پرواز در طی یک بیماری همه گیر: خطرات و چگونگی ایمن سازی آن

خبرهای روز جهان

(CNN) – در هر سال دیگر ، ما می خواهیم با خوشحالی بالای رودخانه ها و جنگل ها عبور کنیم تا با سرعت بیشتری برای تعطیلات به خانه مادربزرگ برویم. اما سال 2020 است و در سطح جهانی تاکنون بیش از 1.3 میلیون مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رخ داده است – بدون پایان.
دکتر دیوید روبین ، متخصص اطفال ، که مرکز PolicyLab ، یک مرکز تحقیقاتی و سیاستگذاری عمومی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا را هدایت می کند ، گفت: “من خصوصاً در مورد سفرهای هوایی نگران هستم.” این مرکز پرونده های Covid-19 را در جوامع سراسر کشور ردیابی می کند.

روبین گفت: “من تقریباً فکر می کنم که اتومبیل ها برای کسانی که سفر می کنند ایمن تر هستند ، زیرا فقط شما و هرکسی که با آن سفر می کنید تنها است.” “حداقل شما وضعیت یک هواپیمای بسته بندی شده را ندارید که در آن ممکن است چندین فرد مثبت Covid-19 در هواپیما حضور داشته باشند.”

ماسک زدن و حفظ فاصله تا آنجا که ممکن است کلیدی در کاهش خطر انتقال ویروس کرونا است.

ماسک زدن و حفظ فاصله تا آنجا که ممکن است کلیدی در کاهش خطر انتقال ویروس کرونا است.

درو آنجر / گتی ایماژ

راهی برای جلوگیری از پرواز ویروس وجود ندارد

این بدان معناست که بررسی های ایمنی انجام شده توسط اداره امنیت حمل و نقل (TSA) – به همان اندازه که ممکن است – به احتمال زیاد کسی را که ویروس را از بین می برد بدون علائم واضح مانند سرفه یا تب گرفتار نمی کند.

لینسی مار ، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در ویرجینیا تک که یک متخصص برجسته است ، گفت: “اگر شما در یک هواپیمای بزرگ هستید اکنون یک احتمال منطقی وجود دارد که شخصی که به Covid-19 آلوده شده باشد در آن هواپیما باشد.” در انتقال آئروسل ویروس ها.

روبین گفت: “من معتقدم که با فشار برای رفتن به خانه شکرگذاری ، افرادی با آزمایش مثبت (از نظر ویروس کرونا) وجود خواهند داشت که به هر حال روی هواپیما می پرند.”

سیستم های تهویه هواپیما

به گفته جوزف آلن ، مدیر برنامه بهداشت ساختمانهای سالم در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan ، وقتی صحبت از بیماری های عفونی می شود ، هواپیماها از نظر ایمنی بسیار عالی هستند زیرا هوایی که مردم هنگام پرواز تنفس می کنند یکی از فیلترترین هوا در سفر است. .

آلن گفت: “هوا در (بسیاری از) هواپیماها 50/50 مخلوطی از هوای بیرون و هوای مجدد است.” “هوای بیرون از موتور خنک می شود ، تهویه می شود و به داخل کابین منتقل می شود. 50٪ دیگر هوای چرخشی است که از فیلترهای HEPA عبور می کند.”

تمام جت های تجاری بزرگ دارای سیستم های تهویه با فیلترهای HEPA با کیفیت بالا هستند که قادر به از بین بردن 99.97٪ گرد و غبار ، گرده ، کپک ، باکتری و سایر ذرات معلق در هوا با اندازه ای به اندازه 0.3 میکرون هستند. برای مقایسه ، Covid-19 بین 0.06 تا 1.4 میکرون تصور می شود.

به گفته مار ، وقتی آن سیستم های تهویه در حال کار هستند و همه ماسک دارند ، خطر Covid-19 بسیار کاهش می یابد.

مار گفت: “من می گویم رفتن به رستوران خطرناک تر از نشستن روی هواپیما روی یکی از جت های بزرگتر است.” “این قسمتهای دیگر سفر است که بیشتر به من توجه می کند.”

