چگونه زندانیان کالیفرنیایی 30000 دلار برای یک دانش آموز دبیرستانی که نیازمند بود جمع کردند

خبرهای روز جهان

مدرسه پالما ، یک مدرسه مقدماتی برای پسران در سالیناس ، کالیفرنیا ، مشارکتی با مرکز آموزش اصلاح (CTF) در زندان ایالتی سولداد ایجاد کرد تا یک گروه خواندن برای زندانیان و دانش آموزان دبیرستان تشکیل دهد – دو گروه را برای یادگیری و توسعه به هم نزدیک کند درک بیشتر از یکدیگر

اما گروه مطالعه بیش از تبادل دانش و همدلی پیشرفت کرده است. هنگامی که یکی از دانشجویان پالما در تلاش بود شهریه ماهانه 1200 دلار را پرداخت کند ، زیرا پدر و مادرش هر دو دچار فوریت های پزشکی شدند ، زندانیان از قبل برنامه ای برای کمک به آنها داشتند.

جیم میشلتی ، معلم انگلیسی و الهیات ، که برنامه خواندن را ایجاد کرد ، گفت: “من در ابتدا باور نکردم.” “آنها گفتند ،” ما برای شما بچه هایی كه وارد می شوند ارزش زیادی قائل هستیم. ما دوست داریم برای مدرسه شما كاری انجام دهیم … آیا می توانید برای ما دانشجویی در دانشگاه پیدا كنید كه برای حضور در پالما به مقداری پول نیاز داشته باشد؟ “

زندانیانی که برنامه آنها را “برادران آبی پوش” می نامند ، بیش از 30000 دلار از داخل زندان برای ایجاد بورس تحصیلی برای دانشجو گرین جمع كردند – كه به او كمك كرد تا امسال فارغ التحصیل شود و در دانشگاه آكادمی هنر در سانفرانسیسكو تحصیل كند.

جیسون برایانت ، یکی از زندانیان سابق که در راه اندازی بورس تحصیلی نقش مهمی داشت ، گفت: “صرف نظر از انتخاب های ضعیفی که مردم انتخاب می کنند ، اکثر مردم می خواهند در یک کار خوب شرکت کنند.” “بچه ها مشتاق انجام این کار بودند.”

زندانیان مشتاق پرداخت آن با تحصیل هستند

برایانت 20 سال برای سرقت مسلحانه خدمت کرد که در آن یک قربانی توسط یک همدست به ضرب گلوله کشته شد. اما هنگامی که در زندان ایالت سولداد بود ، او تلاش روزانه خود را برای چرخاندن زندگی خود انجام داد ، و لیسانس و دو استاد خود را دریافت کرد و برنامه های آموزش رهبری را برای زندانیان اجرا کرد.

برایانت گفت: “من هرگز از واقعیت دور نیستم كه در سال 1999 مرتكب جنایتی شدم كه باعث تخریب یك خانواده – چندین خانواده – و جبران خسارت جبران ناپذیر جامعه من شد.” “من این را نزدیک قلب خود نگه می دارم و امیدوارم که مردم بتوانند قدرت بخشش و احتمال ترمیم را هنگامی که مردم به یکدیگر باور دارند ، تشخیص دهند.”

حکم برایانت در ماه مارس به دلیل مشارکت وی در کارهای ترمیمی در حالی که در زندان بود تخفیف یافت. او اکنون به عنوان مدیر کار ترمیمی در سازمانی به نام ایجاد فرصت ها و برنامه های ترمیمی (CROP) کار می کند ، که به تجهیز زندانیان سابق با ابزارهایی مانند مهارت آموزی و مسکن پایدار کمک می کند تا بتواند در جوامع خود موفق شود.

در پیچ و تاب سرنوشت زندان ، برایانت با شریک جنایتی سابق خود ، تد گری ، که ایده شروع بورس تحصیلی و پرداخت آن را با هدایای تحصیل داشت ، دوباره ارتباط برقرار کرد. صدها مرد زندانی در این فرصت پرش کردند تا سرمایه گذاری سنگین و معناداری در زندگی شخص دیگری انجام دهند.

با توجه به اینکه حداقل دستمزد زندان می تواند در هر ساعت 8 سنت باشد ، جمع آوری 30000 دلار امری حیرت انگیز است. ساختن یک دلار در زندان ممکن است یک روز سخت کار کند ، بنابراین ارزش هر سنت اهدا شده توسط زندانیان بسیار بیشتر از یک پنی در دنیای آزاد است. برخی از برادران آبی پوش که هیچ پولی برای اهدا نداشتند حتی برای فروش دارایی یا غذا شلوغ می شدند تا بتوانند بخشی از این کارزار باشند.

یکی از زندانیان ، رگی ، کل فیش ماهانه 100 دلاری خود را به این امر اهدا کرد و به لیزا لینگ از CNN گفت: “من برای انجام کاری که می کنم پول می گیرم ، پس چرا آن را پرداخت نمی کنم و برای تغییر به شخص دیگری می دهم؟”

کاندیدای کامل بورس تحصیلی

برادران آبی پوش نتوانستند بورس تحصیلی خود را انتخاب کنند ، اما در نظر عقیده آنها گفتند که سای گرین کاندیدای کامل است.

