سهام قبل از بازار: JPMorgan نشان می دهد که بانک ها پرده درآمد را برمی دارند

خبرهای روز جهان

نسخه ای از این داستان برای اولین بار در خبرنامه CNN Business’ Before the Bell ظاهر شد. مشترک نیستید؟ می توانید ثبت نام کنید درست همین جا. با کلیک بر روی همین لینک می توانید به نسخه صوتی خبرنامه گوش دهید.


نیویورک
CNN

فصل درآمد سه ماهه اول هفته گذشته با گزارش هایی از برخی از بزرگترین نام های مالی آغاز شد و سرمایه گذاران از نزدیک آن را دنبال کردند. برای هرگونه تصور احتمالی از رکود اقتصادی.

جی پی مورگان چیس، سیتی گروپ و ولز فارگو، و همچنین PNC و بلک راک (BLK)، همگی گزارش های خود را در روز جمعه منتشر کردند – به مردم بینشی در مورد چگونگی آنها ارائه کردند. سه ماه اول سال را طی کرد که شامل سقوط بانک سیلیکون ولی و بانک امضا بود.

و به نظر می رسد که آنها تا حد زیادی آن را بدون آسیب رساندند. بزرگ‌ترین بانک‌های کشور از همان افزایش نرخ‌های بهره سود می‌برند که آن بانک‌های منطقه‌ای را به خطر انداخت و سپرده‌گذاران را به سمت نام‌های مطمئن‌تر فراری داد.

همه تخمین‌ها: PNC (PNC) و Wells Fargo (WFM) با حدود 9٪، Citi با حدود 13٪ و JPMorgan (JPM) با نزدیک به 21٪.

با این حال، واکنش بازار برابر نبود. سهام جی‌پی مورگان در روز جمعه 7.5 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد یک روزه سهام از نوامبر 2020 است. سهام سیتی گروپ 4.8 درصد رشد کرد در حالی که ولز فارگو 0.1 درصد کاهش یافت. سهام PNC نیز فشار را احساس کرد.

قبل از Bell با استیو سوسنیک، استراتژیست ارشد در Interactive Brokers صحبت کرد تا در مورد درآمدهای بانک بزرگ روز جمعه بحث کند و این اختلاف سهام را توضیح دهد.

این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

قبل از زنگ: نکاتی که از گزارش درآمد روز جمعه دارید چیست؟?

استیو سوسنیک: جی‌پی مورگان و دیگر بچه‌ها هستند – جیمی دیمون بروس اسپرینگستین است و بقیه گروه ای استریت هستند. بازار نتایج سه ماهه اول را دوست داشت، بانک به تمام سیلندرها شلیک می کند و آنها به وضوح از لرزش های اخیر در صنعت بانکداری سود می برند.

به نظر می رسد ولز فارگو یک سه ماهه خوب و خوب داشته باشد اما سهام آنها اساساً در روز جمعه بدون تغییر باقی ماند. سیتی گروپ که باید از همین روندها بهره می برد، روز خوبی را سپری کرد. PNC که از آن دسته بانک های فرامنطقه ای است که باید کمی بیشتر به آن توجه کنیم، سهام خود را کاهش داد. اما جی پی مورگان به مسابقات رفت.

من همیشه از بانک‌هایی که درآمدهای فصلی خود را در ابتدا گزارش می‌کنند، شکایت کرده‌ام، زیرا آنها فوق‌العاده خاص هستند. هیچ شرکت دیگری واقعاً به نتایج تجاری یا سرمایه گذاری بانکی برای سود نهایی خود وابسته نیست. آنها به مراتب بیشتر از هر صنعت دیگری حساس به نرخ بهره هستند و مطمئناً حساس تر به منحنی بازده هستند. من هرگز از این واقعیت خوشم نیامده است که آنها پیشروی می کنند زیرا فکر می کنم مردم از آنها استنباط می کنند. اما من فکر می کنم شما از یک زیر مجموعه عجیب استنباط می کنید.

چرا سهام جی پی مورگان از رقبای خود بهتر عمل کرد؟

همه آنها برآوردها را شکست دادند، اما سهام جی پی مورگان بسیار فراتر از رقبا افزایش یافت.

مدیریت خوبی دارند. جیمی دیمون به چهره صنعت تبدیل شده است و تیم او به دلیل آن از مزایای خاصی برخوردار است – رهبر بودن در بازار مزایای خاصی دارد. افرادی که پول خود را از بانک های منطقه ای به دنبال ایمنی می کشیدند، به طور نامتناسبی آن را به جی پی مورگان ارسال کردند.

