مرد نیویورکی به دلیل دستور قتل اجیر به برادر و پدر مرتبط با مافیا به حبس ابد محکوم شد.

خبرهای روز جهان



CNN

دادستان فدرال اعلام کرد مردی که به دلیل دستور قتل اجاره ای به برادرش و پدر وابسته به مافیا در برانکس نیویورک محکوم شده بود، روز جمعه به حبس ابد محکوم شد.

آنتونی زوتولا پدر، 45 ساله و هیمن راس، 37 ساله، هر یک به حبس ابد اجباری به علاوه 112 سال زندان فدرال محکوم شدند، زیرا هیئت منصفه در سال 2022 آنها را به دلیل استخدام اعضای باند برای قتل پدر 71 ساله زوتولا مجرم تشخیص داد. سیلوستر، به گفته دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک. به گفته مقامات، سیلوستر زوتولا در اکتبر 2018 در حالی که منتظر یک فنجان قهوه در یک مک‌دونالد بود، به ضرب گلوله کشته شد.

دادستان های فدرال می گویند این تیراندازی سومین تلاش برای جان سیلوستر زوتولا به عنوان بخشی از طرح پسرش برای در اختیار گرفتن کنترل تجارت املاک و مستغلات خانواده بود. دادستان ها قبلاً گفته بودند که سیلوستر زوتولا، معروف به «سالی داز»، یکی از اعضای خانواده لوچس، یکی از پنج خانواده اوباش بود که از لحاظ تاریخی بر نیویورک تسلط داشتند، و با اوباش معروف دیگری به نام وینسنت باسیانو، رئیس سابق بونانو کار می کرد. خانواده جنایتکار

در نوامبر 2017، سیلوستر زوتولا توسط یک فرد نقابدار مورد تهدید اسلحه قرار گرفت و در دسامبر 2017، سه مرد به خانه او حمله کردند، با اسلحه به سر او ضربه زدند، او را با چاقو زدند و گلویش را بریدند. دادستان گفت که او از دو حمله اول جان سالم به در برد.

دادستان ها گفتند که در آخرین تلاش برای قتل – که منجر به مرگ سیلوستر زوتولا شد – یک دستگاه ردیاب روی ماشین او قرار داده شده بود که به راس، که تیراندازی را انجام داد، اجازه داد تا او را به رستوران مک دونالد تعقیب کند.

«در طول بیش از یک سال، قربانی مسن، سیلوستر زوتولا، تحت تعقیب، ضرب و شتم و چاقو قرار گرفت، بدون اینکه بدانیم چه کسی این حملات را سازماندهی کرده است. بریون پیس، دادستان ایالات متحده، در بیانیه ای گفت: این پسر خودش بود که آنقدر مصمم بود تا تجارت پرسود املاک و مستغلات خانواده را کنترل کند، به طوری که باندی از آدمکش ها را برای قتل پدرش استخدام کرد. «آنتونی زوتولا و همدستش به دلیل محکومیت پدرش به مرگ خشونت‌آمیز، بقیه عمر خود را در زندان سپری خواهند کرد.»

به گفته مقامات، در ژوئیه 2018، برادر متهم، سالواتوره زوتولا، در مقابل خانه‌اش به سر، سینه و دست شلیک شد. سی ان ان قبلا گزارش داده بود که او از این حمله جان سالم به در برد و در دادگاه شهادت داد.

یکی از وکلای آنتونی زوتولا قبلاً مقصر حملات به باند Bloods بود.

«یک باند خشن خیابانی آنتونی و خانواده اش را شکار کردند و باعث ویرانی غم انگیز آنها شدند. ما برای جلوگیری از تبدیل شدن آنتونی به یکی دیگر از قربانیان باند Bloods به این حکم اعتراض خواهیم کرد. او در این جنایات خشونت آمیز مقصر نیست.

سیلوستر زوتولا دارای یک سبد املاک مسکونی به ارزش ده ها میلیون دلار بود و دادستان ها گفتند که آنتونی زوتولا، که به مدیریت املاک کمک کرد، نقشه کشتن پدر و برادرش را برای به دست گرفتن کنترل کسب و کار داشت.

دفتر دادستانی ایالات متحده گفت که 112 سال حبس اضافی که به احکام زوتولا و راس اضافه شده است نشان دهنده مجموع سن پدر زوتولا 71 ساله و برادر 41 ساله است که به ضرب گلوله کشته شدند.

ایلانا هارماتی، یکی دیگر از وکلای زوتولا، گفت که موکلش “به شدت درخواست تجدید نظر برای اثبات بی گناهی خود را پیگیری خواهد کرد.”

حرامتی شنبه به CNN گفت: «آنتونی زوتولا یک پدر و شوهر مهربان است. “حکم اعدام او از طریق حبس، تنها آسیبی را که خانواده زوتولا قبلا متحمل شده اند، تشدید خواهد کرد.”

وکلای راس هنوز به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

دفتر دادستانی ایالات متحده گفت که شش متهم دیگر به خاطر نقش خود در توطئه قتل در برابر اجیر اعتراف کرده اند.