کمک اقتصادی جهانی 19.5 تریلیون دلار در حال انجام است. بالاتر خواهد رفت

خبرهای روز جهان

دولت ها حدود 12 تریلیون دلار اقدامات محرکه را اعلام کرده اند صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود روز دوشنبه اعلام کرد که از ماه سپتامبر و بانک های مرکزی حداقل 7.5 تریلیون دلار پول نقد کرده اند تا تأثیر همه گیری را بر اقتصاد خود کاهش دهند.
با وجود مقیاس و سرعت بی سابقه نجات ، اقتصاد جهانی در رنج است بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ. فعالیت اقتصادی و اشتغال در بخشهای وسیعی از جهان ، از جمله در ایالات متحده و اروپا ، بسیار کمتر از سطح مشاهده شده قبل از بروز همه گیری است.

در حالی که کاندیداهای واکسن ویروس کرونا به بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی در سال آینده اشاره دارند ، اما در آینده نزدیک به کشورها کمک چندانی نخواهد کرد. و سد معبر برای تأمین حمایت مالی اضافی می تواند به بهبود شکننده آسیب برساند.

کریستالینا جورجیوا ، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت: “اکنون کشورها با صعود طولانی روبرو هستند که دشوار ، ناهموار ، نامطمئن و مستعد عقب نشینی خواهد بود.”

در ایالات متحده ، جایی که تعداد موارد ویروس در حال انفجار است ، امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از واگذاری انتخابات به جو بایدن می تواند تلاش ها را برای توافق مهم دیگر ادامه دهد بسته محرک این کشور از حدود 10 میلیون شغلی نسبت به قبل از آغاز شیوع بیماری همه گیر کاهش یافته است و اکنون چندین ایالت محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از افزایش موارد وضع کرده اند که این امر بیشتر بر وزن بهبود می یابد.

در همین حال ، اتحادیه اروپا با یک شورش داخلی روبرو است که می تواند تصویب نهایی صندوق بازیابی ویروس کرونا را به ارزش 800 میلیارد یورو (950 میلیارد دلار) به تأخیر بیاندازد ، مذاکراتی که ماه ها به طول انجامید و قرار است از اول ژانویه آغاز شود.

اقتصاد آسیا در حال بازگشت است.  غرب در مسیری دیگر قرار دارد
روز دوشنبه ، مجارستان و لهستان برای جلوگیری از بسته بندی اقدام کردند بیش از تلاش برای پیوند توزیع آن با احترام به قانون قانون ، ایجاد تردید در مورد اینکه آیا بودجه بسیار مورد نیاز به سخت ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا ، اسپانیا و یونان می رسد. انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا در جلسه روز پنجشنبه در مورد این موضوع بحث کنند.
اقتصاددانان می گویند که به زودی گرفتن تماس با پشتیبانی دولت ، قدرت بهبودی از همه گیر را تضعیف می کند. در حالیکه انتظار می رود بانکهای مرکزی انگیزه بیشتری برای تلاش در اقتصاد خود ایجاد کنند ، آنها فاقد کانال مستقر برای ارسال مستقیم پول به خانوارها هستند.

به گفته نیل شیرینگ ، اقتصاددان ارشد گروه سرمایه اقتصادی ، برداشت زودرس از حمایت مالی “بزرگترین خطر” پیش روی اقتصاد در کوتاه مدت است.

وی روز سه شنبه در یک یادداشت تحقیقاتی گفت: “این یک اشتباه خود شکنانه است.”

وی افزود: این به این دلیل است که یک دوره طولانی تقاضای ضعیف ، که محرک های مالی مقیاس بزرگ آن را کاهش داده است ، بیشترین تهدید را برای رشد اقتصادی ایجاد می کند.

– جیمز فراتر در گزارشگری همکاری کردg