مرد 8 تریلیونی دلاری وال استریت: بازارها از هرج و مرج ترامپ خسته شده اند

خبرهای روز جهان

فینک در جریان گفتگوی پیش ضبط شده پخش شده عصر چهارشنبه در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ گفت: “من کاملاً اعتقاد دارم که بازار خواهان ثبات بیشتر و نوسانات کمتری است.”

رئیس بلک راک ، بر اساس متن مشاهده شده توسط CNN Business ، گفت: “آنها به دنبال صدایی میانه رو هستند ، نه صدایی را که تحریک کند.” “من واقعاً معتقدم که بایدن رئیس جمهور منتخب می تواند صدای منطقی باشد.”

ارکان طرفدار تجارت دستور کار ترامپ ، یعنی کاهش مالیات و مقررات زدایی ، به رونق بازارها کمک کرد. اما اظهارات فینک برخی از نکات منفی دوران ترامپ را برجسته می کند: تصمیم گیری غیرقابل پیش بینی ، اخراج مقامات ارشد از طریق توییت و تعمیق اختلافات سیاسی.

فینک در طی گفتگو با دیوید روبنشتاین ، بنیانگذار میلیاردر و رئیس اجرایی گروه کارلایل گفت: “همه ما خسته شده ایم. ما از تمام حجم شنیده شده از واشنگتن خسته شده ایم.”

“کمی هماهنگی جهانی تر”

صخره سیاه (BLK) مدیر عامل شرکت افزود كه وی معتقد است سرمایه گذاران “با داشتن یك رهبر با دامنه بیشتر تشویق می شوند ، رهبری كه احتمالاً می تواند كمی هماهنگی جهانی داشته باشد.”
فینک به سخنرانی پیروزی بایدن در 8 نوامبر اشاره کرد ، زمانی که رئیس جمهور منتخب متعهد شد که دولت های آبی یا ایالات سرخ ، فقط ایالات متحده را اداره نخواهد کرد.

بایدن گفت: “برای همه شما که به رئیس جمهور ترامپ رأی داده اید ، ناامیدی امشب را درک می کنم.” “من خودم چند بار از دست داده ام. اما حالا ، بیایید به هم فرصتی بدهیم.”

پس از لغزش هفته قبل از انتخابات ، S&P 500 (SPX) این تجمع با آرامش نسبت به آرامش نسبی انتخابات ، ظهور یک برنده انجام شد و امیدوار است که عملکرد سنا جمهوریخواهان نسبت به آنچه انتظار می رفت ، دولت را در سال 2021 تقسیم کند. “گریدلاک “در واشنگتن به این معنی است که بایدن احتمالاً قادر به افزایش مالیات و یا اعمال سیاست های گسترده آب و هوایی نخواهد بود.

فینک گفت: “بازار یک دولت تقسیم شده را دوست دارد.” “آنها می خواهند مطمئن شوند كه كنترل و توازن مناسب وجود دارد.”

فینک عمدتاً به دموکرات ها کمک مالی کرده است ، از جمله هیلاری کلینتون در حین تلاش ناموفق خود برای ریاست جمهوری در سال 2016. در آن زمان ، از فینک به عنوان وزیر خزانه داری بالقوه در دولت کلینتون نام برده شد. اما وی همچنین از جمهوری خواهان ، مانند پل رایان ، رئیس سابق مجلس ، حمایت کرده است.

نابرابری در حال بدتر شدن است

BlackRock با نظارت بر 7.8 تریلیون دلار بزرگترین مدیر دارایی جهان است. و خانواده ETF های iShares آن بسیار محبوب هستند و فقط در سه ماهه سوم دارایی های 41 میلیارد دلاری را با خود حمل می کنند.
در واقع BlackRock چنان قدرتمند است که دولت فدرال در هر دو رکود اقتصادی گذشته از آن کمک خواست. در ماه مارس ، فدرال رزرو با ایجاد یک وسیله نقلیه ویژه برای خرید اوراق قرضه ناخواسته و سایر بدهی های شرکت برای اولین بار تاریخ را ثبت کرد بانک فدرال برای مدیریت این برنامه از BlackRock بهره برد که به بازگرداندن اطمینان در بازارهای مالی کمک کرد.

فینک واکنش فدرال رزرو به این بحران را ستایش کرد و گفت: “چیزی جز شگفت انگیز نیست.”

با این حال ، وی هشدار داد که همه گیر شدن شکاف بین فقیر و فقیر را بدتر می کند.

جو بایدن یک هشدار سریع به وال استریت شلیک می کند

فینک گفت: “فقرا مالک دارایی های مالی نیستند ، بنابراین این شکاف به دلیل قدرت بازارهای سهام و از دست دادن شغل که شاهد آن بوده ایم ، واقعاً حتی نابرابری بیشتری در درآمد ایجاد کرده است.” “اگر بخواهیم واقعاً اقتصاد خود را بازسازی کنیم ، برای کسانی که هنوز بیکار هستند به یک محرک مالی بسیار هدفمند نیاز داریم.”

فینك گفت ، اگر بایدن از او مشاوره بخواهد ، وی از دولت آمریكا می خواهد كه برای ایجاد مشاغل از طریق یك بسته زیرساختی با تأخیر تأخیر كرده تا جاده ها و پل های متلاشی را ترك كند.

وی گفت: بیش از هر کشور دیگر ، ما هم اکنون به یک لایحه قوی زیرساخت نیاز داریم. “ما 2 تریلیون دلار نگهداری تعویق داریم.”

روبنشتاین از رئیس بلک راک پرسید که آیا فکر می کند شغل خود را ترک کند تا رئیس فدرال رزرو ، وزیر خزانه داری یا یک شغل مهم دیگر در سیاست باشد. فینک مضطرب شد ، اما او این موضوع را رد نکرد.

فینک گفت: “من قبلاً به کارمندان و هیئت مدیره و خانواده ام متعهد شده ام ،” فعلاً در نیویورک می مانم.