در میان نوآوری هایی که دارد آزمایش می شود نوع جدیدی از تور تراولینگ به نام SmartGear است. این صداها را ساطع می کند و از چراغ های LED با رنگ و شدت مختلف استفاده می کند تا فقط گونه های هدف را به تور جذب کند و ماهی های دیگر را به شنا دور ترغیب کند.
راشل تیلر ، دانشمند ارشد تحقیقات در SINTEF Ocean ، به CNN Business گفت: “ما می خواهیم زندگی ماهیگیران را راحت کنیم.” “مشکل این است که ما داده ای نداریم. ما نمی دانیم ماهی در اقیانوس چقدر است و باید این اطلاعات را پیدا کنیم.”
SINTEF در تلاش است تا با استفاده از لیزر ، ماهی را که از داخل کشتی رد می شود ، اسکن کند. فناوری دیگری که در حال استفاده سه گانه است CatchScanner است. این یک تصویر سه بعدی از ماهی تولید می کند ، که با استفاده از AI برای تخمین تجزیه و تحلیل می شود وزن و شناسایی گونه ها.
CatchScanner همچنین می تواند به مقابله با قانون شکنی کمک کند. برخی از کشتی های صید ماهی بیش از حد مجاز سهمیه اتحادیه اروپا و همچنین ماهی هایی با اندازه و گونه های اشتباه صید می کنند. CatchScanner می تواند با جمع آوری خودکار اطلاعات صید در یک پایگاه داده و قرار دادن آن در اختیار مقاماتی مانند آژانس های ملی گارد ساحلی ، از این امر جلوگیری کند.
ویویان لونلا ، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور دریایی و شیلات می گوید: “ایده ما دیجیتالی کردن کامل در زنجیره تأمین است.” او می گوید پیشرفت هایی مانند SmartFish می تواند کمک کند. “ما به فن آوری های هوشمند نیاز داریم و در حال استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستیم.”
اتحادیه اروپا نمی تواند کشورهای عضو را ملزم به اتخاذ نوآوری های SmartFish کند و موفقیت آنها به تقاضای بازار بستگی دارد. با این حال ، تیلر می گوید بسیاری از شرکت های ماهیگیری در سراسر اروپا علاقه نشان داده اند. وی می گوید: “قرار دادن برخی از این فن آوری ها برای نصب کشتی های ماهیگیری بسیار گران است.” “بنابراین برای اینکه ماهیگیران بخواهند آنها را در کشتی داشته باشند ، باید مزیت آن را ببینند.”
ماهیگیر Aitor Larrañaga به زودی با شرکت خود Larrasmendi Bi ، تور ترال SmartGear را در سواحل اسپانیا آزمایش می کند.
او از فناوری هوشمند مشتاق است و معتقد است که صنعت پایداری برای پایدارتر شدن نیاز به نوآوری دارد. وی می گوید: “جهان پیش می رود.” “ما نمی توانیم مانند 200 سال پیش کار کنیم.”