پروژه “تسلا در یک تونل” از الون ماسک گام به جلو در لاس وگاس است

خبرهای روز جهان

کارشناسان حمل و نقل می گویند که تصاویری از سیستم ماسک که هفته گذشته منتشر شد ، نشان دهنده عدم موفقیت در غلبه بر مسائل اساسی است که مترو مدت ها پیش حل شده بود. آنها هشدار می دهند که به نظر می رسد طراحی ایستگاههای وی که چندین وسیله نقلیه را در خود جای داده است ، اشکالات قابل توجهی از جمله استفاده ناکارآمد از فضا و سطح غیرقابل دسترس بودن معلولان را نشان می دهد. با این حال ، آنها خاطر نشان می کنند که هر جزئیات یک پروژه لزوماً در یک رندر لحاظ نمی شود ، بنابراین ممکن است دامنه کامل پروژه را نشان ندهد. وقتی Boring Company بررسی های بیشتری را در مورد شهر انجام می دهد ، احتمالاً ارائه کارهای بیشتری ارائه می شود.

کریستف اشپیلر ، مدرس دانشگاه رایس که درباره ترانزیت و برنامه ریزی شهری تحقیق می کند ، به سی ان ان بیزنس گفت: “این احساس می شود نوعی تفاسیر است که یک دانشجوی معماری برای پروژه یک ترم خود انجام می دهد.” “من هیچ مدرکی نمی بینم که واقعاً از نظر نحوه عملکرد فکر شده باشد.”

Loop به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی پرسرعت در نظر گرفته شده است که بیشتر شبیه لایه های زیرزمینی بزرگراه ها است تا سیستم مترو. تسلا مسافران را از طریق تونل ها با سرعتی معادل 155 مایل در ساعت شتاب می زند.

شرکت Boring سه شنبه شب تصویب کمیسیون برنامه ریزی لاس وگاس را برای ساخت بخشی از Loop ، سرویس حمل و نقل درون شهری خود دریافت کرد. ماه آینده به تأیید شورای شهر خواهد رسید.

این شرکت قبلاً در ماه مه دو تونل به طول یک مایل را در محوطه مرکز همایش لاس وگاس تکمیل کرده است. بر اساس نقشه ای که این شرکت ارسال کرده ، امیدوار است بتواند سیستم را در سراسر لاس وگاس ، با نزدیک به 50 ایستگاه در کازینوها و سایر جاذبه ها ، گسترش دهد. این سیستم در مرکز همایش ها قرار است در ژانویه 2021 افتتاح شود. این شرکت برای تکمیل کار با 48 میلیون دلار قرارداد با لاس وگاس و سازمان بازدید کنندگان قرارداد دارد.

اشپیلر گفت که تفاسیر لوپ “ایستگاه” را به معنای متعارف نشان نمی دهد. در عوض ، آنها به نظر می رسد مناطق بارگیری تاکسی مانند را نشان می دهند.

وی هشدار داد که مسائلی احتمالاً پیش خواهد آمد مانند اتومبیل هایی که برای عبور و مرور از یکدیگر عبور می کنند و افرادی که از جاده عبور می کنند تا از هر دو طرف تسلا سوار شوند. این می تواند بر چگونگی عملکرد روان سیستم با رشد سواری تأثیر بگذارد. شرکت بورینگ گفته است که پیش بینی می کند هر ساعت 4000 وسیله نقلیه از طریق هر تونل اصلی شریان در سیستم حرکت کنند. این مقدار حداکثر ظرفیت تقریباً 16000 سوارکار در ساعت را در صورت جفت شدن با یک راننده انسانی با مدل 3 و 24000 در مدل X ، در مقایسه با 10000 تا 25000 سوارکار در ساعت سیستم های حمل و نقل سنتی اتوبوس یا ریلی ، می دهد. با توجه به انجمن ملی مقامات حمل و نقل شهری.

استفاده از تونل های شرکت Boring برای جابجایی افراد در وسایل نقلیه کم ظرفیت مانند سدان ها و SUV ها “از نظر جنجالی ناکارآمد است” ، از نظر آزمایشگاه تحرک در Perkins & Will ، که ایستگاه های ترانزیت در آمریکای شمالی و خاورمیانه را طراحی کرده است ، “از نظر کمی اقتصادی ناکارآمد است” .

“این یک سیستم حمل و نقل نیست. این یک سیستم برای رانندگی وسایل نقلیه الکتریکی به زیر زمین است” ، و اضافه کرد که به نظر می رسد یکی از بزرگترین سیستم های حمل و نقل جهان مانند مترو لندن ، همه قطارهای مترو خود را با ماشین جایگزین کرده است .

