مصر کارمندان برجسته گروه حقوق بشر را دستگیر کرد

خبرهای روز جهان

این سرکوب پس از دیدار کارکنان EIPR با سفیران غربی در قاهره صورت گرفت ، گروه حقوق بشر روز چهارشنبه گفت.

نیروهای امنیتی مصر روز پنجشنبه مدیر اجرایی این گروه ، گاسر عبدالرازک را از خانه اش در معادی ، حومه قاهره دستگیر کردند.

EIPR روز پنجشنبه در یک توئیت گفت که این نیروها عبدالرازک را به مکان نامعلومی برده اند.

بازداشت وی پس از بازداشت نیروهای امنیتی مصر در روز چهارشنبه دو کارمند دیگر EIPR صورت گرفت.

گروه گفت که کریم انارا ، رئیس بخش عدالت کیفری این گروه روز چهارشنبه هنگام گذراندن تعطیلات در دهاب ، یک شهر ساحلی در جنوب سینا دستگیر شد. از محل نگهداری وی و اتهاماتی که برای وی مطرح است مشخص نیست.

محمد بشیر ، مدیر اداری این سازمان نیز روز یکشنبه از خانه اش دستگیر شد و توسط آژانس های امنیتی دولت مورد بازجویی قرار گرفت.

چگونه یک زن مصری همجنسگرا در برابر همجنسگرا ایستاد و هزینه نهایی را پرداخت کرد

سرکوب EIPR پس از جلسه 3 نوامبر گروه حقوق بشر با سفرای اروپایی در قاهره برگزار شد. EIPR روز چهارشنبه این دستگیری را “تشدید بی سابقه” خواند.

EIPR تصاویری از دیدار خود با سفیران آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، دانمارک ، بلژیک ، هلند ، فنلاند و سوئیس در توییتر منتشر کرد. این نشست همچنین شامل دیپلمات های انگلیسی و کانادایی بود و “مسائل حقوق بشر و همچنین راه های حمایت از ارتقا rights حقوق بشر در مصر و در سطح جهانی” مورد بحث قرار گرفت.

EIPR از حقوق شخصی و مذهبی حمایت می کند ، علیه مجازات اعدام و تحقیقات در مورد نقض زندان ها و نقض حقوق بشر را به طور کلی منتشر می کند.

این موضع گیری ها آن را در مصر آسیب پذیر می کند ، جایی که در سال های اخیر دولت سفر هزاران مخالف ، فعال سیاسی ، روزنامه نگار ، معترض و مدافع حقوق بشر را زندانی و محدود کرده است.

مصر همچنین قوانین محدود کننده تنظیم کننده کار سازمان های غیردولتی و رسانه ها را سخت تر کرده است.

سازمان عفو ​​بین الملل در بیانیه ای گفت که این دستگیری ها “ضربه سنگینی بر علیه کار قانونی مدافعان حقوق بشر است” و افزود که اتهامات علیه بشیر “اتهامات ساختگی تروریسم” است.

زنان بیشتری با موتورسیکلت و اسکوتر در جاده ها در مصر در حال برخورد هستند

وزارت امور خارجه فرانسه نیز نگرانی عمیق خود را از دستگیری بشیر ابراز کرد و گفت فرانسه قصد دارد “گفتگوی صریح و دقیق خود با مصر در مورد مسائل حقوق بشر” را ادامه دهد.

وزارت امور خارجه مصر بیانیه فرانسه را به عنوان دخالت در امور داخلی رد کرد و ادعا کرد که این “تلاشی برای تأثیرگذاری در تحقیقات” در پرونده ای در حال انجام است.

“ابتکار مصر برای حقوق شخصی به عنوان یک شرکت ثبت شده در حالی که فعالیتهای دیگری را نیز بر خلاف مقررات مندرج در آن انجام می دهد [the] قانون ، “سخنگوی وزارت امور خارجه مصر احمد حافظ در بیانیه ای گفت.

چندین رسانه مصری ، که عمدتاً تحت کنترل آژانس های امنیتی قرار دارند ، مقالاتی را همزمان با دستگیری های متهم به EIPR و سایر گروه های مدافع حقوق مصر به خیانت و هرج و مرج ملتهب در اعتراضات دموکراسی خواهی در سال 2011 منتشر کرده اند. آنها همچنین این گروه را به ملاقات با تصمیم خارجی متهم کرده اند – سازندگان چهره مصر را لکه دار می کنند.