چگونه شبکه های هوشمند و اسکنرها می توانند ماهی بیشتری را در دریا نگه دارند

خبرهای روز جهان

بیش از یک سوم ذخایر ماهی جهانی در این گروه طبقه بندی شد در سال 2017 بیش از حد صید شده است ، و در حالی که این مشکل در کشورهای در حال توسعه بیشتر است ، اتحادیه اروپا امیدوار است که بتواند در فناوری می تواند به رفع مشكلی در آبهای آن كمك كند.
این پروژه طرحی را تحت عنوان SmartFish H2020 به رهبری شرکت نروژی SINTEF Ocean تأمین می کند که با شرکت های ماهیگیری ، تأمین کنندگان فناوری و دانشگاه ها برای طراحی تجهیزات برای کاهش تأثیر صنعت بر زندگی دریایی همکاری می کند.

در میان نوآوری هایی که دارد آزمایش می شود نوع جدیدی از تور تراولینگ به نام SmartGear است. این صداها را ساطع می کند و از چراغ های LED با رنگ و شدت مختلف استفاده می کند تا فقط گونه های هدف را به تور جذب کند و ماهی های دیگر را به شنا دور ترغیب کند.

راشل تیلر ، دانشمند ارشد تحقیقات در SINTEF Ocean ، به CNN Business گفت: “ما می خواهیم زندگی ماهیگیران را راحت کنیم.” “مشکل این است که ما داده ای نداریم. ما نمی دانیم ماهی در اقیانوس چقدر است و باید این اطلاعات را پیدا کنیم.”

SINTEF در تلاش است تا با استفاده از لیزر ، ماهی را که از داخل کشتی رد می شود ، اسکن کند. فناوری دیگری که در حال استفاده سه گانه است CatchScanner است. این یک تصویر سه بعدی از ماهی تولید می کند ، که با استفاده از AI برای تخمین تجزیه و تحلیل می شود وزن و شناسایی گونه ها.

CatchScanner همچنین می تواند به مقابله با قانون شکنی کمک کند. برخی از کشتی های صید ماهی بیش از حد مجاز سهمیه اتحادیه اروپا و همچنین ماهی هایی با اندازه و گونه های اشتباه صید می کنند. CatchScanner می تواند با جمع آوری خودکار اطلاعات صید در یک پایگاه داده و قرار دادن آن در اختیار مقاماتی مانند آژانس های ملی گارد ساحلی ، از این امر جلوگیری کند.

CatchScanner ، در حال آزمایش بر روی ماهی مدل در آزمایشگاه است.
در اروپا ، صنعت ماهیگیری حدود 75000 نفر مشغول به کار است. با افزایش تقاضا برای غذاهای دریایی و افزایش فشار بر زندگی دریا ، صندوق دریایی و ماهیگیری اروپا 2014-2020 برای پروژه هایی مانند SmartFish ، 6.4 میلیارد یورو (7.6 میلیارد دلار) برای مدرن سازی شیلات ، نظارت بر سهمیه ها ، جمع آوری داده ها در مورد گونه های تجاری و ایجاد مشاغل پایدار
سیلیکون را فراموش کنید.  این مواد می تواند یک بازی تغییر دهنده انرژی خورشیدی باشد

ویویان لونلا ، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور دریایی و شیلات می گوید: “ایده ما دیجیتالی کردن کامل در زنجیره تأمین است.” او می گوید پیشرفت هایی مانند SmartFish می تواند کمک کند. “ما به فن آوری های هوشمند نیاز داریم و در حال استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستیم.”

اتحادیه اروپا نمی تواند کشورهای عضو را ملزم به اتخاذ نوآوری های SmartFish کند و موفقیت آنها به تقاضای بازار بستگی دارد. با این حال ، تیلر می گوید بسیاری از شرکت های ماهیگیری در سراسر اروپا علاقه نشان داده اند. وی می گوید: “قرار دادن برخی از این فن آوری ها برای نصب کشتی های ماهیگیری بسیار گران است.” “بنابراین برای اینکه ماهیگیران بخواهند آنها را در کشتی داشته باشند ، باید مزیت آن را ببینند.”

ماهیگیر Aitor Larrañaga به زودی با شرکت خود Larrasmendi Bi ، تور ترال SmartGear را در سواحل اسپانیا آزمایش می کند.

او از فناوری هوشمند مشتاق است و معتقد است که صنعت پایداری برای پایدارتر شدن نیاز به نوآوری دارد. وی می گوید: “جهان پیش می رود.” “ما نمی توانیم مانند 200 سال پیش کار کنیم.”