بقیه تجربه سفر هوایی

مراحل پرواز را طی کنید. راه های جت می توانند بسته بندی شوند ، زیرا مردم در انتظار نوبت خود را جمع می کنند – فقط برای ورود به یک هواپیمای پارک شده که احتمالاً گردش مجدد هوا کم است یا هیچ.

آلن گفت: “در هنگام سوار شدن ، آن زماني است كه معمولاً تهويه وجود ندارد – هواپيما نيروي كمكي خود را ندارند ، آنها اغلب به سيستم هاي تهويه مبتني بر دروازه گره نمي خورند.”

اگر هر صندلی فروخته شود و روند نشستن به کندی انجام شود ، ممکن است تا زمان شروع جریان هوا و فیلتراسیون احتمال شما را افزایش دهد.

آلن گفت: “ما اندازه گیری ها را در هواپیما هنگام سوار شدن انجام داده ایم و میزان زیادی دی اکسید کربن را می بینیم که نشانگر عدم تهویه کافی است.”

قطارها و شاتل های فرودگاه همچنین شما را در تماس نزدیکتر از 6 فوت با دیگران قرار می دهد. و اگر با Uber یا تاکسی به فرودگاه سفر می کردید ، در فضای کوچک دیگری بودید.

آلن گفت: “به کل تجربه مربوط به سفر فکر کنید.” “شما ممکن است سوار تاکسی یا اتوبوس یا مترو شوید ، با صف های امنیتی سروکار داشته باشید یا به رستوران در فرودگاه بروید.”

در اینجا سوال اصلی برای پاسخ دادن وجود دارد: مهم نیست که مسافرت با هواپیما چقدر ایمن است – و مهم نیست که کابین هواپیما در یک شرکت هواپیمایی بزرگ چه تهویه مناسبی داشته باشد – آیا باید برای تعطیلات پرواز کنید؟

نه ، آلن می گوید. وی گفت: “در حال حاضر ، ما نباید سفر كنیم مگر اینکه كاملاً ضروری باشد.” “دشوار است ، همه ما از خستگی همه گیر رنج می بریم ، ما آماده هستیم که این کار به پایان برسد ، اما واقعیت این است که پایان نیافته است.

“ما مسئولیت مشترک داریم که به درستی عمل کنیم و سرعت انتشار این ویروس را به حداقل برسانیم.”

نکاتی برای کاهش خطر

اگر علیرغم تلاش شما برای جلوگیری از سفرهای هوایی ، این امر به یک ضرورت پرواز تبدیل شود چه؟ در اینجا نکاتی از متخصصان در مورد چگونگی کاهش خطر ابتلا به Covid-19 در طول سفر وجود دارد.

در مسافت های کوتاه پرواز کنید.

به گفته ارین بروماژ ، مفسر CNN ، ایمونولوژیست مقایسه ای و استاد زیست شناسی در دانشگاه ماساچوست دارتموث ، مدت زمانی که در معرض ویروس هستید مهم است.

در ماه مه ، وی یک وبلاگ نوشت که میلیون ها بار مشاهده شده و احتمال ابتلا به ویروس را با این معادله تعریف می کند: “موفقیت آمیز = قرار گرفتن در معرض ویروس x Time.” این مورد را در سفرهای هوایی اعمال کنید و به این ترتیب پروازهای کوتاهتر شما را در معرض ویروس کمتری قرار می دهد ، بنابراین خطر شما را کاهش می دهد.

مار گفت: “موارد نادری که شاهد انتقال آن توسط هواپیما بوده ایم ، پروازهای طولانی است ، پروازهایی که 5 ساعته یا بیشتر مثل 9 ساعت ، 14 ساعت هستند.”

  • نکته: آیا نیاز به پرواز بیش از چند ساعت دارید؟ مار پیشنهاد می کند سفر را قطع کنید. با رفتن به هواپیما و ورود به هوای تازه چندین هاپ کوتاه تر پرواز کنید. یا بخشی از راه را رانندگی کرده و بقیه را پرواز دهید.

برای حمل و نقل خود به فرودگاه برنامه ریزی کنید.

