مینیاپولیس در دو دعوی به اتهام زور بیش از حد علیه افسر وقت شووین سال‌ها قبل از مرگ جورج فلوید به توافق‌نامه 8.8 میلیون دلاری دست یافت.

خبرهای روز جهان



CNN

شهر مینیاپولیس در دو شکایت مدنی که افسر پلیس سابق درک شووین را به استفاده از زور بیش از حد در دو حادثه که تقریباً سه سال قبل از کشتن جورج فلوید در حین دستگیری رخ داده است، متهم کرده است.

شاکیان، جان پوپ و زویا کد – هر دو بلک – گفتند که شووین آنها را روی زمین نگه داشت و زانوی خود را روی گردن آنها قرار داد، حرکتی شبیه به حرکتی که بعداً روی فلوید انجام داد و مشخص شد که عاملی در مرگ او بود.

شووین به خاطر قتل فلوید در سال 2020 به بیش از 20 سال زندان محکوم شد که طی آن افسر سابق بیش از 9 دقیقه روی گردن مرد سیاهپوست 46 ساله زانو زد و فریاد زد: “نمی توانم نفس بکشم.”

شورای شهر مینیاپولیس روز پنجشنبه به اتفاق آرا به تصویب تسویه حساب 7.5 میلیون دلاری در مورد پوپ و 1.375 میلیون دلار در پرونده Code رای داد.

شکایت های آنها ادعا می کرد که ناکامی اداره پلیس مینیاپولیس در مداخله در الگوی زور بیش از حد شووین در نهایت به قتل فلوید منجر شد. این دو پرونده مجموعاً از هفت افسر پلیس مینیاپولیس دیگر که در جریان دستگیری ها حضور داشتند به عنوان متهم نام بردند.

جاکوب فری، شهردار مینیاپولیس روز پنجشنبه در یک کنفرانس رسانه ای گفت: «درک شووین دقیقاً همان جایی است که باید باشد، که در زندان فدرال است. او باید در سال 2017 اخراج می شد. او باید در سال 2017 پاسخگو بود. اگر ناظران کار درستی انجام می دادند، جورج فلوید به قتل نمی رسید.

فری در ادامه از پوپ، کد و سایر افرادی که «این نوع رفتار فاحش را از سوی درک شووین تجربه کرده اند» عذرخواهی کرد.

وکیل مدافع پاپ و کد، باب بنت، پنجشنبه گفت که مشکل بسیار فراتر از شووین است.

«مراقب سهولت مقصر دانستن شووین باشید. بنت در بیانیه‌ای گفت: در حالی که او ابزار بی‌رحمانه خشونت پلیس و نژادپرستی است، او هرگز نمی‌تواند در سازمان پلیسی که به بیانیه مأموریت خود عمل می‌کند، شکوفا شود.

آن‌ها از مردم خواستند که «به جای آن‌ها بر رتبه و پرونده MPD تمرکز کنند که از شووین با اطاعت بی‌ چون و چرا، عدم مداخله برای متوقف کردن اعمال شنیع او، و عدم گزارش آن‌ها بر اساس خط مشی و وجدان انسانی از شووین حمایت می‌کردند.»

برایان اوهارا، رئیس پلیس مینیاپولیس، روز پنجشنبه از پاپ و کد عذرخواهی کرد و شووین را “مایه شرمساری ملی برای حرفه پلیس” خواند.

اوهارا گفت: “این نمونه ای از سرطانی است که این بخش را آلوده کرده است.” «امروز روزی برای بهانه‌جویی یا تلاش برای توجیه نیست. این تصور که ما با اعمال بد یک کارمند روبرو هستیم نادرست است. ما با عواقب زشت ناشی از یک شکست سیستماتیک در اداره پلیس مینیاپولیس روبرو هستیم که پلیس ناعادلانه و وحشیانه را مجاز و گاه تشویق کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات مدنی فدرال را در مورد اقدامات اداره پلیس مینیاپولیس در آوریل 2021 آغاز کرد.

سی ان ان تلاش کرده است برای اظهار نظر با وکیل شووین تماس بگیرد.

کد در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۷ با شووین مواجه شد، زمانی که او و افسر دیگری به تماسی که در آن مادر کد گزارش داد دخترش به او تجاوز کرده است، پاسخ دادند.

طبق دادخواست، در حالی که در خانه بود، مأموران کد را به زور روی زمین گذاشتند و “بدون حادثه” به او دستبند زدند. شووین سپس او را با دستانش که از پشت دستبند زده بودند، از خانه بیرون برد.

در خارج از محل سکونت، متهم شووین بی جهت سر بدون محافظ زویا را به زمین کوبید. سپس او بلافاصله ژست امضای خود را گرفت و روی پشت گردن زویا زانو زد.» شهر در بیانیه روز پنجشنبه خود گفت که شووین برای چند دقیقه بر روی او زانو زد، حتی پس از اینکه او توسط یک قلع و قمع مهار شده بود.

شهر گفت که شووین بعداً در مورد این برخورد در گزارش پلیس خود دروغ گفت و “اطلاعات مهمی را در مورد تعامل نادیده گرفت.”

وکلای آنها گفتند که تجربه کد به طرز شگفت انگیزی شبیه به تجربه پوپ بود که در زمان دستگیری در 4 سپتامبر 2017 14 ساله بود.

در این دادخواست آمده است که شووین در حالی که به یک تماس داخلی پاسخ می داد، بارها با یک چراغ قوه فلزی به سر پوپ ضربه زد و او را با زانویش در قسمت بالایی پشت و گردن پوپ به مدت بیش از 15 دقیقه به زمین چسباند.

شهر گفت: «بسیاری از جزئیات مهم در گزارش‌های افسران با آنچه اتفاق افتاد مطابقت ندارد.»

این برخورد منجر به کیفرخواست حقوق مدنی فدرال علیه شووین شد که در دسامبر 2021 به تمام اتهامات خود اعتراف کرد و به استفاده از “زور غیرمنطقی و بیش از حد” اعتراف کرد.