والدین Sy می خواستند که او تحصیلات عالیه داشته باشد و از مدرسه دولتی که با باند ، مواد مخدر و درگیری مشکل داشت دور شود. اما بعد از شش ماه اول حضور در مدرسه پالما ، پول آنها حتی با کمک مالی سریع شروع به تخریب کرد. هنگامی که پدرش ، فرانک گرین ، به عمل جراحی قلب نیاز داشت و دیگر قادر به کار نبود ، خانواده در آستانه توانایی پرداخت شهریه قرار نداشتند.

این زمانی بود که آنها فهمیدند که هدیه ای عظیم از غریبه های کاملاً داخل زندان اصلاحیه دریافت می کنند.

فرانک گرین گفت: “این باعث اشکم شد.” “در آن زمان خاص ، واقعاً یک نعمت بود. چیزی شنیده نشده بود.”

سی و خانواده اش علاوه بر شرکت در گروه خواندن پالما ، بازدید از زندان را نیز آغاز کردند. او و خانواده اش با بسیاری از زحمت های آبی رابطه برقرار کرده اند و چهار زندانی سابق حتی در دوره دبیرستان تحصیل کرده اند.

وی به سی.ان.ان گفت که دانستن صدها مرد برای تحصیلاتش فداکاری کرده اند ، او را به تلاش بیشتر تلاش می کند و هر روز سخت کار می کند. سی قصد دارد در زمان استراحت از دانشگاه ، جایی که اکنون بسکتبال بازی می کند و در رشته های رادیو و تلویزیون ورزشی تحصیل می کند ، به بازدید از زندان ادامه دهد.

سای گفت: “این تنها کار صحیح است. فراتر از بورس تحصیلی ، دانشی که آنها به شما می ریزند ، این بهترین چیز است.” “آنها قطعاً آینده من را جدی می گیرند و واقعاً به من به عنوان یک شخص اهمیت می دهند.”

در همین حال ، مشارکت در بورس تحصیلی فرصتی را برای بسیاری از زندانیان فراهم کرد که هرگز نداشته اند – فرصتی برای الگو شدن.

برایانت افزود که خانواده گرین کاملاً مناسب بورس تحصیلی است زیرا آنها به رهبری زندانیان اعتماد می کنند.

برایانت گفت: “آنها او را برای دریافت مربیگری به زندان می آورند ، در گروه ها با ما شركت می كنند ، اهداف و چشم اندازهای او را به اشتراک می گذارند و واقعاً با مردان آبی پوش گفتگوی پاسخگویی دارند – مردانی كه انتخاب های وحشتناكی انجام داده اند.” “آنها مقدار باورنکردنی نه تنها سپاس و قدردانی ، بلکه به ما کمک می کنند تا به فرزندشان کمک کنیم. و این قابل توجه بود.”

توانبخشی و عدالت ترمیمی

کریگ کونیگ ، رئیس م Trainingسسه آموزش اصلاح ، گفت که طی 24 سال حضور در سیستم زندان کالیفرنیا ، وی شاهد تغییر مثبتی در سیاست بوده است. سیستمی که روزگاری ذهنیت خود را در انبار کردن زندانیان داشت ، به سمت الگوی توانبخشی پیش می رود.

کوئنیگ گفت: “(این) همان چیزی است که باید اتفاق بیفتد. وظیفه ما این است که به این مردان کمک کنیم تا دوباره وارد جامعه شوند.” “همانطور که این مردان در حال ترک هستند ، درصد بسیار بیشتری از آنها نسبت به آنچه قبلا داشتیم در حال تبدیل شدن به اعضای سازنده جامعه هستند. پس چرا این کار را نمی کردیم؟ ما در تلاش هستیم زندگی مردان را متحول کنیم.”

اعتقاد به تغییر زندگی از طریق قدرت ترحم و بحث صادقانه هنوز هم چیزی است که برنامه خواندن مدرسه پالما را پیش می برد.

حتی در میان شیوع ویروس کرونا ، برنامه خواندن مدرسه پالما بر روی بزرگنمایی ادامه یافته است ، حتی تعداد بیشتری دانش آموز از مدارس دیگر اکنون می توانند شرکت کنند.
زندانیان همچنین در نظر دارند برنامه بورس تحصیلی دیگر دانش آموز نیازمند را ادامه دهند. آنها با کمک گروه های رهبری زندانیان و سازمان CROP می خواهند هزینه آن را ادامه دهند و امیدوارند که بتوانند سایر شهروندان جامعه را نیز برای این کار تشویق کنند.

برایانت گفت: “احساس نمی کنم خودم یا تیمم یا بچه هایی که در این هدیه خارق العاده برای Sy مشارکت داشتند خاص هستند. ما فقط افرادی هستیم که می خواهیم کارهای خوبی انجام دهیم.” “اگر افراد بیشتری تصمیم بگیرند کارهای خوبی انجام دهند ، این جهان کاخ بهتری خواهد بود.”