مشاور ژاپنی که شهردار را به تجاوز جنسی متهم کرد پس از رای گیری محلی ها گفت که او زنان را “تحقیر” می کند

خبرهای روز جهان

شوکو آرای 51 ساله روز یکشنبه در کوساتسو رأی آورد که به خاطر چشمه های آب گرم طبیعی و تفریحگاه هایش مشهور است. در این درخواست برکناری ادعا شده است که ادعاهای آرایی باعث “تحقیر” زنان شهر گونما شده است.

به گفته مقامات کوساتسو ، در کل ، 92٪ از آرا lod تسلیم شده خواستار برکناری وی بود.

این اختلافات در نوامبر سال گذشته آغاز شد ، زمانی که آرای با انتشار کتاب الکترونیکی ادعا کرد که مجبور به رابطه جنسی با شهردار شهر ، Tadanobu Kuroiwa شده است.

طرح اخراج شهردار رد شد و آراي يك ماه بعد از مجمع اخراج شد. با این حال ، این اخراج مورد تجدید نظر قرار گرفت و در نهایت توسط استان معکوس شد.

پس از اعاده کار مجدد وی ، گروهی متشکل از 19 نفر به سرپرستی رئیس شورا ، تاکاشی کورویوا ، درخواست برکناری را به شورا ارسال کردند ، و این امر باعث برگزاری همه پرسی مسکونی شد که در آخر هفته گذشته آرای را نشسته بود.

در این درخواست برکناری همچنین ادعا شد که اظهارات آرای در رسانه ها در مورد اتهامات حمله به شهرت کوساتسو لطمه زده است. این گزارش به چندین اظهار نظر خاص که آرای بیان کرده بود ، اشاره کرد ، از جمله اینکه زنان “به عنوان اشیا treated رفتار می شدند” ، و زنان اغلب برای بدست آوردن امتیازات به معشوقه صاحبان استراحتگاه قدرتمند مرد تبدیل می شدند.

ژاپن به قدری زن سیاستمدار دارد که وقتی حتی یک نفر هم گاف خیز باشد ، آسیب زننده است

در این درخواست اشاره شده بود كه شهردار این اتهامات را رد كرده و حقوق آرایی به عنوان عضو شورا “هدر دادن” پول مودیان است.

در پاسخ رسمی به شورا ، آرایی گفت که شهردار و سایر اعضای شورا که خواستار برکناری وی هستند ، کسانی هستند که به عزت و اعتبار شهر لطمه می زنند.

اخراج وی در روز یکشنبه ، شهر تفریحی را به کانون توجهات کشانده است. کنجی هاگیوارا ، مسئول کوساتسو گفت ، از آخر هفته ، شهرداری به ده ها بار تماس گرفته است که از اخراج آرای انتقاد می کنند ، که عمدتا از خارج از شهر است. بسیاری از تماس گیرندگان این تصمیم را ناعادلانه و جنسیتی خوانده اند.

هاگیوارا به سی ان ان گفت: “این وضعیت بی سابقه ای است.” “ما نگران هستیم که تصویر این شهر آسیب دیده است.”

جنسیت و قدرت در ژاپن

ژاپن در آخرین شاخص شکاف جنسیتی جهانی مجمع جهانی اقتصاد در رتبه 121 از 153 کشور قرار گرفت. زنان شاغل در کشور بسیار کمتر از مردان هستند – و کسانی که کار می کنند اغلب کنار گذاشته می شوند یا از مدیریت مدیریت ارشد منع می شوند. در خانه نیز ، زنان بیشتر کارهای خانگی مانند مراقبت از کودکان ، آشپزی و نظافت را بر عهده می گیرند.

این شکاف در سیاست بیشتر می شود. از اکتبر امسال ، 46 نفر از 465 قانونگذار مجلس عوام در ژاپن زن بودند. این در مقایسه با میانگین جهانی 25٪ کمتر از 10٪ است.

شرکت کنندگان در روز زن در توکیو ، ژاپن ، در 8 مارس 2019 راهپیمایی می کنند.
نخست وزیر سابق شینزو آبه در سال 2013 متعهد شد شکاف جنسیتی را کاهش دهد ، سیاستی که “زنان شناسی” نامگذاری شده است. این کمپین اقدامات مختلفی را انجام داده است ، از جمله تعیین حداقل یک مدیر اجرایی زن در هر شرکت و ارائه مشوق های مالیاتی به شرکت هایی که مادران را ترغیب به بازگشت به کار می کنند.

اما با گذشت هفت سال ، این مبارزات موفقیت محدودی داشته است ، همچنان که تبعیض جنسیتی و نابرابری همچنان وجود دارد. جنبش #MeToo منجر به پیشرفت ملموس در سایر کشورها و تغییر در گفتگوی فرهنگی شد – اما در ژاپن با مقاومت روبرو شد.

در پرونده ای که در سال 2017 مورد توجه بین المللی قرار گرفت ، روزنامه نگار مستقل شیوری ایتو ادعا کرد که یک روزنامه نگار برجسته دو سال قبل او را به شام ​​دعوت کرده و سپس او را مورد تجاوز قرار داده است.

نادیده گرفته شده ، تحقیر شده: چگونه ژاپن به شکست خوردن بازماندگان سو of استفاده جنسی متهم می شود

این پاسخ به دور از حمایت بود – او تهدیدها ، واکنش های شدید در شبکه های اجتماعی را دریافت کرد و حتی از ترس امنیت او و خانواده اش از ژاپن فرار کرد. وی گفت ، حتی مقامات سعی کردند او را از پیگیری قانونی منصرف کنند.

او در یک دادگاه مدنی در دسامبر سال 2019 برنده شد ، قاضی به مهاجم خود دستور پرداخت 3.3 میلیون ین (31000 دلار) خسارت داد. ایتو برای جبران رنج جسمی و روحی خود 11 میلیون ین (105000 دلار) طلب کرده بود.

طرفداران وی این پیروزی را قدمی به سوی عدالت جشن گرفتند – اما وی پس از صدور این حکم به خبرنگاران گفت: “یک پیروزی همه آنچه را که اتفاق افتاده است پاک نمی کند.” “من از هم اکنون باید با زخم های عاطفی خود روبرو شوم. این پایان کار نیست.”

تصحیح: این داستان به روز شده است تا نشان دهد که Tadanobu Kuroiwa شهردار کوساتسو است و Takashi Kuroiwa رئیس شورای است.

امیکو جوزوکا ، خبرنگار CNN ، در تهیه این گزارش همکاری داشته است.