آلن گفت ، اگر مجبور هستید با یک Uber ، Lyft یا تاکسی به فرودگاه بروید ، مطمئن شوید که شما ، خانواده و راننده همه در طول سفر نقاب دارند – و برای تشویق جریان هوا حتماً از شیشه ها پایین بیایید.

وی گفت: “ما در این مورد مدلسازی كرده ایم ، نشان می دهیم كه حتی پایین آمدن پایین پنجره ها فقط در عرض چند اینچ می تواند به انتقال هوا منتهی شود.” “و شما می خواهید پنجره ها را زمین بگذارید حتی اگر هوا نامساعد باشد. کمی واقعاً کمک خواهد کرد.”

  • نکته: همچنین می توانید با خود و افراد در “غلاف” خود به فرودگاه بروید و ماشین را پارک کنید. آلن گفت ، حتی در آن صورت ، از پنجره ها پایین بیاور

برای کل سفر از یک ماسک مناسب ، روش مناسب استفاده کنید.

در تمام مدت پرواز خود از ماسکی استفاده کنید که دهان و بینی شما را بپوشاند و تا آنجا که ممکن است در جای خود بنشینید.

در تمام مدت پرواز خود از ماسکی استفاده کنید که دهان و بینی شما را بپوشاند و تا آنجا که ممکن است در جای خود بنشینید.

مایکل لوچیسانو / گتی ایماژ

آلن كه كار خود را بر روی “ساختمانهای بیمار” و چگونگی تأثیر آنها بر كارایی و بهره وری كارگران متمركز كرده است ، گفت: “شما می خواهید حداقل ماسك دو لایه ، ترجیحاً ماسك سه لایه داشته باشید.”
طبق مطالعات ، به دنبال بافت 100٪ پنبه محکم باشید. برای بررسی بافت از تست نور استفاده کنید: اگر وقتی ماسک را به سمت نور می گیرید به راحتی طرح کلی الیاف منفرد را می بینید ، موثر نخواهد بود.

آلن ادامه داد: “علاوه بر سطح فیلتراسیون ، باید به تناسب آن نیز توجه کنیم.” “شما می خواهید ماسک از روی پل بینی ، زیر چانه عبور کند و بر روی صورت قرار بگیرد ، در امتداد پوست استراحت کند. شما می خواهید نفس خود را از طریق فیلتر عبور دهید و از کناره ها فرار نکنید.”

محافظ ترین ماسک نیز در صورت عدم استفاده صحیح از آن خراب می شود. پوشش کامل صورت در هر زمان لازم است و این بدان معنی است که اجازه نمی دهید زیر بینی شما بلغزد.

یک محافظ صورت در نظر بگیرید.

دکتر هنری وو ، استادیار بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری در آتلانتا گفت ، اگر در معرض خطر باشید ، ممکن است به آن اضافه کنید که روی آن ماسک صورت محافظ ایجاد کنید.

وو گفت: “ما هنوز اطلاعات كاملاً در اختيار ما نيستيم تا بگوييم كه چه مقدار محافظت اضافي از آنها به وجود مي آورد ، اما ممكن است داراي مقداري افزودني باشد ، بويژه از نظر قطرات تنفسي بزرگتر كه مستقيماً به چشم شما وارد مي شوند.”

اما وو هشدار داد: تنها به یک محافظ اعتماد نکنید: “استفاده از محافظ صورت لزوم استفاده از ماسک صورت را نفی نمی کند.”

سفر هوایی از زمان توقف نزدیک در ماه مارس ، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.  TSA در 19 اکتبر بیش از یک میلیون مسافر را غربال کرد.

سفر هوایی از زمان توقف نزدیک در ماه مارس ، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. TSA در 19 اکتبر بیش از یک میلیون مسافر را غربال کرد.

اسکات اولسون / گتی ایماژ

موارد ضروری را به همراه داشته باشید.

همراه با آن ماسک بسیار محافظ ، حتماً باید دستمال مرطوب ضد عفونی کننده و یک بطری ضد عفونی کننده دست 3 اونسی با بیش از 60٪ اتانول یا 70٪ همراه داشته باشید. ایزوپروپیل الکل. طبق CDC ، این میزان مورد نیاز برای از بین بردن اکثر ویروس های کرونا است.

