سقط جنین، مراقبت های تایید کننده جنسیت: جارد پولیس کلرادو لایحه هایی را برای حمایت بیشتر از حقوق امضا می کند

خبرهای روز جهان



CNN

جارد پولیس فرماندار دموکرات کلرادو روز جمعه سه لایحه را امضا کرد که از حقوق سقط جنین و خدمات تأیید جنسیت در این ایالت حمایت می کند، زیرا دسترسی به قرص سقط جنین در سراسر کشور در هاله ای از ابهام قرار دارد و برخی از ایالت های محافظه کار همسایه نیز در هاله ای از ابهام قرار دارند. اقدام به محدود کردن چنین رویه‌هایی کرد.

امضای پولیس یک سال پس از امضای توافقنامه ای برای تدوین حق سقط جنین در قوانین کلرادو، ماه ها قبل از لغو حمایت های فدرال توسط دادگاه عالی ایالات متحده از حقوق سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده با لغو رو در مقابل وید به دست آمد. همزمان، ایالت‌های محافظه‌کار همسایه اوکلاهاما و وایومینگ ممنوعیت‌های شدید سقط جنین را تصویب کرده‌اند، در حالی که در یوتا، اسپنسر کاکس، فرماندار جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را در اوایل سال جاری امضا کرد که در آن درمان هورمونی و روش‌های جراحی برای افراد زیر سن قانونی که به دنبال مراقبت‌های تایید کننده جنسیت هستند، ممنوع می‌شود.

یکی از لایحه‌هایی که پولیس امضا کرد، SB23-188، کلرادو را به بهشتی برای افرادی از ایالت‌های دارای قوانین محدودکننده‌تر که به دنبال دسترسی به سقط جنین و درمان‌های تأییدکننده جنسیت هستند، تبدیل می‌کند.

قانون جدید دادگاه های کلرادو یا افسران قضایی کلرادو را از صدور احضاریه در رابطه با یک دادرسی در ایالت دیگر که شامل شخصی است که سقط جنین یا درمان تایید کننده جنسیت را دریافت کرده یا “انجام می دهد، کمک می کند یا کمک می کند” منع می کند، که هر دو از نظر قانونی هستند. در ایالت محافظت می شود.

میشل لوجان گریشام، فرماندار دموکرات نیومکزیکو، همسایه آبی کلرادو در جنوب، نیز ماه گذشته قانونی را امضا کرد که شهرداری‌های محلی و سایر نهادهای عمومی را از دخالت در توانایی افراد برای دسترسی به خدمات بهداشتی باروری یا تأیید جنسیت در ایالت منع می‌کند.

پولیس در بیانیه ای به سی ان ان گفت: «من مفتخرم که این قوانین حامی آزادی را امضا می کنم تا ارزش کلرادو را برای حفاظت از دسترسی به مراقبت های بهداشتی باروری بیشتر حفظ کنم. “[Here] در کلرادو، ما برای آزادی های فردی ارزش قائل هستیم و برای محافظت از آنها می ایستیم.

لایحه دیگری که پولیس به امضا رساند، به کارفرمایان بزرگ دستور می دهد تا از سال آینده هزینه کل مراقبت از سقط جنین را پوشش دهند.

قانون سوم برای یک واحد تجاری اعلام می‌کند که «سقط جنین، وسایل پیشگیری اضطراری یا ارجاع برای سقط جنین یا پیشگیری از بارداری اضطراری» را ارائه می‌کند، در حالی که طبق خلاصه لایحه این کار را نمی‌کند، یک «رویه تجاری فریبنده» خواهد بود. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی همچنین در صورتی که «ارائه، تجویز، اجرا، یا تلاش برای برگرداندن داروی سقط جنین» را بر خلاف قوانین مرتبط توسط مقامات دولتی ارائه دهد، مشمول اقدامات انضباطی خواهد شد.

این سه لایحه در اوایل ماه جاری در مجلس ایالتی تحت کنترل دموکرات ها تصویب شد.

جمهوری خواهان از قوانین جدید انتقاد کرده اند و مایک لینچ، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالتی گفته است که آنها حق انتخاب “گزینه های جایگزین غیر از پایان بارداری” را از یک زن سلب می کنند.

هنگامی که پولیس لوایح را امضا کرد و به قانون تبدیل شد، سرنوشت دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون پس از آن که یک قاضی منطقه ای ایالات متحده در تگزاس هفته گذشته گفت که او تصویب این قرص سقط جنین توسط اداره غذا و دارو را به حالت تعلیق در می آورد، همچنان در دادگاه ها مطرح شد.

ساموئل آلیتو، قاضی دیوان عالی ایالات متحده، روز جمعه در تلاشی برای دادن فرصت بیشتری به قضات برای بررسی این موضوع، حکم دادگاه بدوی را تمدید کرد.

بخش‌هایی از حکم تگزاس قرار بود روز شنبه در ساعت 1 بامداد به وقت شرقی اجرا شود، اما توقف آلیتو این ضرب‌الاجل را تا ساعت 11:59 شب به وقت شرقی چهارشنبه به تعویق انداخت.

این پرونده بر محدوده اختیارات FDA برای تنظیم دارویی است که امروزه در اکثر سقط جنین ها در ایالاتی که هنوز این روش را مجاز می دانند استفاده می شود.