موتور Tu5 و موتور EF7 چه فرقی با هم دارند؟

خبرهای روز جهان

اما در دسته های جدیدتر ترموستات و هوزینگ اهمیت هم هستن و ترموستات به صورت یکپارچه داخل هوزینگ قرار گرفته و ۹۱ جايگاه هست! در همگی ی عالم نیز همین موتورها به همین صورت هستن. همین تیپ مبنا ای ترین گونه 206 است. کولر اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی حساس قابلیت و امکان پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل ABS ( ترمز های عقب همچنان ظرف ای ) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب از امکانات 206 تیپ 3 هستند. تیپ 2 هم مثل تیپ 1 از سیستم تهویه مطبوع دستی بهره می برد و شیشه بالابر های درب های جلو در آن برقی است. احتمال دارد فکر نمایید پژو 206 فقط در 2 گونه هاچبک و صندوقدار تولید شده می باشد ولی باید بدانید که 206 در مدل های هاچبک 3 درب، هاچبک 5 درب، صندوقدار، استیشن و حتی کروک نیز تولید شده است که مدل های 3 درب و کروک هم به تعداد مضاعف محدود در میهن حضور دارند. 206 های صادراتی هم تماما” حیاتی موتور TU3A هستند که تنها سنسور اکسیژن دوم بهشون بیشتر شده و استاندارشون شده euro 4. هیچ تفاوتی توی نسبت تراکم و همین حرفها ندارن. یعنی اصلا” ایرانخودرو در حدی وجود ندارد که بخواد یا این که بتونه تغییر‌و تحول اهمیت توی موتور ایجاد کنه. طبق نتیجه های آزمایشهای این مطالعه، پیک گشتاور پیشرانه در بدور ۳۰۰۰ rpm قرار دارااست البته مورد قضیه مهمتر همین میباشد که در شرایط بار کامل، یعنی بیشترین فشار متوسط ۱۰۰ چرخه کاری پیشرانه، و در صورت به کار گیری از بنزین اکتان ۸۷، بالای ۹۵ درصد گشتاور در دامنه ۲۲۵۰ – ۴۵۰۰ rpm در دسترس است. در همین نوشته به مقایسه موتور EF7 و Tu5، دو موتور دوستداشتنی شرکت کشور ایران ماشین پرداختیم. از گزاره ویژگی های موتور تیو ۵ می توان به مواردی از پاراگراف مصرف پایین، استاندارد آلایندگی مناسب، استهلاک کم، عجله خوب، توان مناسب، صدای کم، لرزش اندک و ارزش مطلوب اشاره نمود. از تفاوت های 206 تیپ 4 اهمیت سایر تیپ ها می قدرت به رنگ های متنوع بدنه و تودوزی اشاره کرد. تیپ 3 را می قدرت تیپ 2 کلیدی امکانات تیپ 5 دانست. مه شکن های جلو و عقب هم از امکانات همین تیپ 206 به شمار می آیند. ولی این ال سی دی در مدل های تولیدی آن گاه از سال 92 به تایپ B(طرح ال سی دی تایپ B حیاتی نام MFD که امکان های آن کاهش از ال سی دی تایپ B مهم است) افزایش یافت و سال 94 هم نسل دوم ال سی دی های MFD بر روی 206 ها قرار گرفت. پژو 206 ، خودروییست که در سال 96، آن گاه از خانواده پراید و تیبا ، کلیدی تولید 178 هزار دستگاه در سال رده سوم لیست خودرو های مالامال تیراژ تولیدی جمهوری اسلامی ایران را بدست آورد. اگر اهل ایران هستید و ادعا می نمایید که تا به اکنون سوار 206 نشدهاید، ما حق داریم اعتقاد نکنیم! از حیث قوای فنی تیپ 1 و 2 حساس یکدیگر مشترکند اما تیپ 2 از سیستم برق مولتی پلکس بهره می برد؛ امر آن هم 3 شاخه است و ساعت دیجیتال در تیپ 1 جای خود را به ال سی دی تایپ A در تیپ 2 داده است. پارس سال از موتور XU7 پژو ۴۰۵ به کارگیری می نماید که می تواند مهم امداد گیربکس BE1 که به عبارتی گیربکس پژو ۴۰۵ است در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسد و تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد . البته اهمیت رونمایی از نسل نو موتورهای XU7 دارای اسم XU پلاس، احتمالا موقعیت تغییر کند. ایسیو Ssat قبل از TU5 هم به جهت در اختیار گرفتن موتور Xu7 برای اتومبیل های پژو پارس و ۴۰۵ به کار گیری شده می باشد که به شکل دوگانه سوز هم موجود می باشند . اینها نیز توسط فرانسه ساخت شده و خیر کشور ایران خودرو. در حال حاضر، تنها مرزو بوم جمهوری اسلامی ایران پژو 206 ساخت می کند ولی ایجاد 206 تا سال 2012 در فرانسه و تا سال 2016 در آرژانتین ادامه داشته است. در اواسط سال 1380 پژو 206 جایگزین 205 شد. قدرت مدل نخستین که کاربراتوری بود ۵۵ اسب بخار بود ولی در سال ۱۹۹۲ اهمیت مجهز شدن به سیستم سوخترسانی انژکتوری تک نقطهای و مبدل کاتالیستی اقتدار آن به ۵۹ اسب بخار ارتقاء یافت. تا سال 1390 پژو 206 تیپ 2 پرفروش ترین دسته دربین همه ی تیپ های 206 بود. از سال 90 تا 93 سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر حیاتی قابلیت و امکان پشتیبانی از usb، aux تبدیل شد و پس از آن بلوتوث هم به آن بیشتر شد ( بلوتوث اهمیت نسل دوم ال سی دی های MFD در سال 94 بر بر روی 206 قرار گرفت). NFU ها فقط بر روی تیپ 4 های وارداتی بود. تیپ 2 را می قدرت تیپ 1 مولتی پلکس نامید. در ارتباط اهمیت طراحی ظاهری این خودرو می اقتدار تیتر کرد که چیز جذاب و جدیدی به آن طولانی تر نشده است، زیرا مدتها میگذرد که مهم همین شکل و شمایل در خیابانهای ایران حاضر میشود. در اینجا بخش اعظم به تحلیل وب وبسایت صداهای موتور tu5.