کیلیان امباپه بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن در لیگ 1 شد.

خبرهای روز جهان



CNN

کیلیان امباپه در دوران جوانی خود دستاوردهای زیادی کسب کرده است. این بازیکن 24 ساله قهرمان جام جهانی شده، در فینال جام جهانی هت تریک کرده و کاپیتان فرانسه است.

روز شنبه، او با تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ پاری سن ژرمن در لیگ 1، موارد بیشتری را به رزومه خود اضافه کرد.

امباپه در پیروزی حساس 3-1 مقابل لنز، ستاره نمایش بود و گل اول را برای صد و سی و نهمین گل لیگ خود برای این باشگاه به ثمر رساند. او همچنین به زیبایی لیونل مسی را – که سه دقیقه بعد از اینکه ویتینیا 2-0 پی اس جی را به برتری رساند – گلزنی کرد – در یک گل تیمی درخشان قرار داد.

این بازیکن فرانسوی در 169 بازی لیگ 1 به موفقیت خود دست یافته است و از ادیسون کاوانی که 138 بار در لیگ 1 در 200 بازی لیگ برای این باشگاه گلزنی کرد، پیشی گرفت.

لنز که در رده دوم قرار دارد، پی اس جی را برای قهرمانی در لیگ 1 به چالش می کشد، اما اکنون با 9 امتیاز اختلاف نسبت به پاریسی ها، به نظر می رسد که پی اس جی یازدهمین عنوان قهرمانی را کسب کند.

کارت قرمز صلیس عدل سامد در دقیقه 19 کمکی به لنز نکرد.

پاری سن ژرمن دوران بی تفاوتی را سپری می کرد و دو بازی خانگی را از دست داد تا رقبای قهرمانی لنز و مارسی را امیدوار کند.

کریستوف گالتیه، سرمربی پی اس جی، پس از بازی به تلویزیون پاری سن ژرمن گفت: «اگر مسابقه‌ای بود که باید برنده می‌شدیم، آن مسابقه بعد از دو باخت متوالی در پارک بود. لنز یکی از رقبای ما است و مسلماً پیروزی مهم بود.

هفت بازی باقی مانده است. می دانم که لنز و مارسی تسلیم نمی شوند. ما باید به تمرکز خود ادامه دهیم. من فقط دیدم که از اول فصل در صدر جدول بوده ایم.

ما باید همینطور ادامه دهیم و به خوبی برای بازی آنجر که در اوایل روز جمعه برگزار می شود، آماده شویم. لیست بازی‌های ما مطلوب به نظر می‌رسد، اما تنها زمانی مطلوب است که خودمان را به طور کامل سرمایه‌گذاری کنیم و عزم زیادی برای پیروزی نشان دهیم.»

پی اس جی در 21 آوریل در استادیوم ریموند کوپا با آنجرز بازی خواهد کرد.