واکسن Pfizer: انگلستان اولین کشور غربی است که واکسن Covid 19 را برای استفاده عمومی تصویب می کند

خبرهای روز جهان

وزیر بهداشت مت هانکوک صبح روز چهارشنبه ، پس از اعطای مجوز اضطراری برای واکسن ساخته شده توسط غول داروسازی ایالات متحده Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech ، گفت: “کمک در راه است.”

ماه گذشته این شرکت اعلام کرد ، تجزیه و تحلیل نهایی از آزمایش فاز 3 واکسن Pfizer نشان می دهد که این ماده 95٪ در پیشگیری از عفونت حتی در بزرگسالان مسن تر موثر بوده و هیچ نگرانی جدی در زمینه ایمنی ایجاد نکرده است.

این اعلامیه به این معنی است که انگلستان در رقابت برای تأیید واکسن از ایالات متحده و اتحادیه اروپا طاقت فرسا کرده است ، ماهها به یک بیماری همه گیر منجر به مرگ تقریبا 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان. مدیر عامل شرکت Pfizer ، آلبرت بورلا ، مجوز اضطراری را “لحظه ای تاریخی در مبارزه با Covid-19” خواند.

انگلیس 40 میلیون دوز واکسن را سفارش داده است – برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر کافی است. هنکوک به بی بی سی گفت که 800000 دوز اولیه در هفته آینده در انگلیس در دسترس خواهد بود و “سپس آن را با سرعتی که تولید شده است مستقر خواهیم کرد” توسط Pfizer در تاسیسات خود در بلژیک مستقر خواهیم شد. سال آینده بیشتر بخش عرضه خواهد شد.

افراد مسن در خانه های مراقبتی ، همراه با کارمندان بهداشت و سایر افراد آسیب پذیر ، در لیست اولویت قرار خواهند گرفت.

در بیانیه ای ، وزارت بهداشت گفت این تأیید “به دنبال ماه ها آزمایشات بالینی دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق داده ها توسط [Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA)] که به این نتیجه رسیده اند که واکسن از استانداردهای دقیق ایمنی ، کیفیت و اثربخشی برخوردار است.

“کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) به زودی آخرین توصیه خود را برای گروه های دارای اولویت برای دریافت واکسن ، از جمله ساکنان خانه مراقبت ، کارکنان بهداشت و مراقبت ، افراد مسن و افراد بالینی بسیار آسیب پذیر منتشر می کند.”

نخست وزیر بوریس جانسون در توییتی این خبر را “خارق العاده” خواند و افزود: “این محافظت از واکسن ها است که در نهایت به ما اجازه می دهد زندگی خود را بازیابی کنیم و اقتصاد را دوباره به حرکت در آوریم.”

چگونه واکسن تولید می شود

واکسن Pfizer / BioNTech رویکرد جدیدی را در ساخت واکسن به کار می برد که با استفاده از یک قطعه ماده ژنتیکی به نام RNA پیام رسان بدن را وادار به ساخت قطعات مصنوعی ویروس کرونا و تحریک پاسخ ایمنی می کند. اما MRNA بسیار شکننده است ، بنابراین واکسن باید در دمای فوق سرد نگهداری شود ، به این معنی که به تجهیزات ذخیره سازی خاصی نیاز است.

هانکوک در گفتگو با Sky News گفت: “ترکیبی از سه حالت تحویل” وجود خواهد داشت. اولین بیمارستان ها با 50 بیمارستان برای کنترل واکسن و منتظر دریافت دوز خواهد بود. به دنبال آن مراکز واکسیناسیون ، که به گفته وی اکنون قبل از “گسترش جامعه” شامل دفاتر پزشکان و داروسازان در حال راه اندازی هستند ، وجود خواهد داشت.

اما وی به لزوم نگهداری واکسن Pfizer در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد (منهای 94 فارنهایت) اشاره کرد – برخلاف واکسن دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca که هنوز تأیید نشده است.

“آنها خواهند کرد [doctors and pharmacists] در صورت تأیید واکسن AstraZeneca نیز وجود داشته باشد ، زیرا این شرایط ذخیره سازی سرد را ندارد و از نظر عملیاتی تهیه آن آسان تر است ، اما من فقط می خواهم از همه دانشمندان BioNTech و Pfizer تشکر کنم بسیار نزدیک با آنها کار شده است. “

تنظیم کنندگان و مقامات انگلیس قرار است جزئیات بیشتری در مورد دلیل تأیید واکسن Pfizer – و چه کسی اولین بار آن را دریافت کند – بعداً روز چهارشنبه منتشر کنند.

هانکوک به بی بی سی گفت: “این طبق نیاز بالینی است.” “هدف نجات هرچه بیشتر جان و توقف بستری شدن در بیمارستان است.”

وی گفت: ورود به سیستم با بیشترین سالمندان ، افراد در خانه های مراقبتی و مراقبان آنها آغاز می شود ، کارکنان NHS نیز در لیست اولویت قرار دارند. “و همچنین از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر که ما در طول این بحران حمایت کرده ایم ، کسانی که به ویژه در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.”

وی افزود: “این اساساً” از محدوده سنی کاسته می شود “.

هانكوك از انگلیسی ها خواست كه به پزشكان ، پرستاران و “صداهای متخصص ، کسانی كه در این برنامه مشاركت داشته اند گوش فرا دهند و به تنظیم كننده مستقل گوش دهند.”

وی گفت: “آنها بررسی ها را انجام داده اند و می دانند كه این از نظر استانداردهای بالینی بالایی كه لازم است بی خطر و آماده است …”.

“یک لحظه تاریخی”

به گفته مدیر عامل BioNTech Ugur Sahin ، این اولین باری است که شهروندان خارج از آزمایش های بالینی در سراسر جهان این فرصت را دارند که در برابر Covid-19 ایمن سازی شوند.

“سخنگوی از” وزارت بهداشت انگلیس در بیانیه ای گفت.

“این واکسن از هفته آینده در سراسر انگلستان در دسترس قرار خواهد گرفت. NHS چندین دهه تجربه در ارائه برنامه های واکسیناسیون در مقیاس بزرگ دارد و آماده سازی گسترده خود را برای تأمین مراقبت و پشتیبانی از همه واجد شرایط واکسیناسیون آغاز می کند.” اضافه.

“بورلا ، رئیس اتحادیه اروپا مدیر عامل Pfizer ، در بیانیه ای گفت.

ساهین افزود که داده های نظارتی نتیجه “یک برنامه تحقیق و توسعه علمی دقیق و بسیار اخلاقی” است.

کشورهای دیگر ، از جمله ایالات متحده ، در حال بررسی تصویب واکسن های مختلف ویروس کرونا قبل از پایان سال هستند.

BioNTech و Pfizer نامزد واکسن خود را در اواسط ماه نوامبر به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کردند. آنها همچنین به آژانس داروهای اروپایی اتحادیه اروپا ارسال کرده اند.

ژوزفین اوهما در این گزارش همکاری داشت.