کمپین نیکی هیلی حجم اولیه جمع آوری کمک های مالی را بیش از حد اعلام کرد

خبرهای روز جهان



CNN

کمپین انتخاباتی نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، اوایل ماه جاری میلادی چیزی را به عنوان دستاوردی قوی برای نامزدی او در سال 2024 اعلام کرد: فرماندار سابق کارولینای جنوبی “بیش از 11 میلیون دلار تنها در شش هفته” جمع آوری کرده است.

اما پرونده‌های رسمی شنبه شب به کمیسیون انتخابات فدرال نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این کمپین پول‌ها را در میان کمیته‌های جمع‌آوری کمک مالی هیلی دوبرابر شمارش کرده است که رقم اصلی را بیش از حد نشان می‌دهد.

در عوض، سه کمیته مرتبط با هیلی در مجموع 8.3 میلیون دلار جمع‌آوری کردند که هنوز هم برای اولین نامزد ریاست‌جمهوری قابل توجه است، اما نه رقمی که علناً توسط کمپین سفیر سابق سازمان ملل متحد تبلیغ می‌شود.

جمع آوری کمک مالی به عنوان یکی از معیارهای حمایت از یک کمپین عمل می کند، و کاندیداها اغلب مشتاق هستند تا اعداد زیادی را پیش از ثبت نام رسمی خود با تنظیم کننده های فدرال اعلام کنند. بتسی آنکنی، مدیر کمپین انتخاباتی، در اعلام حجم بیش از حد 11 میلیون دلاری، گفت: “جمع آوری کمک های مالی گسترده و کمپین فعال خرده فروشی هیلی در ایالت های اولیه رای گیری، او را به نیرویی تبدیل می کند که می توان با آن حساب کرد.”

در یک ایمیل یکشنبه، کن فارناسو، سخنگوی کمپین هیلی، از رقم 11 میلیون دلاری دفاع کرد و گفت که حسابداری آنها منعکس کننده نحوه توصیف نامزدهای دیگر از جمع آوری کمک های مالی خود است.

هیلی سه کمیته همسو دارد: کمیته اصلی مبارزات انتخاباتی او، یک PAC رهبری و یک کمیته مشترک جمع آوری کمک مالی که پول را به دو کمیته دیگر ارسال می کند.

این کمپین مجموع دریافتی های هر کمیته را جمع آوری کرد تا به رقم 11 میلیون دلار برسد. اما، با انجام این کار، 2.7 میلیون دلار را دو برابر کرد که ابتدا در کمیته مشترک جمع آوری کمک مالی قرار گرفت و سپس در اختیار کمیته مبارزات انتخاباتی و رهبری PAC قرار گرفت.

سایر نامزدها به دنبال این بوده اند که پرونده های تبلیغاتی خود را در مطلوب ترین حالت ارائه دهند. برای مثال، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، مبلغ 9.5 میلیون دلار را در شش هفته اول مبارزات انتخاباتی وی اعلام کرد. اما، در آن پنجره، تنها حدود 5 میلیون دلار به کمیته مشترک جمع آوری کمک مالی که قدرت عملیات سیاسی او را بر عهده دارد، سرازیر شد.