اسپیلر گفت ، یک جابجایی استاندارد در فرودگاه ، که از دهه 1970 جریان اصلی آن است ، سریعتر از سیستم Loop سوار می شود ، زیرا هنگام ورود نیازی به اردک و نشستن نیست. یک مسافر نیز می تواند چمدان خود را نگه دارد ، نه اینکه به صندوق عقب دسترسی پیدا کند.

اشپیلر گفت: “به نظر می رسد تفكر در اتومبیل برای یك مسئله حمل و نقل اعمال شده است كه ما قبلاً می دانیم چگونه آن را حل كنیم.”

ماسک ماه گذشته لوپ را چنین توصیف کرد: “اساساً فقط تسلا در تونل هاست ، که بسیار عمیق تر از آنچه به نظر می رسد است.” وی توضیحی در مورد دلیل عمیق این موضوع نداد. او انجام داد گفتن در ماه سپتامبر که “تونل های زیر شهرهایی که اتومبیل های برقی خودران دارند ، مانند رانش تار احساس می شوند” به نظر می رسد که حلقه در مقیاس کوچکتر از طرح هایپرلوپ ، ماسک برای قطار 600 مایل در ساعت در یک تونل برای حمل و نقل بین شهری رشد کرده است ، که هنوز عملی نشده است.

استیو هیل ، مدیرعامل لاس وگاس و مرجع بازدیدکنندگان گفت ، شرکت Boring امیدوار است که Loop روزی به 155 مایل در ساعت برسد و از Teslas خودمختار استفاده کند ، اگرچه این پروژه در ابتدا از رانندگان انسانی استفاده خواهد کرد و در 35 مایل در ساعت محدود خواهد شد.

اشپیلر گفت ، به نظر نمی رسد این تفاسیر موانعی را برای ورود خودروهای غیر مجاز به تونل نشان دهد. با این حال ، پروژه های نهایی معمولاً متفاوت از ارائه های مفهومی به نظر می رسند.

پروژه تونل ایلان ماسک نقطه عطفی بود.  اما آینده نامشخص است.

یک رندر مفهومی مجموعه ای از مراحل را نشان می دهد که به یک ایستگاه منتقل می شوند ، جایی که تسلا سوار می شوند. اشپیلر گفت که به نظر نمی رسد این تفاسیر به هیچ وجه به افرادی که صندلی چرخدار دارند ، فکر کند. شرکت Boring به چندین درخواست برای اظهار نظر ، از جمله اینکه آیا ویژگی های دسترسی بخشی از پروژه است ، پاسخ نداد. ایلان ماسک همچنین به درخواست های مربوط به نظر برای این داستان پاسخ نداد.

سخنگوی لاس وگاس گفت که بخش برنامه ریزی آن نظارت خواهد کرد که آیا فضای پارکینگ کافی برای معلولان وجود دارد یا خیر. در صورت عدم احراز شرایط کد ، کارکنان شهر می توانند به شورای شهر توصیه کنند که این پروژه را تأیید نکند. بررسی معماری ، بررسی محیط زیست و سایر بررسی ها بررسی می کند که آیا پروژه با تمام الزامات کد مطابقت دارد یا خیر.

“مکانهای اقامتی برای [disabled] فراموش نخواهد شد ، “او گفت.

طبق درخواست مجوز The Boring Company ، این شرکت به دنبال تأیید ساخت تونلهایی با طول 4.6 مایل و عمدتا تحت حق عبور از شهر لاس وگاس است. این برنامه می گوید: این تونل ها حدود 30 فوت زیر زمین خواهند بود.

درخواست مجوز شرکت Boring برای گسترش Loop در لاس وگاس از نظر فنی برای مونوریل است ، اگرچه این سیستم یکی نیست. طبق گزارش کارکنان شهر در مورد کاربرد The Boring Company ، مقررات مربوط به مونوریل در لاس وگاس خاص فناوری نیست ، بنابراین سیستم Loop را می توان به عنوان مونوریل طبقه بندی کرد. (لاس وگاس در حال حاضر یک سیستم مونوریل سنتی در شهر کار می کند.)

به نظر می رسد جاه طلبی های شرکت Boring در خارج از لاس وگاس گسترش یابد. در حال حاضر پروژه هایی را در لس آنجلس و سواحل شرقی دنبال می کند. آی تی مشاغل ارتقا یافته در آستین ، تگزاس ، که محل کارخانه جدید تسلا خواهد بود ، کمتر از یک هفته پس از تصویب رای دهندگان آستین از برنامه 7.1 میلیارد دلاری برای گسترش شبکه ترانزیتی در حال رشد. هیچ نشانه ای از دخالت تسلا در این پروژه وجود ندارد.