سهام Premarket: OECD هشدار می دهد خیلی زود ترمزهای مالی را نزنید

خبرهای روز جهان

لورنس بون ، اقتصاددان ارشد OECD ، در این گزارش گفت: “برای اولین بار از ابتلا به همه گیری همه گیر ، اکنون امید به آینده ای روشن تر وجود دارد.” “پیشرفت در مورد واکسن ها و درمان ، انتظارات را برطرف کرده و عدم اطمینان کاهش یافته است.”

اما تجدید حیات Covid-19 در اروپا و ایالات متحده این چشم انداز را تاریک کرده است و OECD به دولت ها هشدار می دهد که کمک های خود را برای کارگران و مشاغل مبارز خیلی زود پس نگیرند.

به دنبال محدودیت های اخیر با هدف کنترل شیوع ویروس ، که ممکن است در زمستان باقی بماند ، آژانس مستقر در پاریس پیش بینی خود را برای رشد سال آینده اصلاح کرد. اکنون انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2021 به 4.2 درصد برسد ، این در حالی است که پیش بینی 5 درصدی آن در ماه سپتامبر است.

بون به من گفت که یکی از بزرگترین خطرات این چشم انداز این است که دولت ها ورود قریب الوقوع واکسن های ایمن و موثر را به عنوان مجوزی برای سهولت در حمایت مالی بی سابقه می خوانند. در واقع ، وی گفت ، اقدامات هدفمند در طول یک دوره نامشخص بسیار مهم باقی می ماند.

بون گفت: “زمان لازم است تا مصونیت جمعی داشته باشیم.” “در این میان ، دولت ها باید آنچه را که امسال انجام داده اند ادامه دهند.”

وی افزود: یکی از بدترین نتایج این است که رهبران اشتباهات بحران مالی 2008 را تکرار کنند. در آن زمان ، با افزایش اضطراب در مورد افزایش بدهی ها ، سیاستمداران در اقتصادهای برتر به کاهش هزینه ها روی آوردند. اکنون اعتقاد بر این است که برای بهبودی طولانی تر و طاقت فرسا تر ایجاد شده است.

بون گفت: “ریاضت اقتصادی برای سال 2021 نیست.”

رئیس فدرال رزرو ، جروم پاول ، که قرار است روز سه شنبه در مجلس سنا شهادت دهد ، به نظر می رسد با تأیید ورود واکسن Covid-19 به عنوان دارویی برای اقتصاد ، مردد است.

وی با توجه به سخنان تهیه شده به نمایندگان مجلس خطاب خواهد کرد: “اخبار اخیر در مورد جبهه واکسن برای میان مدت بسیار مثبت است.” “در حال حاضر ، چالش ها و عدم اطمینان های قابل توجهی از جمله زمان بندی ، تولید و توزیع و کارایی در گروه های مختلف باقی مانده است.”

به گفته پاول ، “ارزیابی زمان و دامنه پیامدهای اقتصادی این تحولات با هر درجه اطمینان دشوار است.”

این سخنان احتیاط در حالی است که سیاستمداران آمریکایی در مورد مرحله بعدی کمک مالی بحث می کنند ، سرنوشتی که ممکن است به نتیجه انتخابات دور دوم سنا در گرجستان در اوایل ژانویه گره خورده باشد. در این بین ، اقتصاددانان به طور فزاینده ای نگران هستند که آمریکایی ها کمک لازم را دریافت نکنند.

OECD در گزارش خود گفت: “پاسخ های گسترده مالی و مالی از خانوارها و مشاغل محافظت کرده است.” “با این حال ، در غیاب یک برنامه محرک مالی قابل توجه جدید ، یک صخره شدید مالی منجر به عقب نشینی سریع حمایت از خانوارها ، اخراج گسترده و موج ورشکستگی خواهد شد.”

این فرضیه OECD نیست. اما با افزایش بحران Covid-19 و افزایش خستگی هزینه ها ، به وضوح این یک ترس است.

ماه نوامبر برای سهام سهام دیدنی بود

اقتصاددانان و سیاست گذاران لحن محتاطانه ای را حفظ می کنند. اما ماه نوامبر – که انتخاب جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده و اخبار امیدوار کننده در مورد تولید واکسن Covid-19 به ارمغان آورد – یک ماه باور نکردنی برای بازارها بود ، که وارد حالت سرخوشی کامل شد.

برخلاف اوایل سال جاری ، سود در انحصار سهام بزرگ فناوری ایالات متحده نبود.