فریب زبان بازاریابی م “ثر “99.9٪” را که ممکن است روی بطری مشاهده کنید ، نخورید. در عوض ، مواد تشکیل دهنده را از نظر میزان الکل بررسی کنید یا به دنبال برچسب “حقایق دارویی” سازمان غذا و داروی ایالات متحده باشید. همچنین می توانید لیست ضد عفونی کننده های مورد تأیید FDA را بررسی کنید.

قبل از نشستن ، از دستمال مرطوب کننده روی صندلی و استراحت بازوی خود در هواپیما استفاده کنید و کمربند ایمنی ، نازل فیلتراسیون و دکمه های روشنایی بالای سر خود ، مانیتور ویدئو و پشت صندلی جلوی خود را فراموش نکنید.

اگر فکر می کنید به آنها نیاز دارید ، جوانه های گوش ، بالش گردن و پتو خود را به همراه داشته باشید و میان وعده هایی که می توانید از خانه همراه داشته باشید مانند میوه های خشک ، آجیل ، پنیر و کراکر را فراموش نکنید. اکثر شرکت های هواپیمایی خدمات وعده های غذایی را به حداقل رسانده اند.

حفظ 6 فوت فاصله اجتماعی در فرودگاه ها می تواند چالش برانگیز باشد.

حفظ 6 فوت فاصله اجتماعی در فرودگاه ها می تواند چالش برانگیز باشد.

دانیل اسلیم / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

در وقت اضافی بسازید.

مانند روزهای گذشته انتظار نسیم در فرودگاه را نداشته باشید. زمان بیشتری برای مسافت اجتماعی در هنگام ترک بار و چک های امنیتی لازم است. زمانی را که در امنیت می گذرانید به حداقل برسانید – بدون تغییر شل ، کمربند ، کفش بدون کراوات ، کت خود را از قبل دربیاورید و ذخیره کنید – و لپ تاپ و لوازم بهداشتی دستی را آماده کنید.

اگر می توانید در صندلی خود بمانید.

بلند شدن و جابجایی شما را به هواپیما نزدیکتر می کند و بازدید از دستشویی مجموعه جدیدی از چیزهای بالقوه میکروبی را برای لمس باز می کند. وو گفت ، سعی كنید قبل از آن آماده شوید ، “قبل از پرواز وعده های غذایی خود را بخورید و دستشویی های خود را برای مدت زمان استراحت انجام دهید.”

وو گفت ، اگر شما باید در هواپیما استراحت حمام كنید ، این دلیل بیشتری برای آماده سازی ضد عفونی كننده دست است.

وی گفت: “این روش بسیار بهتر از پوشیدن دستکش است.” “واقعیت این است که دستکش فقط از سطح دستان شما محافظت می کند. بدیهی است که قسمت بیرونی دستکش هنوز کثیف است و اگر دستکش کثیف دارید و صورت خود را لمس می کنید ، واقعاً تفاوتی با نداشتن دستکش ندارد.”

قرنطینه هنگام ورود – هر دو روش.

روبین گفت: “سه شنبه قبل از شکرگذاری به آزمون منفی اعتماد نکنید و فکر کنید که می توانید در کنار خانواده باشید.” “قرنطینه سازی هنگام ورود یک هفته و نیم بهترین راه شما برای اطمینان از منفی بودن شماست.”

آلن گفت: با توجه به این احتیاط هر دو راه کار می کند.

وی گفت: “من فکر می کنم که مسئولیت این است که وقتی به جایی می رسید یا برگشتید قرنطینه شده و مطمئن شوید که عفونت را به یک منطقه جدید وارد نمی کنید یا آن را به هر کجا که زندگی می کنید بازگردانید.”

این هست نه زمان سفرهای لوکس یا مسافرت های تعطیلات ، “اما آلن اضافه کرد ،” اما اگر شما کاملا باید سفر کنید – و دلایل زیادی وجود دارد که مردم مجبور به سفر هستند – شما فقط باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. “