سهام در بهترین هفته از آوریل تاکنون در مسیر هستند

خبرهای روز جهان

حتی اگر نتیجه انتخابات با تأخیر “سناریوی کابوس” قبل از رای گیری تلقی شود ، سهام این هفته هر روز تجمع کرده اند. سرمایه گذاران امیدوارند که جو بایدن کاخ سفید را تصاحب کند در حالی که جمهوری خواهان سنا را حفظ می کنند و چنین ترکیباتی منجر به سیاست های معتدل تری از جمله یک معامله محرک سریع اما افزایش محدود مالیات می شود.

سهام در روز پنجشنبه دوباره صعود کرد. داو (INDU) در اواسط صبح 2.2٪ یا حدود 600 امتیاز جهش کرد ، در حالی که S&P 500 (SPX) 2.3٪ افزایش داشت کامپوزیت Nasdaq (COMP) در اواسط صبح 2.3٪ تجمع کرد.
هر سه شاخص در مسیر یا بهترین هفته خود از ماه آوریل هستند ، با Dow و S&P 500 هر دو بیش از 7 درصد برای هفته افزایش دارند. Nasdaq در این هفته بیش از 8 درصد جهش کرده است.

در حالی که رقابت ریاست جمهوری برای دستیابی به 270 رأی انتخاباتی در کانون توجه قرار دارد ، موارد زیادی وجود دارد که ناظران بازار باید روز پنجشنبه تمرکز کنند.

وزارت کار گزارش داد که ادعاهای بار اول مزایای بیکاری کاهش یافت ، هرچند کمتر از آنچه اقتصاددانان انتظار داشتند ، بود. مجموع ادعاهای اولیه ، از جمله کمک های بیکاری همه گیر ، که به افراد خوداشتغال و دیگران کمک می کند ، 1.1 میلیون نفر بود. این سطح طی هفته های گذشته کم و بیش ثابت بوده است.

علاوه بر این ، تعداد کارگران برنامه جبران اضطراری بیکاری اضطراری ، که مزایایی را برای کسانی که مزایای دولت خود را تمام کرده اند فراهم می کند ، به نزدیک 4 میلیون نفر رسید.

این خبر خوبی برای بازیابی مشاغل نیست.

در همین حال ، جلسه سیاست پولی فدرال رزرو با به روزرسانی سیاست در ساعت 2 بعد از ظهر پنجشنبه بعد از ظهر پنجشنبه به پایان می رسد. جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، یک نشست خبری را در ساعت 2.30 بعدازظهر برگزار خواهد کرد.

انتظار نمی رود بانک مرکزی پس از اعلام در سپتامبر که نرخ های بهره در سال های آتی در سطح بسیار پایین خود باقی بمانند ، هیچ تغییری ایجاد کند.

پاول در هر سخنرانی در ماه های گذشته بار دیگر تأکید کرد که برای عبور اقتصاد از این بحران محرک های مالی بیشتری لازم است ، بنابراین سرمایه گذاران انتظار دارند روز پنجشنبه زبان مشابهی با این موضوع داشته باشند.