  • با وجود عقب نشینی شدید روز دوشنبه ، میانگین صنعتی داو جونز در ماه نوامبر ، بهترین ماه از ژانویه 1987 ، تقریباً 12 درصد افزایش یافت.
  • راسل 2000 ، كه از سهام كوچكتر آمریكا تشكیل شده است ، از نظر دویچه بانك ، بیش از 18 درصد ، بهترین ماه از زمان ایجاد شاخص ، صعود كرد. همین امر برای شاخص STOXX 600 سهام اروپا نیز رخ می دهد که 13.7 درصد رشد داشته است.

و فقط سهام نبودند که از خوش بینی روزافزون بهره مند شدند.

  • معاملات آتی نفت خام برنت ، معیار جهانی قیمت نفت ، در ماه نوامبر 27٪ جهش کرد.
  • قیمت بیت کوین که روز دوشنبه به بالاترین میزان خود یعنی تقریبا 19،860 دلار رسید ، تقریباً 40٪ جهش داشت.

“مهمترین عامل ایجاد این خبر اخبار واکسن فوق العاده مثبتی است که در هفته های اخیر منتشر شده است [three] “هانری آلن” و “جیم رید” دویچه بانک به مشتریان خود گفتند كه نامزدهای مختلف نتایج و تعداد كارآیی را در انتهای انتظارات منتشر می كنند. ” و امید به بازگشت سریعتر به حالت عادی را دارد از آنچه فقط یک ماه پیش پیش بینی شده بود. ”

نکته قابل توجه دلار آمریکا بود که در برابر سبد ارزهای مهم دیگر 2.3٪ سقوط کرد. براساس UBS ، پیشرفت واکسن تقاضای پناهگاه امن را پاک کرده است. به گفته استراتژیست های بانک ، سیاست پولی شل از طرف فدرال رزرو نیز ارز را تحت تأثیر قرار می دهد.

DoorDash به رژه IPO های تک شاخ می پیوندد

تقاضا برای عرضه های اولیه در وال استریت دوباره زنده شده است و DoorDash در حال شروع به کار است.

DoorDash و Airbnb رژه IPO های تک شاخ را هدایت می کنند

این شرکت که انتظار می رود سهام آن معاملات این ماه آغاز شود ، روز دوشنبه در پرونده ارایه شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که به دنبال قیمت گذاری سهام IPO خود بین 75 تا 85 دلار در هر سهم است که 317.7 میلیون سهم مانده دارد.

همکار من در تجارت CNN ، پل آر. لا مونیکا گزارش داد ، در پایان این محدوده ، DoorDash 27 میلیارد دلار ارزیابی می شود. طبق یک شرکت تحقیقاتی CB Insights ، این آخرین رقم 16 میلیارد دلاری است که آخرین باری که سرویس تحویل از بازارهای خصوصی استفاده کرده است.

انتظار می رود تقاضا برای سهام شدید باشد. DoorDash در تجارت تحویل غذا با نظارت دقیق با Uber و Grubhub ، که تابستان امسال توسط Just Eat Takeaway.com مستقر در هلند خریداری شد ، رقابت می کند.

آینده: DoorDash تنها IPO داغ در شهر نیست. سهام Airbnb نیز قرار است در ماه جاری معاملات خود را آغاز کند.

در حالی که بیماری همه گیر به استارت آپ های تحویل غذا کمک کرده است ، اما در بخش مهمان نوازی سخت تر شده است. ارزش این شرکت در اوایل سال جاری 18 میلیارد دلار بود – هنوز هم عظیم ، اما یک بازپس گیری شدید از ارزیابی 31 میلیارد دلاری که قبل از Covid-19 انجام داد.

تا بعدی

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو و استیون منوچین ، وزیر خزانه داری در حال خروج ، از ساعت 10 صبح به وقت ET در کمیته بانکداری سنا شهادت می دهند.

امروز نیز:

  • شاخص ساخت ISM در ماه نوامبر نیز در ساعت 10 صبح ET می رسد.
  • فروشنده (CRM) درآمد پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده را گزارش می دهد.
  • قیمت نفت در تلاش است تا مسیر خود را پیدا کند پس از آنکه اوپک و روسیه تا روز پنجشنبه یک تماس سخت را در مورد شروع پمپاژ نفت خام به تأخیر انداختند.

فردا می آید: Snowflake ، شرکت داده ابری که سهام آن از ابتدای IPO در سپتامبر بیش از 170 درصد افزایش یافته است ، آخرین نتایج خود را به اشتراک می گذارد.