یلن به CNN: ایالات متحده می تواند تورم را کاهش دهد و در عین حال بازار کار قوی را حفظ کند

خبرهای روز جهان



CNN

جانت یلن، وزیر خزانه داری، در مصاحبه ای اختصاصی با فرید زکریا، روز جمعه، به سی ان ان گفت که تحولات ماه گذشته در بخش بانکی آمریکا را از رسیدن به یک فرود نرم منحرف نکرده است.

یلن گفت: «من فکر می‌کنم راهی برای کاهش تورم وجود دارد و در عین حال آنچه که فکر می‌کنم همه ما به آن توجه می‌کنیم، بازار کار قوی است، حفظ شود. “و شواهدی که من می بینم نشان می دهد که ما در این مسیر هستیم.”

وی افزود: آیا خطراتی وجود دارد؟ البته. من نمی‌خواهم خطرات را در اینجا کم‌اهمیت جلوه دهم، اما فکر می‌کنم این امکان پذیر است.»

یلن اشاره کرد که عواملی که تورم را افزایش داده اند بسیار فراتر از تنگنای موجود در بازار کار ایالات متحده است، به ویژه جنگ روسیه در اوکراین که قیمت مواد غذایی و انرژی را افزایش داد. و اختلالات زنجیره تامین در دوران همه‌گیری، که باعث کمبود مواد کلیدی شد که بخش‌های حیاتی اقتصاد مانند صنعت خودرو را مختل کرد.

او گفت: «ما شاهد آن گلوگاه‌های زنجیره تأمین هستیم که تورم را افزایش داده است، آنها شروع به حل کرده‌اند. ما تغییرات بزرگی در نحوه زندگی مردم و نرخ بهره پایین داشتیم و قیمت مسکن بسیار افزایش یافت. اکنون قیمت مسکن اساساً کاهش یافته است.

برای تماشای مصاحبه انحصاری فرید زکریا با جانت یلن، وزیر خزانه داری، این یکشنبه ساعت 10 صبح به وقت شرقی/PT، با “Freed Zakaria GPS” همراه شوید.

یلن گفت که او شاهد کاهش استرس در بازار کار است، از جمله افزایش مطالبات بیکاری، کاهش فرصت‌های شغلی، و افزایش مشارکت نیروی کار. او گفت که کسادی بیشتر بازار کار به کاهش تورم کمک می کند، اما به این معنی نیست که نیاز به جهش قابل توجهی در بیکاری وجود دارد.

او گفت: “من فکر می کنم بازار کار قوی و کاهش تورم اهداف سازگار هستند.”

داده های اقتصادی ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، نشانه های تداوم سرد شدن در زمینه هایی مانند تورم و هزینه های مصرف کننده را نشان داد.

ماه گذشته، فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک امضا باعث ایجاد بحران در بخش بانکی ایالات متحده شد، بازارهای مالی را متلاطم کرد و به ابهام در مورد پتانسیل تأثیرات امواج منفی در سرتاسر اقتصاد دامن زد.

خزانه داری، همراه با فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال، پس از ورشکستگی بانک های منطقه ای، مداخله کردند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بانک می توانند به تمام پول خود دسترسی داشته باشند و از فرارهای بانکی در آینده جلوگیری کنند.

یلن به زکریا گفت که اقدامات انجام شده توسط خزانه داری، فدرال رزرو و FDIC “تهدید سیستمی موجود را متوقف کرد.”

او گفت: “آمریکایی ها باید توجه داشته باشند که آمریکا یک سیستم بانکی امن و قوی دارد.” «سیستم بانکی ما به خوبی دارای سرمایه و نقدینگی است و مشکلاتی که چند بانک با آن مواجه بودند – این یک مشکل کلی در سراسر سیستم بانکی نیست. ما اقداماتی را انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که سپرده گذاران احساس می کنند پس اندازهای آنها ایمن است و ابزارهایی که قبلاً انجام می دادیم ابزارهایی هستند که می توانیم و دوباره از آنها استفاده می کنیم اگر مشکلات در یک بانک یا چند بانک منجر به ایجاد خطر شود. سرایت به سیستم.»

بانک‌ها احتمالاً در عملیات‌های خود «محتاط‌تر» عمل می‌کنند و در نتیجه می‌توانند منجر به مهار در دسترس بودن اعتبار شوند. مقامات فدرال رزرو خاطرنشان کرده اند که انقباض اعتبار می تواند به تلاش ها برای کاهش تورم کمک کند.

با این حال، ورشکستگی بانک‌ها به عدم اطمینان در مورد احتمال سقوط بانک‌ها و همچنین پس لرزه‌های احتمالی دامن زده است که می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند در حالی که فدرال رزرو به پایان کارزار تاریخی افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم نزدیک می‌شود.

یلن گفت که در حال حاضر اینطور نیست.

یلن گفت: «در حال حاضر چیزی نمی بینم که از نظر من به اندازه کافی چشمگیر یا به اندازه کافی قابل توجه باشد که به طور قابل توجهی چشم انداز را تغییر دهد. من فکر می کنم چشم انداز رشد متوسط ​​و ادامه بازار کار قوی با کاهش تورم باقی می ماند.

مصاحبه یلن با زکریا نزدیک به پایان هفته ای پر از جلسات، حضورهای عمومی و سخنرانی های وزیر خزانه داری در ارتباط با نشست های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بود که در آن اوکراین تمرکز اصلی بود.

یلن در مصاحبه با زکریا گفت که روسیه باید خسارات وارده در اوکراین را بپردازد و مذاکرات در مورد مکانیسم های احتمالی برای تحقق آن ادامه دارد.

او گفت: “این مسئولیتی است که من فکر می کنم جامعه جهانی انتظار دارد روسیه آن را به دوش بکشد.” این چیزی است که ما با شرکای خود در مورد آن صحبت می کنیم، اما محدودیت های قانونی در مورد آنچه که می توانیم با دارایی های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد.