کریستف اشپیلر ، مدرس دانشگاه رایس که درباره ترانزیت و برنامه ریزی شهری تحقیق می کند ، به سی ان ان بیزنس گفت: “این احساس می شود نوعی تفاسیر است که یک دانشجوی معماری برای پروژه یک ترم خود انجام می دهد.” “من هیچ مدرکی نمی بینم که واقعاً از نظر نحوه عملکرد فکر شده باشد.”
Loop به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی پرسرعت در نظر گرفته شده است که بیشتر شبیه لایه های زیرزمینی بزرگراه ها است تا سیستم مترو. تسلا مسافران را از طریق تونل ها با سرعتی معادل 155 مایل در ساعت شتاب می زند.
شرکت Boring سه شنبه شب تصویب کمیسیون برنامه ریزی لاس وگاس را برای ساخت بخشی از Loop ، سرویس حمل و نقل درون شهری خود دریافت کرد. ماه آینده به تأیید شورای شهر خواهد رسید.
اشپیلر گفت که تفاسیر لوپ “ایستگاه” را به معنای متعارف نشان نمی دهد. در عوض ، آنها به نظر می رسد مناطق بارگیری تاکسی مانند را نشان می دهند.
استفاده از تونل های شرکت Boring برای جابجایی افراد در وسایل نقلیه کم ظرفیت مانند سدان ها و SUV ها “از نظر جنجالی ناکارآمد است” ، از نظر آزمایشگاه تحرک در Perkins & Will ، که ایستگاه های ترانزیت در آمریکای شمالی و خاورمیانه را طراحی کرده است ، “از نظر کمی اقتصادی ناکارآمد است” .
“این یک سیستم حمل و نقل نیست. این یک سیستم برای رانندگی وسایل نقلیه الکتریکی به زیر زمین است” ، و اضافه کرد که به نظر می رسد یکی از بزرگترین سیستم های حمل و نقل جهان مانند مترو لندن ، همه قطارهای مترو خود را با ماشین جایگزین کرده است .
اسپیلر گفت ، یک جابجایی استاندارد در فرودگاه ، که از دهه 1970 جریان اصلی آن است ، سریعتر از سیستم Loop سوار می شود ، زیرا هنگام ورود نیازی به اردک و نشستن نیست. یک مسافر نیز می تواند چمدان خود را نگه دارد ، نه اینکه به صندوق عقب دسترسی پیدا کند.
اشپیلر گفت: “به نظر می رسد تفكر در اتومبیل برای یك مسئله حمل و نقل اعمال شده است كه ما قبلاً می دانیم چگونه آن را حل كنیم.”
استیو هیل ، مدیرعامل لاس وگاس و مرجع بازدیدکنندگان گفت ، شرکت Boring امیدوار است که Loop روزی به 155 مایل در ساعت برسد و از Teslas خودمختار استفاده کند ، اگرچه این پروژه در ابتدا از رانندگان انسانی استفاده خواهد کرد و در 35 مایل در ساعت محدود خواهد شد.
اشپیلر گفت ، به نظر نمی رسد این تفاسیر موانعی را برای ورود خودروهای غیر مجاز به تونل نشان دهد. با این حال ، پروژه های نهایی معمولاً متفاوت از ارائه های مفهومی به نظر می رسند.
یک رندر مفهومی مجموعه ای از مراحل را نشان می دهد که به یک ایستگاه منتقل می شوند ، جایی که تسلا سوار می شوند. اشپیلر گفت که به نظر نمی رسد این تفاسیر به هیچ وجه به افرادی که صندلی چرخدار دارند ، فکر کند. شرکت Boring به چندین درخواست برای اظهار نظر ، از جمله اینکه آیا ویژگی های دسترسی بخشی از پروژه است ، پاسخ نداد. ایلان ماسک همچنین به درخواست های مربوط به نظر برای این داستان پاسخ نداد.
سخنگوی لاس وگاس گفت که بخش برنامه ریزی آن نظارت خواهد کرد که آیا فضای پارکینگ کافی برای معلولان وجود دارد یا خیر. در صورت عدم احراز شرایط کد ، کارکنان شهر می توانند به شورای شهر توصیه کنند که این پروژه را تأیید نکند. بررسی معماری ، بررسی محیط زیست و سایر بررسی ها بررسی می کند که آیا پروژه با تمام الزامات کد مطابقت دارد یا خیر.
“مکانهای اقامتی برای [disabled] فراموش نخواهد شد ، “او گفت.
درخواست مجوز شرکت Boring برای گسترش Loop در لاس وگاس از نظر فنی برای مونوریل است ، اگرچه این سیستم یکی نیست. طبق گزارش کارکنان شهر در مورد کاربرد The Boring Company ، مقررات مربوط به مونوریل در لاس وگاس خاص فناوری نیست ، بنابراین سیستم Loop را می توان به عنوان مونوریل طبقه بندی کرد. (لاس وگاس در حال حاضر یک سیستم مونوریل سنتی در شهر کار می کند.)