سهام Premarket: این داده های تجاری خبر خوبی است

خبرهای روز جهان

آنچه اتفاق می افتد: با توجه به تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی و پزشکی ، صادرات چین در ماه نوامبر با سریع ترین سرعت طی تقریبا سه سال جهش کرد. اکنون مازاد تجاری این کشور به یک رکورد رسیده است.

این نشان می دهد که تقاضا برای کالاها طی موجی از محدودیت های ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده همچنان قوی بوده است.

“تقاضای قطعی قبل از کریسمس ممکن است برخی از نقاط قوت را توضیح دهد [November] صادرات انجام می شود ، اما با این وجود ، قرائت مثبت پایدار خواهد ماند “، میتول کوتچا ، استراتژیست بازارهای نوظهور در TD Securities گفت.

واردات چین نیز برای سومین ماه متوالی رشد کرد که نشان دهنده سطح سالم مصرف داخلی است. این کشور تنها اقتصاد بزرگی است که انتظار می رود امسال رشد کند.

گام به عقب: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی جهانی می تواند تا پایان سال آینده به سطح قبل از همه گیری برگردد. اما این امر تا حد زیادی به فعالیت در چین بستگی دارد که انتظار می رود بیش از یک سوم رشد اقتصادی جهان در سال 2021 را تشکیل دهد.

کشورهای دیگر هم اکنون از قدرت چین بهره می برند. اقتصاد صادرات محور آلمان در اکتبر نسبت به ماه قبل 3.2٪ افزایش تولید داشت و انتظارات را از بین برد. این قبل از اعمال مجدد برخی از محدودیت های ویروس کرونا بود ، اما – و آخرین بررسی تجاری موسسه Ifo نشان می دهد که “انتظارات تولید برای ماه های آینده بدتر شده است”.

خبر خوب بیشتر: انتظار می رود یک گروه دو حزب از قانونگذاران ایالات متحده جزئیات بسته محرک سازش خود را به زودی دوشنبه ارائه دهند.

مارک وارنر ، سناتور دموکرات ، از ویرجینیا روز یکشنبه به جیک تاپر سی ان ان گفت: “من فکر می کنم که شماره های برتر را انجام داده ایم. ما در حال حاضر روی زبان کار می کنیم تا بتوانیم – از اوایل فردا – یک قانون را تهیه کنیم.”

امید است که کمک های بیشتری از دولت در راه باشد ، حتی پس از گزارش مشاغل مربوط به ایالات متحده در ماه نوامبر ، شرط های خطرناک را تغذیه کرده است.

S&P 500 در روز جمعه در بالاترین حد خود بسته شد. در همین حال ، بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا با از بین بردن دارایی های محل امن ، به بالاترین سطح از ماه مارس افزایش یافت. (بازده و قیمت اوراق در جهت مخالف حرکت می کند.) این نشانه دیگری از ایمان به بهبود جهانی است.

نکته مهم: بحران ویروس کرونا در کشورهایی مانند ایالات متحده در حال افزایش است. بیش از 101000 بیمار Covid-19 روز یکشنبه در بیمارستان های ایالات متحده بودند ، که یک فشار بی نظیر بر سیستم مراقبت های بهداشتی است که رکورددار است. در کالیفرنیا ، تقریباً 33 میلیون نفر از ساکنان خانه تحت دستور خانه نشینی با هدف کاهش سرعت گسترش ویروس هستند.

ممکن است در انتهای تونل نوری وجود داشته باشد ، زیرا قدرت در چین و توزیع واکسن ها در دوره رشد اقتصادی پررونقی آغاز می شود ، در این میان دولت ها به رفع شکاف کمک می کنند. این همان چیزی است که سرمایه گذاران حداقل روی آن تمرکز می کنند. اما ما هنوز آنجا نیستیم.

گفتگوهای Brexit به سیم کشیده می شود

مذاکرات در مورد یک معامله تجاری بین انگلستان و اتحادیه اروپا در آستانه نتیجه گیری است – اگرچه چهار سال و نیم پس از رای گیری Brexit ، نتیجه این سوال همچنان باز است.

