چرا موتورهای پیستون برعکس در حال بازگشت به صنعت خودروسازی هستند؟

خبرهای روز جهان

این شیارها و رینگها فضای بالای پیستون را نسبت به محفظه درون سیلندر آببندی میکنند. با حذف سر سیلندر فضای بیشتری ایجاد میشود و گرمای کمتری از محفظه موتور به بیرون خارج میشود. قدرت انتقال حرارت در این قطعه بسیار حیاتی است، چرا که ممکن است بالا رفتن دمای آن تحت تاثیر دمای محفظه احتراق منجر به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود. شاتون به وسیله میل لنگ به طرف بالا فشرده می شود و پیستون را که به علّت اصطکاک رینگ ها و فشار تراکم، تمایل به بالا رفتن ندارد با نیروی F2 به بالا حرکت می پیستون لنت ترمز دهد. 4- برای محافظت از سیل ها و جهت آسان شدن مونتاژ نوع جدیدی از پیستون سیل های فشرده به صورت دو تکه ساخته می شود. در حین حرکت انبساط فشار وارد بر رینگ های تراکم چنان زیاد است که سبب پیچش آن ها می شود. معمولا دو رینگ تراکم در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که عمل درزگیری کامل سیلندر و جلوگیری از نفوذ گازهای حاصل از احتراق را به صورت کامل انجام میدهند. رینگ های تراکم یا کمپرسی مانند هم نیستند.

این رویکرد بدان معنا است که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به داخل و خارج سیلندرها مانند پمپ عمل نمیکند؛ زیرا چنین کاری باعث کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. به طور کلی هزینه تعویض پیستون بالاست ، چرا که روند کاملا پیچیده ای داردو مکانیک باید موتور را به طور کلی جدا کند و سیلندرها تعمیر شوند. وقتی که پیستون و رینگ و بوش خودرو آسیب ببیند، فشار کاهش پیدا می کند. اگر شاتون استحکام نداشته باشد پس از مدتی تغییر شکل میدهد که آسیب زننده است. در شکل پایین ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون گنبدی شکل را می بینید. موتورهای OPE از سال 1900 در انواع و اقسام نیروگاه کشتی، تانک ها و لوکوموتیو قطار استفاده شده پیستون خرید است. پس لازم است تا جنس پیستون ها را در خودرو بدانیم و با کارایی هر کدام هم آشنا شویم. قطر بیرونی پیستون نیز تا جایی که امکان دارد باید صاف و صیقلی باشد. به همین دلیل روی سطح قطر بیرونی پیستون باید شیار مناسبی جهت نگهداری روغن، میان پیستون و سیلندر وجود داشته باشد. مواد سخت ممکن است به سطح صیقلی درون سیلندر آسیب رساند.

4. استفاده از رینگ نامرغوب می تواند به محفظه بوش آسیب برساند. این سیستم نه تنها وظیفه تامین هوای موتور بر عهده دارد بلکه وظیفه خارج کردن هوا از درون محفظه احتراق را نیز بر عهده دارد. بلکه به صورت مماس تزریق میشود. موتور OPE مجهز به دو میل لنگ است که توسط چرخ دنده، تسمه و دو پیستون درون هر سیلندر که به صورت مخالف یکدیگر قرار دارند به حرکت در میآیند. سوخت بین دو پیستون مشتعل میشود و در نتیجه حرکت پیستونها درون سیلندر خود هر دو میل لنگ را به چرخش وا میدارد. در بیشتر خودرو ها بر روی هر پیستون ۳ عدد رینگ قرار دارد، فقط در مورد خودرو های آمریکایی ۴ عدد رینگ بر روی هر پیستون قرار می گیرد.متریال استفاده در شده در فرایند ساخت بوش و پیستون الدورا طبق نقشه های کارخانه اصلی می باشد و در آن نیز از مولیبدن استفاده شده است که در برابر گرمای گاز مقاومت بیشتری ایجاد کرده است. گاز خروجی از توربو شارژر عبور میکند تا در جایی که نصب شدهاست بچرخد. 3- بهتر است ضخامت پیستون حداقل 60 تا 80 درصد اندازه قطر داخلی سیلندر باشد، این بدین معناست که برای سیلندری به قطر داخلی100mm اندازه ضخامت پیستون حداقل 60mm تا 80mm خواهد بود.

قطر پیستونهای موتور خودرو بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. همچنین برخی اوقات با توجه به بار جانبی بر روی شافت، پیستون ساییده شده و فشار موضعی بر روی قطر داخلی سیلندر وارد می شود. در اینجا باید گفت بر خلاف تصور، شوینده های انژکتور تا حدی موجب برطرف شدن کربن های تجمع یافته در داخل سیلندر که در کیلومترهای بالا مقدمات صدمه به موتور را فراهم می کند، می شود. در نتیجه پس از هر بار احتراق انرژی مکانیکی بیشتری تولید میشود تا بازده حرارتی بالا برود. روند کسب نتایج و کمکی که تعداد نفرات دفاعی سیستم ۳ نفره به فرهاد میکرد، شرایط را طوری رقم زد که استقلال تا همین بازی گذشته از این سیستم فاصله نگرفته بود. برای مثال استقلال در این فصل در پست پیستون چپ مشکل اساسی دارد و با جدایی میلیچ و نادری که از موتورهای هجومی استقلال بودند، این تیم در آن سمت دچار مشکل شده است یا در خط میانی این تیم بازیکنان خوبی را نتوانست جذب کند؛ زبیر نیکنفس در حالی جذب شد که اصلا به درد این نوع بازی استقلال نمیخورد و هر بازی را روی نیمکت آغاز میکند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد piston 50cc لطفا از صفحه ما بخواهید.