چرا برخی از مارک های غذایی می خواهند شما از تأثیر آب و هوای آنها مطلع شوید

خبرهای روز جهان

شرکت غذایی سوئدی Felix یکی از آنهاست. به مدت دو روز در ماه اکتبر ، فلیکس یک فروشگاه pop-up را در استکهلم افتتاح کرد ، جایی که همه اقلام براساس ردپای کربن آنها قیمت گذاری می شدند. هرچه میزان انتشار آنها بیشتر باشد ، قیمت آن نیز بالاتر است.

این ایده این بود که نشان دهد چقدر آسان است که خریداران با داشتن برچسب واضح برچسب ، انتخاب مناسب برای آب و هوا را انجام دهند. به هر مشتری بودجه ای معادل “معادل دی اکسید کربن” داده شد تا یک هفته مواد غذایی خریداری کند.

در حالی که پاپ آپ ابتکاری کوتاه برای افزایش آگاهی بود ، فلیکس قبلاً در وب سایت خود انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تمام غذاهای خود را ذکر کرده است – از کشت مواد تشکیل دهنده تا محصول نهایی

درصورتی که محصولات تولیدی بیش از نیمی از متوسط ​​مواد غذایی در سوئد نباشد ، دارای برچسب “ردپای آب و هوای کم” هستند. توماس شوبرگ ، مدیر بازاریابی فلیکس می گوید مهم است که برچسب گذاری به راحتی قابل درک باشد.

Sjöberg می گوید: “ما می دانیم كه اعداد و ارقام به تنهایی برای مصرف كنندگان منطقی نیست.” “برای معنادار کردن ارقام ، مقیاس آب و هوایی ایجاد کرده ایم که به طور واضح میانگین کنونی را نشان می دهد و کدام یک از اثرات آب و هوایی پایین است.”

خریداران فروشگاه پاپ آپ Felix هزینه استفاده از غذا را پرداخت می کردند "معادل دی اکسید کربن."
یک نظرسنجی که توسط Carbon Trust انجام شده و ردپای کربن محصولات مختلف را تأیید می کند ، نشان داد که دو سوم مصرف کنندگان در فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، هلند ، اسپانیا ، سوئد ، انگلستان و ایالات متحده از برچسب گذاری کربن روی محصولات پشتیبانی می کنند . طبق Carbon Trust هنوز هیچ دولتی برچسب گذاری را به عنوان یک شرط قانونی در نظر نگرفته است.
با این حال، برچسب های آب و هوایی شروع به بلند شدن می کنند. مارک جایگزین گوشت Quorn در اوایل سال جاری برچسب های اقلیمی 60٪ از حجم محصول خود را معرفی کرد و Unilever (UL) اخیراً طرحی را برای برقراری ارتباط ردپای کربن هر محصولی که به فروش می رساند ، ارائه داده است.

فرمول پیچیده

ارزیابی ردپای کربن واقعی یک ماده غذایی آسان نیست و مارک ها در حال همکاری با سیستم عامل های تخصصی هستند که با استفاده از ابزارهای پیچیده محاسبه داده ها را برای کار در تولید گازهای گلخانه ای در کل زنجیره تولید ، خرد می کنند.

Oatly با کمک CarbonCloud ، استارتاپی که در دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد شروع به تحقیق کرده است ، رد پای نوشیدنی های مبتنی بر جو دوسر خود را از فرآیندهای کشاورزی تا فروشگاه مواد غذایی محاسبه می کند.

چگونه شبکه های هوشمند و اسکنرها می توانند ماهی بیشتری را در دریا نگه دارند

دیوید برینگلسون ، مدیرعامل CarbonCloud ، توضیح می دهد: “ما یک بستر وب توسعه داده ایم که به تولیدکنندگان مواد غذایی اجازه می دهد ارزیابی دقیق آب و هوا را انجام دهند بدون اینکه آنها نیاز به درک هر یک از علوم یا ریاضیات آن داشته باشند.”

شرکتهایی مانند اطلاعات ورودی Oatly از جمله مواد تشکیل دهنده آنها ، مصرف انرژی ، تولید پسماند و نحوه حمل محصولات ، و ابزار وب CarbonCloud بقیه کارها را انجام می دهد.

علاوه بر استفاده از اطلاعات برای برچسب گذاری محصولاتشان ، به عنوان مثال ، شرکت ها می توانند در صورت تعویض تأمین کنندگان یا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ، تأثیرات اقلیمی آنها را تغییر دهند.

CarbonCloud ارزیابی صدها محصول و مارک از جمله Estrella ، Nude و Naturli را انجام داده و می گوید علاقه به سرعت در حال افزایش است.

برینگلسون می گوید: “صنعت برای این کار فریاد می کشد – برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد با کمترین کار ممکن”.

در حال حاضر صنایع غذایی رویکرد استانداردی برای محاسبه ارقام کربن ندارند ، اما Sjöberg می گوید مهمترین چیز این است که اطلاعات موجود در حال حاضر را به مصرف کنندگان ارائه دهیم.

وی می گوید: “امیدوارم در آینده زمینه مشترکی برای نحوه محاسبه و برچسب گذاری محصولات مشاهده کنیم.” “اما در حال حاضر ، آب و هوا نمی تواند صبر کند.”