طوفان گرمسیری یوتا ویرانی هایی را به آمریکای مرکزی وارد می کند که هنوز در حال بهبودی از اتا است

خبرهای روز جهان

سامانه ملی پیشگیری و توجه به حوادث (سیناپرد) روز سه شنبه اعلام کرد ، اکنون 99.5 درصد از املاک در سواحل کارائیب نیکاراگوئه بدون برق است. روزاریو موریلو ، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت ، و چهار فرد بزرگسال و دو خردسال در این کشور در اثر تأثیرات یوتا جان خود را از دست داده اند.

فصل طوفان های آتلانتیک 2020 از نظر تاریخی فعال بوده است ، و یوتا شمار این فصل را به 30 طوفان نامیده شده رسانده است که بیشترین تعداد در این طوفان است. طبق نظر مشاور مرکز ملی طوفان ها ، یوتا همچنان در منطقه معلق است و به سرعت درزش باد نزدیک به 40 مایل در ساعت پراکنده می شود.

گرچه سرعت باد در حال کاهش است ، آمریکای مرکزی هنوز در معرض خطر طغیان ، تهدید رودخانه و لغزش های رودخانه ای است که تهدید کننده زندگی است. اما در حال حاضر بخشهایی از این منطقه با رودخانه هایی که بیش از حد بارگیری شده اند برای مقابله با سقف بر روی خیابانها و پایین تیرهای برق کنار آمده اند.

40،000 نفر تحت تأثیر قرار گرفتند

حتی قبل از حمله یوتا ، حدود 3.6 میلیون نفر در سراسر آمریکای مرکزی تحت تأثیر اتا قرار گرفته بودند ، طوفانی که روزها بر فراز نیکاراگوئه ، هندوراس و گواتمالا به سر می برد ، با باران های شدید باعث جاری شدن سیل و رانش زمین شد که تمام جوامع را از بین برد.

ده ها نفر در دهکده دورافتاده گواتمالایی سان کریستوبال پس از وقوع زمین لغزش در هفته گذشته مفقود شدند و در بعضی از نقاط گل به عمق 50 فوت باقی گذاشت.

موریلو گفت ، و اکنون بیش از 400000 نفر در نیکاراگوئه تحت تأثیر شدیدترین طوفان این کشور قرار گرفته اند. دولت این کشور روز سه شنبه در تلویزیون ملی گفت ، بیش از 62000 نفر در ملت آمریكای مرکزی به 683 پناهگاه دولتی منتقل شده اند.

به قربانیان طوفان در آمریکای مرکزی کمک کنید

طوفان باعث ریزش باران شدید شده است ، هندوراس و بخشهای وسیعی از نیکاراگوئه ، گواتمالا و بلیز انتظار دارند تا روز پنجشنبه حداقل 10 اینچ و حداکثر 30 اینچ داشته باشند ، در حالی که مناطق از السالوادور تا پاناما می توانند 4 تا 8 ، با حداکثر 12 اینچ جدا شده داشته باشند. .

به دلیل خاموشی و افتادن کابل های برق تقریباً هیچ ارتباطی با شهر Bilwi ، معروف به Puerto Cabezas نیز وجود ندارد.

عکس های این آژانس افرادی را نشان می دهد که از طریق آب بالای زانو در داخل دریا عبور می کنند ریواس و در بیلوی، در ساحل شمالی. از ساکنان Bilwi ، جایی که ارتباطات از راه دور تحت تأثیر قرار گرفته است ، خواسته شد “آرامش خود را حفظ کنند ، از مکانهایی که آسیب پذیر هستند و یا برخی از خطرهای امنیت انسانی را نشان می دهند دور بمانند.”

NHC گفت ، در چندین شهر در منطقه ریواس نیکاراگوئه ، نواری از زمین بین دریاچه نیکاراگوئه و اقیانوس آرام در جنوب غربی کشور ، مقامات رودخانه ها را رصد می کنند و خانواده های آسیب پذیر را در پناهگاه ها قرار می دهند.

یکی از ساکنان محله Nuevo Paraiso در جزیره بلن پس از عبور توفان یوتا در منطقه سیل زده راه می رود.

جزیره Providencia کلمبیا عزادار قربانیان طوفان است

حداقل دو نفر کشته و یک نفر مفقود شده است ایوان دوکه ، رئیس جمهور کلمبیا روز سه شنبه در مورد Providencia گفت. صد و دوازده نفر روز سه شنبه از جزیره تخلیه شدند که شش نفر آنها به شدت زخمی شدند.

یوتا به قدرت طوفان می رسد و پیش بینی می شود که به عنوان طوفانی بزرگ در آمریکای میانه ویران شده طوفان برخورد کند

Duque گفت: “ما خوشحالیم که ، به لطف آماده سازی و اقدامات ما ، جامعه Providencia تحت تأثیر تعداد زیادی از کشته ها قرار نگرفته است.” “گرچه ما برای از دست دادن دو نفر عزادار هستیم.”

Duque گفت ، زیرساخت های این جزیره به طور کامل از بین رفته است. اکنون اولویت این است که جزیره از آوار پاک شود و اردوگاه های اضطراری و بیمارستان های صحرایی در اسرع وقت ایجاد شود.

خورخه نوربرتو گاری هوكر ، شهردار محلی ، از عصر روز یكشنبه مقرر داشت كه منع رفت و آمد كلی انجام شود و 15 پناهگاه شهری برای جمعیت ایجاد كند.

دوکه روز دوشنبه گفت ، جزایر سان آندرس و پرویدنسیا ، واقع در شمال غربی سرزمین اصلی کلمبیا ، برای اولین بار در تاریخ ثبت شده تأثیر طوفان رده 5 را احساس کرده اند.

استفانو پوزبن ، CNN ، هولی سیلورمن ، جین نورمن و رابرت شاکلفورد از CNN در تهیه این گزارش همکاری کردند.