مدیر ارشد بازاریابی والمارت در ایالات متحده در حالی که خرده فروش نسبت به سال سخت هشدار می دهد، کناره گیری می کند

خبرهای روز جهان


نیویورک
CNN

در یادداشتی داخلی که روز جمعه برای همکاران آمریکایی به اشتراک گذاشته شد، آمده است که مدیر ارشد بازرگانی والمارت برای عملیات خود در ایالات متحده از سمت خود کناره گیری می کند زیرا خرده فروش سال سخت تری در پیش رو دارد.

چارلز ردفیلد، که فعالیت حرفه‌ای او در والمارت 32 سال به طول انجامید، در 1 می تغییر خواهد کرد و در نقش مشاور باقی خواهد ماند. در یادداشتی که توسط CNN Business مشاهده شد، جان فورنر، مدیر عامل Walmart ایالات متحده گفت که ردفیلد می خواهد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند.

ردفیلد موقعیت خود را در خرده‌فروشی برای کمی بیش از یک سال حفظ کرد و از ژانویه 2022 شروع شد.

تغییر رهبری پس از آن صورت می گیرد که بزرگترین خرده فروش آمریکا هشدار داد که سال چالش برانگیزتری در پیش است و با احتیاط به سال 2023 نزدیک خواهد شد.

علیرغم یک فصل تعطیلات قوی، والمارت فروش و رشد سود کمتری را در فوریه پیش بینی کرد. فروش قوی آن در تعطیلات توسط خواربارفروشی ها تقویت شد. قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر سالانه 11.8 درصد افزایش یافت و مشتریان را به سمت گزینه های مقرون به صرفه تر سوق داد.

با این حال، فروش محصولات سنتی تعطیلات مانند اسباب‌بازی‌ها، لوازم الکترونیکی و لباس کندتر بود – نشانه‌ای از کاهش هزینه‌های اختیاری مصرف‌کنندگان.

والمارت در سه ماهه آخر خود منتهی به 31 ژانویه در فروشگاه های ایالات متحده که حداقل برای یک سال باز هستند، 8.3 درصد افزایش فروش داشته است. این شرکت گفت که مشتریان بیشتری برندهای برچسب خصوصی آن را می خرند و خانوارهای با درآمد بیشتری از فروشگاه های آن خرید می کنند.

جان رینی، مدیر مالی والمارت، به CNBC گفت: «مصرف‌کننده همچنان تحت فشار است. و اگر به شاخص‌های اقتصادی نگاه کنید، ترازنامه‌ها ضعیف‌تر شده و نرخ‌های پس‌انداز نسبت به دوره‌های قبل کاهش می‌یابد. و به همین دلیل است که ما نگاهی محتاطانه به بقیه سال داریم.»

انتظار می‌رود که صنعت خرده‌فروشی به‌طور کلی در سال جاری پس از فروش ضعیف در تعطیلات با چالش‌هایی مواجه شود.

ردفیلد یک کهنه سرباز والمارت است. او با حضور در دانشگاه آرکانزاس کار خود را به عنوان صندوقدار سام کلاب آغاز کرد. او در باشگاه سام دستیار مدیر شد و از نردبان بالا رفت.

جان فورنر، مدیر عامل شرکت، در یادداشتی که توسط CNN Business مشاهده شد، گفت: «تجار هستند، و پس از آن، چارلز ردفیلد، مدیر ارشد بازرگانی ما وجود دارد. من احتمالاً می‌توانم در همین جا توقف کنم و بسیاری از همکاران در کسب و کار ما و صنعت خرده‌فروشی دقیقاً منظور من را بدانند.»

ردفیلد در سال 2010 مدیر مدیریت Asda، زیرمجموعه Walmart در بریتانیا شد. در سال 2012، او به عنوان معاون اجرایی بازرگانی برای Sam’s Club و معاون اجرایی غذا برای Walmart US در سال 2015 انتخاب شد.

وال استریت ژورنال ابتدا این خروج را گزارش کرد.

فورنر گفت که این شرکت به زودی یک CMO جدید را معرفی خواهد کرد.

این هفته، والمارت اعلام کرد که برند مد روز لباس مردانه خود، Bonobos، را با ضرری شدید به شرکت مدیریت WHP Global و خرده‌فروش Express Inc. به قیمت 75 میلیون دلار می‌فروشد. والمارت این برند را در سال 2017 به قیمت 310 میلیون دلار خریداری کرد.

نیل ساندرز، مدیر شرکت مشاوره گلوبال دیتا، در یادداشتی نوشت که تخفیف قیمت Bonobos «منعکس کننده چشم‌انداز ضعیف‌تر فعلی در خرده‌فروشی است، اما برخی نیز نتیجه این است که والمارت در شش سال گذشته کار زیادی برای توسعه برند انجام نداده است. ”