کرانه باختری: سازمان ملل و اتحادیه اروپا با انتقاد از اسرائیل پس از تخریب ، 73 فلسطینی را بی خانمان کرد

خبرهای روز جهان

سازمان ملل تخریب در جامعه Khirbet Humsa را “بزرگترین حادثه آوارگی اجباری طی چهار سال گذشته” توصیف کرد.

هماهنگ کننده فعالیتهای دولتی اسرائیل در سرزمینها (COGAT) ، که کرانه باختری اشغال شده را اداره می کند ، گفت که هفت چادر و هشت قلم تخریب شده است زیرا آنها در منطقه شلیک در دره اردن به طور غیرقانونی ساخته شده اند.

COGAT در بیانیه ای گفت: “ما متذكر خواهیم شد كه اجرا مطابق با مقامات و رویه ها و با رعایت ملاحظات عملیاتی انجام شده است.”

هاربی ابو الکبش ، 47 ساله فلسطینی گفت که به روستاییان هیچ اخطاری در مورد تخریب قریب الوقوع داده نشده است. وی به سی ان ان گفت: “آنها هرگز به ما نگفتند كه برای تخریب می آیند تا اینکه دیدیم آنها با بولدوزر می آیند.” “آنها حتی به ما فرصتی ندادند که از املاک خود استفاده کنیم.”

الکبش ، علی رغم سالها جنگ قانونی بر سر سرنوشت جامعه اش ، و چالش فوری آغاز باران های زمستانی ، قول داد که خانه خود را در همان نقطه بازسازی کند.

وی گفت: “همسر عموی من دو روز پیش به دنیا آمد و او در خارج از زیر باران با نوزاد تازه متولد شده خود است. من در حال حاضر برای محافظت از کودکان چند پوشش باران خریداری کرده ام.”

یک ناظر از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) که با CNN صحبت کرد ، گفت که ارتش اسرائیل همچنین دو صفحه خورشیدی را یکدست و یک تراکتور و یک وسیله نقلیه شخصی را توقیف کرد.

بقایای یک روستا در Khirbet Humsa در کرانه باختری در 4 نوامبر.
Khirbet Humsa در تاریخ 4 نوامبر پس از تخریب.

ایوان هله ، یک مقام ارشد برنامه توسعه سازمان ملل در سرزمین های فلسطین ، از استدلال COGAT برای تخریب سازه ها ، که برخی از آنها به عنوان کمک بشردوستانه اهدا شده بود ، انتقاد کرد. “کمبود پروانه های ساختمانی صادره از اسرائیل به عنوان یک دلیل ذکر می شود ، حتی اگر به دلیل رژیم محدود و تبعیض آمیز برنامه ریزی ، فلسطینی ها تقریباً هرگز نمی توانند چنین مجوزهایی را بدست آورند. خانه های خود را ترک کنند. “

بر اساس اعلام سازمان ملل ، اسرائیل در سال 2020 تخریب گسترده ای در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی انجام داده و 869 فلسطینی را بی خانمان کرده است که بیشترین تعداد تخریب از سال 2016 را نشان می دهد.

“من به همه طرفها یادآوری می کنم که تخریب گسترده اموال و انتقال اجباری افراد محافظت شده در یک سرزمین اشغالی نقض اساسی کنوانسیون چهارم ژنو است. ضمن اطمینان از اینکه جامعه بشردوستانه آماده حمایت از همه کسانی است که آواره شده اند یا به طرق دیگر آسیب دیده اند ، من به شدت درخواست خود را از اسرائیل تکرار می کنم که فوراً تخریب های غیرقانونی را متوقف کند. “

اتحادیه اروپا نیز با انتقاد شدید از تخریب خبر داد. سخنگوی سخنان خود در بیانیه ای گفت: “چنین تحولاتی مانع راه حل دو کشور است.” “اتحادیه اروپا بار دیگر درخواست خود را از اسرائیل برای متوقف کردن همه تخریب ها ، از جمله ساختارهای بودجه اتحادیه اروپا ، به ویژه با توجه به تأثیر بشردوستانه شیوع ویروس کرونا ، اعلام کرد.”