نگرانی هایی در مورد سلامتی وجود دارد املاک تجاری (CRE)؟ چی شنیدی؟

این وضعیت دیگری بود که در آن مدیران عامل مراقب بودند که ترس ها را تقویت نکنند. من فکر می کنم احتیاط زیادی انجام شد. اما من فکر می کنم اقدام واقعی این هفته انجام می شود، زیرا ما از بانک های خالص خواهیم شنید. ما می خواهیم بشنویم که تا چه حد ممکن است پول از برخی از این بانک ها خارج شده و به گروهی که در روز جمعه از آن ها شنیده ایم، سرازیر شده باشد. بسیاری از بانک های کوچکتر و متوسط ​​بیشتر وام های ساختمانی انجام می دهند.

ما امروز چیزی در مورد CRE یاد نگرفتیم. در نهایت باید در مورد آن صحبت کنیم، اما شاید در کوتاه مدت بهتر باشد کمتر بگوییم.

اقتصاددانان فدرال رزرو اخیرا پیش بینی کردند که ایالات متحده در اواخر سال جاری وارد یک رکود خفیف خواهد شد. اما جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و رئیس سابق فدرال رزرو با این نظر موافق نیست.

او معتقد است که فرود نرم هنوز امکان پذیر است.

یلن در مصاحبه ای اختصاصی با فرید زکریا از سی ان ان روز جمعه گفت: «من فکر می کنم راهی برای کاهش تورم وجود دارد و در عین حال آنچه که فکر می کنم همه ما به آن فکر می کنیم بازار کار قوی است، حفظ شود. “و شواهدی که من می بینم نشان می دهد که ما در این مسیر هستیم.”

یلن افزود که او نمی‌خواهد خطرات زیادی را برای اقتصاد از جمله جنگ روسیه در اوکراین، که قیمت مواد غذایی و انرژی را افزایش داد، و اختلالات زنجیره تامین در دوران همه‌گیری، که باعث کمبود مواد کلیدی شد که بخش‌های حیاتی اقتصاد را مختل کرد، کم اهمیت جلوه دهد. مانند صنعت خودرو.

او گفت: «ما شاهد آن گلوگاه‌های زنجیره تأمین هستیم که تورم را افزایش داده است، آنها شروع به حل کرده‌اند. ما تغییرات بزرگی در نحوه زندگی مردم و نرخ بهره پایین داشتیم و قیمت مسکن بسیار افزایش یافت. اکنون قیمت مسکن اساساً کاهش یافته است.

یلن همچنین به زکریا گفت که روسیه باید خسارات وارد شده در اوکراین را بپردازد و گفتگوها برای چگونگی تحقق این امر ادامه دارد.

او گفت: “این مسئولیتی است که من فکر می کنم جامعه جهانی انتظار دارد روسیه آن را به دوش بکشد.” این چیزی است که ما با شرکای خود در مورد آن صحبت می کنیم، اما محدودیت های قانونی در مورد آنچه که می توانیم با دارایی های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد.

نمی توان انکار کرد که بانک ها و موسسات مالی بزرگ از فروپاشی SVB و Signature Bank چه از طریق سپرده های جدید یا جریان بیشتر به صندوق های بازار پول سود بردند. اما دو تا از بزرگ‌ترین نام‌ها در امور مالی به طور بسیار متفاوتی به این ثروت بادآورده پرداخته‌اند.

دیمون از جی پی مورگان در نامه خود به سهامداران هفته گذشته اصرار داشت که «این شکست‌ها برای بانک‌ها در هر اندازه خوب نبودند».

مدیرعامل بزرگترین بانک در ایالات متحده گفت: «در حالی که درست است که این بحران بانکی به دلیل ورود سپرده‌هایی که از مؤسسات کوچک‌تر دریافت کرده‌اند به نفع بانک‌های بزرگتر بوده است، اما این تصور که این فروپاشی به هر نحوی برای آنها خوب بوده است. پوچ است.»

در همین حال، لری فینک از BlackRock، لحن صعودی تری داشت.

او در انتشار درآمد بلک راک در روز جمعه نوشت: “من معتقدم که بحران اعتماد امروز در بخش بانکداری منطقه ای رشد بازارهای سرمایه را بیشتر تسریع خواهد کرد و بلک راک یک بازیگر اصلی خواهد بود.”

فقدان اعتماد به بانک‌های منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری بیشتری را به سمت سرمایه‌گذاری‌های بازار پول سوق می‌دهد، و BlackRock آماده است که از این اتفاق سود ببرد. او گفت: «افزایش تأمین مالی از طریق بازارهای سرمایه به مقیاس، قابلیت‌های چند دارایی و برتری در ساخت پرتفوی نیاز دارد که بلک راک به طور مداوم در چرخه‌های بازار ارائه می‌کند».

فینک نتیجه گرفت: «در طول تاریخ ما، لحظات نابسامانی و اختلال در بازار به عنوان نقطه عطف برای BlackRock بوده است.