جدیدترین: ساعت در حال ضرب و شتم است ، اما موضوعات پیچیده ای مانند حقوق ماهیگیری و کمک های دولتی همچنان مانع توافق هستند. بدون معامله ، انگلیس با بزرگترین بازار صادراتی خود در پایان این ماه ، با پایان یافتن دوره گذار Brexit ، با پارگی آشفته ای روبرو خواهد شد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا روز دوشنبه به CNN گفت که مذاکرات “در پایان بازی وارد شده است” ، اما “نتیجه هنوز نامشخص است.”

نخست وزیر ایرلند ، میشئال مارتین روز یکشنبه گفت که اوضاع “در لبه چاقو است”. وی معتقد است که تقریباً 50٪ احتمال دستیابی به معامله وجود دارد. نخست وزیر بوریس جانسون و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین قرار است اواخر روز دوشنبه تلفنی صحبت کنند.

عواقب بزرگ: اندرو بیلی ، رئیس بانک انگلیس هشدار داد که عدم دستیابی به توافق نامه جدید تجاری با اتحادیه اروپا ، در دراز مدت بیش از بیماری همه گیر ویروس کرونا به اقتصاد انگلیس آسیب می رساند.

و دفتر مسئولیت بودجه هشدار داده است که یک توافق بدون توافق در سال آینده تولید را 2٪ کاهش می دهد و اقتصاد انگلیس را پس از 5 سال در مقایسه با سناریوی که جانسون توافق می کند با بروکسل 1.5 درصد کاهش دهد.

بینش سرمایه گذاران: سرمایه گذاران در یک معامله قیمت گذاری کرده اند و هفته گذشته پوند انگلیس را به 1.35 دلار رسانده اند. اما اضطراب رو به افزایش است و روز دوشنبه ارز 1.3 درصدی پایین تر را نسبت به دلار ارسال می کند. در صورت عدم توافق ممکن است سقوط کند.

چین می خواهد ارز خود را سلاح کند. یوان دیجیتال کمک خواهد کرد

چین خواهان شکستن گرفتگی دلار آمریکا در سیستم مالی جهانی و کنترل بیشتر بر چگونگی صرف پول مردم است. همکار من در تجارت CNN ، لورا او گزارش داد ، امیدوار است که یک ارز دیجیتال بتواند در هر دو جبهه ارائه شود.

چین می خواهد ارز خود را سلاح کند.  یک نسخه دیجیتالی می تواند کمک کند

جدیدترین: پس از سالها آماده سازی ، کشور در اوایل سال جاری آزمایش بلند پروازانه نسخه دیجیتال یوان را آغاز کرد. اکنون خلبانان در چهار شهر چین وجود دارند که معاملات بالغ بر بیش از 2 میلیارد یوان (300 میلیون دلار) در آنها انجام شده است.

اگر این برنامه در سراسر کشور گسترش یابد ، چین با شکست نسخه دیجیتالی آینده یورو از بانک مرکزی اروپا ، به قدرتمندترین اقتصادی که هنوز ارز دیجیتال ملی ارائه نمی دهد تبدیل می شود.

در حالی که چین در حال حاضر تقریباً بدون وجه نقد است و بسیاری از معاملات به صورت دیجیتال اتفاق می افتد ، اما این اقدامات بیش از اختیارات دولت در برنامه ها و سیستم عامل های خصوصی است.

یوان دیجیتال رسمی این وضعیت را تغییر می دهد و نگاه بی سابقه ای به پکن در مورد چگونگی و مکان مردم و هزینه های آنها برای پول می دهد – رویکردی که با هدف اصلی پول دیجیتال مغایرت دارد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به یک سیستم بلاکچین غیر متمرکز متکی هستند که از کنترل هر شخص یا سازمانی جلوگیری می کند.

فرانک زی ، استاد تجارت در دانشگاه آیکین کارولینای جنوبی گفت: “در اصل ، یوان دیجیتال می تواند به تقویت نظارت و کنترل دولت بر اقتصاد و جامعه کمک کند.” “این تمرکز اقتدار را افزایش می دهد. این ممکن است دلیل اساسی باشد که توسط دولت به شدت تحت فشار قرار گرفته و عجول شده است.”

تا بعدی

رفع کوک (SFIX) درآمد پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده را گزارش می دهد.

فردا می آید: انتظار می رود DoorDash پس از افزایش دامنه قیمت سهام خود ، قیمت IPO خود را تعیین کند.