تجربه کرده است

خبرهای روز جهان

یوان چین در روز چهارشنبه زمانی که نتایج اولیه نشان داد ترامپ در یک رقابت رقابتی با جو بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق ، که برای تصرف کاخ سفید مورد علاقه قرار گرفته بود ، برای مدت کوتاهی 1.4٪ در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

به گفته استفان اینس ، استراتژیست ارشد بازار جهانی Axi ، افت در یوان دریایی ، جایی که ارز به صورت آزادتر در آن معامله می شود ، بیشترین افت یک روزه از فوریه 2018 بود.

یوان فراساحل بعداً با محاسبه آرا more بیشتر ضررهای خود را تقسیم کرد و آخرین کاهش تنها 0.3 درصدی بود که در حدود 6.7 یوان برای هر دلار آمریکا بود. یوان خشکی که با کنترل دقیق تری کنترل می شود ، پس از سقوط بیش از 1 درصدی در شانگهای ، 0.2٪ کاهش یافت.

تحلیلگران در Barclays نوشتند: “به نظر می رسد بازارهای ارز با پای خود رأی می دهند.” “وقتی به نظر می رسید رئیس جمهور به راحتی برنده می شود ، ارزهایی مانند [yuan] و [Mexican peso] یک شبه فروخته شد اما هر دو صبح زود تجمع کرده و …. یوان بیشترین ضررهای شبانه خود را پس گرفته است. “

واحد پول چین می تواند نسبت به نتایج انتخابات حساس باشد.

“با توجه به تنشهای چین و ایالات متحده ، [renminbi] جنبش بازار به نتیجه انتخابات ایالات متحده بستگی دارد. ” “

انتخابات ایالات متحده تنها عاملی نبود که ارز چین را به هم زد. مقامات چینی نیز اخیراً IPO رکوردشکنی Ant Group را متوقف کرده اند. به گفته لورین تان ، مدیر تحقیقات سهام آسیا در مورنینگستار ، این عدم اطمینان در مورد سرمایه گذاری چین را افزایش می دهد. سهام در منطقه نیز بی صدا بود کامپوزیت شانگهای (SHCOMP) 0.2٪ و هنگ کنگ افزایش می یابد شاخص سنگ قطع کنید (HSI) ریزش 0.2٪
وال استریت شب انتخاباتی را که از آن بیشتر ترسیده بود به دست آورد

اصطلاح دیگر ترامپ می تواند باعث ایجاد تنش جدیدی در روابط ایالات متحده و چین شود که سال به سال تلخ تر می شوند. آنچه به عنوان یک جنگ تجاری آغاز شد ، به یک درگیری گسترده تر بر سر فناوری و امنیت ملی تبدیل شده است.

در حالی که اقتصاد چین با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشور های بزرگ از بیماری همه گیر ویروس کرونا رهایی یافت ، و با شروع آماده سازی سرمایه گذاران برای پیروزی احتمالی بایدن ، یوان در برابر دلار رشد کرد. گران شدن سریع این ارز حتی بانک خلق چین را بر آن داشت تا ماه گذشته برخی از قوانین را تغییر دهد تا تلاش کند رشد ارزش را کاهش دهد.
چونگ گفت: “پیروزی ترامپ می تواند خطر جنگ تجاری را دوباره زنده کند.” این افت در فوریه 2018 با تشدید تنش های ایالات متحده و چین اتفاق افتاد و سال گذشته با ادامه جنگ تجاری ، ارز در نقاطی ضعیف شد.

در حالی که برخی از تحلیلگران بازار گمان می بردند كه پیروزی ترامپ می تواند موضع تندتر آمریكا نسبت به چین را به همراه داشته باشد ، اقتصاددانان اظهار داشتند كه هر رئیس جمهور آمریكا رویكرد محكمی با پكن خواهد داشت.

تحلیلگران JP Morgan ماه گذشته در یادداشتی نوشتند كه حتی اگر بایدن در انتخابات پیروز شود ، آنها انتظار دارند كه رابطه واشنگتن و پكن همچنان ادامه داشته باشد ، زیرا دو كشور بر سر شبکه های 5G ، رایانش كوانتوم ، هوش مصنوعی و بیوتكنولوژی درگیر می شوند.

ترنس وو ، استراتژیست ارز در بانک OCBC در سنگاپور ، گفت که احتمالاً این ارز توسط عواملی غیر از انتخابات هدایت می شود ، از جمله اینکه آیا بهبود اقتصادی چین می تواند در مسیر خود باقی بماند.

وی گفت: “با توجه به اینكه مدیریت جهانی همه گیر همچنان مسئله اصلی در سطح جهانی است ، ممكن است اصطكاك تجاری فعلاً به حاشیه برود.”

– چارلز رایلی در این مقاله مشارکت داشت.