سه سرمایه گذار در مورد نحوه محافظت از پرتفوی خود

خبرهای روز جهان

نسخه ای از این داستان برای اولین بار در خبرنامه CNN Business’ Before the Bell ظاهر شد. مشترک نیستید؟ می توانید ثبت نام کنید درست همین جا. با کلیک بر روی همین لینک می توانید به نسخه صوتی خبرنامه گوش دهید.


نیویورک
CNN

وال استریت طی ماه گذشته با سیل سیگنال های پیچیده در مورد سلامت اقتصاد مواجه شده است. از آشفتگی بانکی گرفته تا تضعیف داده های شغلی گرفته تا کاهش تورم و اکنون با شروع فصل درآمد، سرمایه گذاران تا حد زیادی انعطاف پذیر باقی مانده اند.

اما صورتجلسه فدرال رزرو در ماه مارس هفته گذشته نشان داد که مقامات معتقدند اقتصاد اواخر امسال وارد رکود خواهد شد. اگرچه این خبر جدیدی برای سرمایه‌گذارانی نیست که نگران رکود در افق سال گذشته هستند، اما به این معنی است که بازارها می‌توانند رو به وخامت بگذارند.

بنابراین، سرمایه گذاران چگونه باید از پرتفوی خود محافظت کنند؟ سرمایه گذاران می گویند که هیچ دارایی وجود ندارد که وال استریت همه شرط های خود را روی آن انباشته کند، اما اصولی وجود دارد که باید زیربنای استراتژی های سرمایه گذاری آنها باشد.

جیمی چانگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در دفتر جهانی خانواده راکفلر، می‌گوید که به مشتریان توصیه می‌کند هنگام جستجو در بازار صبور، تدافعی و انتخابی باشند.

به عبارت دیگر، سرمایه گذاران باید بر اساس منطق تصمیم بگیرند، نه ترس از دست دادن.

او گفت: «شما این تجمع‌ها را تعقیب می‌کنید و بعد از بین می‌رود – شما می‌مانید کیف را نگه دارید.

چانگ همچنین توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در سهام بلو چیپ باکیفیت با ترازنامه جامد و نگه داشتن پودر خشک حالت دفاعی خود را حفظ کنند.

داگ فینچر، مدیر پورتفولیو در Ionic Capital Management، می‌گوید سرمایه‌گذاران باید پرتفوی خود را در برابر تورم آماده کنند.

شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی برای 12 ماه منتهی به فوریه 5 درصد افزایش یافت و نشان داد که تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.

همراه با این واقعیت که بانک مرکزی سیگنال داده است که قصد دارد افزایش نرخ بهره را در سال جاری متوقف کند، این احتمال وجود دارد که تورم بیش از آنچه وال استریت انتظار دارد ثابت شود.

فینچر گفت: «این غول سرمایه گذاری سنتی است.

او صندوق سرمایه گذاری مبادله ای Ionic Inflation Protection را مدیریت می کند که به طور خاص به دنبال عملکرد خوب در دوره های تورم بالا است. قرار گرفتن در معرض اصلی پرتفوی سوآپ تورمی است، که معاملاتی است که در آن یک سرمایه گذار موافقت می کند که پرداخت های ثابت را با پرداخت های شناور مرتبط با نرخ تورم مبادله کند. این صندوق همچنین در اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری کوتاه مدت سرمایه گذاری می کند.

مگان هورنمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Verdence Capital Advisors، می‌گوید که شرکت او پرتفوی خود را به صورت نقدی پوشش داده است. او گفت که یک پناهگاه شناخته شده، پول نقد جایگزین بهتری برای سایر نقاط امن مانند طلا است، که تمایل به فرار دارد و خیلی سریع بالا می رود.

سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر پس از آشفتگی بانکی که اعتماد آن‌ها را به سیستم بانکی متزلزل کرد و موج‌هایی را در بازار ایجاد کرد، به صندوق‌های بازار پول هجوم بردند.

هورنمن گفت: «در واقع پول نقد در این مرحله چیزی برای شما به ارمغان می آورد. “شما باید بلند مدت نگاه کنید.”

فصل سود روز جمعه با هنگفتی از درآمدهای بزرگ‌ترین بانک‌های کشور آغاز شد.

شاید مهم‌ترین مورد از این دسته، JPMorgan Chase بود که رکورد درآمد و کاهش درآمد را در سه ماهه آخر خود گزارش کرد.

این بانک 3.67 تریلیون دلار دارایی دارد که آن را به بزرگترین بانک در کشور و نقطه عطفی برای اقتصاد تبدیل می کند. گزارش‌های درآمدی قوی از بانک مستقر در نیویورک و همتایان آن از جمله Wells Fargo، Citigroup و PNC Financial Services شروع امیدوارکننده‌ای را برای فصل درآمد نشان داده‌اند.

چارلز شواب، گلدمن ساکس، بانک آمریکا و مورگان استنلی هفته آینده گزارش می دهند.

در اینجا چند نکته کلیدی از درآمد سه ماهه اول JPMorgan Chase آورده شده است:

  • این شرکت درآمد خالص بهره را در سال 2023 حدود 81 میلیارد دلار اعلام کرد که 7 میلیارد دلار بیشتر از برآورد قبلی خود بود. این امر به ویژه مهم است زیرا این فصل درآمد همه چیز در مورد راهنمایی است، زیرا سرمایه گذاران سعی می کنند ارزیابی کنند که آیا اقتصاد به سمت رکود پیش می رود و کدام شرکت ها می توانند از رکود بالقوه عبور کنند.
  • جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت، در کنفرانس تلفنی پس از کسب درآمد گفت که در حالی که شرایط مالی پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر کمی سخت‌تر شده است، اما او شاهد بحران اعتباری نیست. او گفت اما احتمال رکود در حال حاضر بیشتر است.
  • این شرکت گفت که قرار گرفتن در معرض پرتفوی خود در بخش اداری کمتر از 10 درصد است و نگرانی‌هایی را برطرف می‌کند که صنعت املاک تجاری 20 تریلیون دلاری می‌تواند فضای بعدی برای مشاهده آشفتگی باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

دوشنبه: شاخص تولید امپایر استیت و شاخص اعتماد سازندگان خانه. گزارش درآمد از چارلز شواب (SCHW).

سهشنبه: گزارش های درآمد از بانک آمریکا (BAC)، گلدمن ساکس (GS)، جانسون و جانسون (JNJ)، نتفلیکس (NFLX)، خطوط هوایی متحده (UAL) و وسترن الیانس بانکورپ (WAL).

چهار شنبه: گزارش‌های درآمد از گروه مالی شهروندان (CFG)، مورگان استنلی (MS)، تسلا (TSLA) و ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM). سخنرانی جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک.

پنج شنبه: شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا، مطالبات بیکاری، نرخ وام مسکن، شاخص های اقتصادی پیشرو ایالات متحده و فروش خانه های موجود. گزارش های درآمد از AutoNation (AN) و American Express (AXP).

جمعه: PMI تولید و PMI خدمات. گزارش درآمد از Procter & Gamble (PG).