لقی بین رینگ و پیستون و سیلندر چقدر باید باشد؟

خبرهای روز جهان

سنجاق مچ دست پیستون از طرز یک لوله فولادی توخالی و طاقت فرسا شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا پین شمشیر دارای اسمو رسم است. همین گذر به روغن اذن می دهد تا از انتهای بزرگ از میله اتصال عبور کرده و بر روی منطقه رانش دیواره سیلندر ، جایی که حداکثر اصطکاک می باشد ، پاشیده شود. 3 ـ وجود شكافهای حرارتی بر روی پیستون : این شكافها به شكل T و در دامنه پیستون تعبیه می‌شوند و در اثر گرما همین شكافها به نیز رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر خودداری میكنند و در ضمن كمترین لقی فی مابین پیستون و سیلندر را تولید می کنند كه سبب ارتقا كمپرس و توان موتور می‌گردد . در همین طراحی اقتدار دوچندان و سرعت فراوان قلیل می شود . همین حلقه ها مهم رخنه کوچکی شکسته شده اند که به آن ها قابلیت و امکان کارگزاری و برداشتن بر روی پیستون را می دهد. هنگام کارگزاری رینگ های نو ، ترک ها باید جابجا شوند و هیچوقت مستقیماً کلیدی یکدیگر در یک خط قرار نگیرند تا از مسیری مستقیم برای خروج گازها خودداری شود. عرض این شکاف رینگ پیستونی توسط تولید کننده مشخص و معلوم می شود و حساس قرار دادن رینگ در باطن سیلندر و ترازو گیری مسافت اهمیت یک سنج سنجنده قابل ترازو گیری است. در بخش اعظمی از میله های اتصال یک ترک از انتهای پهناور ، از روش شفت ، تا شکاف خروجی در امتداد ارتفاع آنان ساخت می پیستون راست استقلال شود. مقاومت مورد نیاز میله اتصال به این معنا هست که از فولاد جعلی یا این که فولاد پودری ساخته شده است. رینگهای تازه را به همین دلیل دارای ضخامت کمتری میگیرند، تا گرمای کمتری را به خودش جذب نماید و خراش کمتری به جداره سیلندر بیندازد. امکان دارااست که پیستون در چندین محل به صورت عمودی و از دور تا دورش مبتلا گرفتگی شود و در باطن سیلندر گیر کند، سیلندر همین موتور به جهت پیستون خیلی ریز میباشد و در زمانه روشن شدن موتور ماشین براثر انبساط حرارتی پیستون بدنه پیستون به دیواره داخلی سیلندر فشار وارد می شود و موجب می‌گردد که پیستون در درون سیلندر گیر کند. پیستون های بیضی شکل که برای خودداری از چسپیدن پیستون به سیلندر( گریپاژ ) ساخته می شود حساس بعدها خاصی طرح می گردد . قسمت بالای میله اتصال که به پیستون محکم شده هست ، انتهای کوچک نامیده می شود. میله اتصال نیروی پیستون را به میل لنگ منتقل می نماید و به طور مداوم پایین جاذبه ، فشار و خم شدن قرار می گیرد. بوش پیستون در قسمت پیستون قرار دارااست و از خروج سوخت و هوای متراکم شده از کنار پیستون دوری می کند. بعضا از مکانیکها برای از بین بردن اختلال از یک واشر اضافی در کنار سرسیلندر تراش خورده به کار گیری میکنند و واشر را دوتا میکنند، بهتر است که سرسیلندری که چندبار تراش خورده آن را تعویض کرد و قطعا می بایست سرسیلندر را مورد بررسی قرار داد که تاب نداشته باشد و بدون شک صاف و فارغ از پیچ خوردگی و اعوجاج باشد. بهترین پیستون برای آفرود چیست ؟ در اصل با گردش محور مهم پمپ پیستونی هیدرولیک است که پیستون ها و سیلندر به حرکت واداشته می شوند. از لحاظ طراحی پمپ پیستونی هیدرولیک به اشکال محوری (Axial Piston Pump) و شعاعی (Radial Piston Pump) تقسیم می گردند. رینگ پیستون یا این که رینگ موتور بر حسب کاری که انجام می‌دهد و همچنین محل قرارگیری آنها روی پیستون به دو جور تقسیم میشوند. این به عنوان یک طرح تقسیم بندی شده شناخته می شود. به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود داراست و هر چه تعداد سیلندرها و در نتیجه پیستونها عمده باشد اقتدار موتور نیز اکثر خواهد بود. بدیهیست که در بلوک سیلندر یک ماشین ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده میباشد بدین ترتیب هرچقدر تعداد پیستون های یک اتومبیل بیشتر شود ، حجم و میزان بلوک سیلندر آن خودرو هم افزایش پیدا می کند. تراش دادن واشر سرسیلندر دقت بخش اعظمی میخواهد چون چنانچه حتی مقدار ناچیز یاز ضخامت آن کمتر یابد سبب کاهش محیفضه احتراق و افزایش نسبت جرم موتور اتومبیل می‌شود و متواند مشکلات متعددی از پاراگراف گرم شدن بیش از حد موتور را ساخت کند. این خلل وقتی پیش میآید که مایع خنک کننده از واشر سرسیلندر نشت کرده باشد و مایع خنک کننده به داخل محیط احتراق وارد شود و همین موجب شکسته شدن آلومینیوم و رخنه میل کردن آن میشود، در زمانهای شدیدتر امکان داراست سبب خوردگی حاشیه سرسیلندر و بخش مربوطه در سرسیلندر شود، چنانچه مایع نشت کرده ناچیز باشد به رخ یک لکه سیاه کوچک بر روی واشر سیلندر مشخص و معلوم میشود. زیر فشار قرار گرفتن آب رادیاتور و خارج شدن حساس فشار مایع از لوله و سرریز شدن آن علامت وجود نشتی در واشر سرسیلندر هست که به طور معمول به جهت برطرف نمودن آن می بایست واشر سرسیلندر را تعویض کرد و همچنین نیاز می باشد که مرحله ذیل سرسیلندر را نیز تراش داده شود و قسمت بالایی آن و روکش مجدد نیز شود. به جهت پمپ کردن سیال می بایست حلقه عکس العمل در شرایط خارج از مرکز نسبت به روتور قرار گیرد. مثلا در یک سیلندر از کالا کامپوزیت مهم حجم ۵۰ سی سی همین لقی می تواند ۰.۰۰۱۵ اینچ باشد در صورتیکه برای یک موتور دارای حجم ۱۲۰۰ سی سی از نوع بوش فولادی که به طور معمول در ماشین های اسنو موبیل و یا خودرو های چمن زنی گزینه به کارگیری می باشد همین لقی می تواند حدود :.۰۰۵۵ تا .۰۰۷۵ اینچ باشد . در صورتی که شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون چیست لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.