مرگ لاشون تامپسون: بیش از 600 زندانی به زندان های دیگر منتقل می شوند زیرا زندان شهرستان فولتون با شیوع ساس ها، حیوانات موذی و ازدحام بیش از حد مقابله می کند.

خبرهای روز جهان



CNN

در بیانیه ای آمده است که کلانتر پاتریک «پت» لابات، شهرستان فولتون، جورجیا، روز جمعه اقداماتی را برای «مقابله با شیوع بیماری های عفونی» در زندان این شهرستان اعلام کرد – از جمله انتقال بیش از 600 زندانی به سایر شهرستان ها.

پاتریک کلانتر شهرستان فولتون

در اطلاعیه منتشر شده در فیس بوک آمده است که این اقدامات نتیجه “تحقیقات اولیه” در مورد مرگ لاشون تامپسون – مردی زندانی است که سال گذشته در زندان درگذشت. به گزارش سی ان ان، خانواده تامپسون می گویند مرگ او در نتیجه شرایط غیربهداشتی در مرکز و عوارض ناشی از نیش حشرات بوده است.

کلانتر روز جمعه گفت که “هزینه اضطراری 500000 دلاری” برای رسیدگی به “هجوم ساس، شپش و سایر حیوانات موذی” در زندان تصویب شده است.

کلانتر گفت که پروتکل‌های دور امنیتی نیز برای کمک به کاهش شیوع بیماری و همچنین «انتقال بیش از 600 زندانی به سایر شهرستان‌ها در تلاش برای کمک به کاهش ازدحام بیش از حد، با هزینه متوسط ​​حدود 40 هزار دلار در روز، به‌روزرسانی خواهد شد».

مشخص نیست که افراد زندانی به کجا و چه زمانی منتقل خواهند شد.

این اطلاعیه با ابراز تسلیت دفتر کلانتر به خانواده تامپسون آغاز شد و گفت که کلانتر “تحقیقات کامل در مورد شرایط مربوط به مرگ او” را آغاز کرده است.

لاشون تامپسون در یک عکس خانوادگی.

روز پنجشنبه، خانواده تامپسون یک کنفرانس خبری برگزار کردند تا خواستار تحقیقات جنایی در مورد مرگ او و بسته شدن زندان شوند.

تامپسون سپتامبر گذشته در حین بازداشت درگذشت. وکیل خانواده او، مایکل هارپر، شرایط غیربهداشتی و عوارض ناشی از نیش حشرات را عامل مرگ تامپسون دانست.

هارپر با در دست گرفتن عکس هایی که ظاهرا شرایط سلول تامپسون را نشان می دهد، گفت: «سلولی که او در آن بود برای یک حیوان بیمار مناسب نبود. این غیرقابل توجیه و تاسف‌آور است.»

هارپر گفت که تامپسون از ژوئن سال 2022 به اتهام تجاوز جنایتکارانه در بازداشت بوده و به دلیل مشکلات روانی در بخش روانپزشکی زندان نگهداری می شود.

برد مک کری، برادر تامپسون، به خبرنگاران گفت که تامپسون 35 ساله بود، در وینتر هیون، فلوریدا به دنیا آمد و در چند سال گذشته در آتلانتا زندگی می کرد.

هنگامی که یک خبرنگار از او پرسیده شد با دیدن تصاویری از جسد برادرش و شرایط سلولش چه فکر می‌کند، مک‌کری گفت: «دل‌خراش بود زیرا هیچ‌کس نباید اینطور دیده شود. هیچ کس نباید آن را ببیند. اما اولین چیزی که به ذهنم رسید امت تیل بود.

کلانتر شهرستان فولتون در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفت: «نحوه و علت مرگ توسط معاینه پزشکی شهرستان به‌عنوان «تعیین نشده» اعلام شد. تحقیقات کامل در مورد شرایط مربوط به مرگ آقای تامپسون آغاز شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نتایج این تحقیقات مشخص خواهد کرد که آیا هرگونه تحقیقات جنایی موجه است یا خیر.

بیانیه کلانتر به “شرایط ویران و به سرعت در حال فرسایش” در زندان اذعان کرد و گفت که لباط همچنان خواستار ساخت یک زندان جدید است.

این خانواده در حال حاضر شکایتی نکرده اند.