مارس MAGA رأی دهندگان ترامپ ، رهبران راست افراطی و معترضین را گرد هم می آورد و در برخی از درگیری ها به پایان می رسد

خبرهای روز جهان

طبق گفته LaToya Foster ، سخنگوی شهردار DC موریل بوثر ، حداقل 20 نفر دستگیر شدند. فاستر گفت که دو افسر پلیس متروپولیتن دی سی زخمی شدند.

این درگیری ها پس از یک روز تظاهرات عمدتاً مسالمت آمیز هزاران تن از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در همه نوارها ، از جمله گروه های راست و راست افراطی ، در اعتراض به نتایج انتخابات صورت گرفت.

گروههای کوچکتر معترض به منظور حمایت از پیروزی انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در مرکز شهر و نزدیک دیوان عالی کشور تجمع کردند – که رئیس جمهور به دروغ آن را جعلی توصیف کرده است.

بسیاری از گروههای شرکت کننده در تجمعات برنامه ریزی شده دارای اعتقادات اساسی متمایز هستند ، اما روز شنبه در حمایت بی دریغ خود از رئیس جمهور متحد بودند. آنها شامل گروه های ضد دولتی مانند نگهبانان سوگند ، گروه های راست افراطی مانند پسران مغرور و سه درصد ، نظریه پردازان توطئه مانند الکس جونز و اعضای جمهوری خواه کنگره بودند.

در جریان تظاهرات تعداد زیادی از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، به میدان آزادی (Freedom Plaza) ریختند.

طی سه روز اخیر اخباری درباره حداقل سه واقعه مختلف حامی ترامپ در شبکه های اجتماعی منتشر شده است: “دزد را متوقف کنید” ، “راهپیمایی برای ترامپ” و “راهپیمایی میلیون MAGA”. ساعاتی قبل از وقایع ظهر ، جمعیت شروع به ریختن در Freedom Plaza ، درست در شرق کاخ سفید کردند.

سازمان دهندگان رویداد “راهپیمایی برای ترامپ” – که مجوز را برای تجمع کسب کرده اند – به درخواست های CNN برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ترامپ از محکوم کردن برتری طلبان سفید در بحث ریاست جمهوری امتناع می ورزد
ترامپ توجه به تجمعات و روز جمعه توییت کرد که ممکن است ظاهر شود. قبل از راهپیمایی های روز شنبه ، موکب رئیس جمهور در حالی که هواداران خود را تشویق می کردند و به طرف خارج از خانه گلف حرکت می کردند ، تکان می داد.
تعداد زیادی از "دزد را متوقف کنید" معترضین روز شنبه در واشنگتن دی سی تجمع کردند.

صداهای محافظه کار اصلی و مقامات منتخب مانند نماینده پل گوسار از آریزونا و نماینده مایک کلی از پنسیلوانیا به عنوان سخنرانان مراسم “راهپیمایی برای ترامپ” تبلیغ شدند.

“راهپیمایی میلیونی MAGA” اعلام کرد که شرکت کنندگان برجسته آن شامل نظریه پردازان توطئه و دیگر افرادی مانند پاداش ساز نیک فوئنتس ، که در تظاهرات مرگبار شارلوتسویل 2017 “با هم متحد شوید” و مایک سرنوویچ ، که تئوری توطئه “دروازه پیتزا” را تحت فشار قرار داده است.
رهبری و اعضای پسران مغرور ، یک گروه راست افراطی که ترامپ در اولین بحث از دو بحث ریاست جمهوری سال 2020 خواست “عقب بنشیند و بایستد” ، در آن شرکت داشتند.
بن هوولند ، یک مقام ارشد امنیت انتخابات فدرال منصوب شده توسط ترامپ ، اتهامات رئیس جمهور در انتخابات تقلبی را “توهین آمیز” و “خنده آور” خوانده است.

در حالی که هشدارهایی درباره خشونت احتمالی داده شده بود ، اما فعالیت های روزانه عمدتاً مسالمت آمیز و بدون هیچ حادثه مهم بود.

برای کسانی که سالهاست گروههای راست افراطی و افراطی را ردیابی می کنند ، تجمع روز شنبه نشان دهنده نازک شدن خط بین جریان اصلی جریان راست و راست افراطی است.

ترامپ دوباره از تقبیح QAnon خودداری می کند

اورن سگال ، نایب رئیس مرکز افراط گرایی لیگ ضد افترا ، گفت که او انتظار دارد اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان فقط برای نشان دادن حمایت خود از ترامپ در آنجا باشند ، اما این رویداد فرصتی بود تا افراط گرایان با این جمعیت شناسی در آمیزند.

سگال گفت: “در آنجا بستری وجود دارد ، طرفداران ترامپ و محافظه کاران وجود دارند و افرادی که می خواهند حمایت خود را از این رئیس جمهور ابراز کنند ، اگر شما بخواهید با افراط گرایان درگیر می شوند.”

درست همانطور که اطلاعات نادرست در مورد انتخابات از طریق سیستم عامل های حاشیه ای به توییتر محافل نزدیک رئیس جمهور راه پیدا کرد ، سگال ترسید که راهپیمایی روز شنبه می تواند مظهر فیزیکی آن باشد و نه تنها اطلاعات غلط بلکه سخنان نفرت انگیز و افراطی را گسترش دهد.

“این واقعیت که این نوع فضا باعث جذب کسانی می شود که فکر می کنند چیزی دزدیده می شود و افراد افراطی می توانند در مجاورت آنها باشند نگرانی عادی سازی افراط گرایان و آنچه ممکن است اتفاق بیفتد در صورت شما دسته ای از مردم را ناراحت می کنید. ”

ری سانچز و مالوری سایمون از CNN در تهیه این گزارش مشارکت داشته اند.