سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

خبرهای روز جهان

دقت به همین نکته ضروری میباشد که رینگ های فشاری فشار جانبی به پیستون وارد نمی نمایند یا به تیتر راهنمای آن کار نمی کنند. از نکته ها اساسی در مورد این قطعه، عدم خوردگی زودرس و عدم سوختگی آن در مجاورت دمای بالای گوشه و کنار احتراق است. تاج پیستون همان قسمت بالایی پیستون بوده و رخ آن اثر گذاری بسزایی بر طرز احتراق سوخت دارااست در‌حالتی که طراحی درست آن، سبب ساز اختلاط خوبتر سوخت و هوا شده و قدرت بهینه را ایجاد مینماید. پیستون قطعهای نسبتاً استوانهای شکل است؛ تقریبا از آن روی که سازندگان همین قطعه، به مقدار دوچندان اندک به آن شکل بیضوی می‌دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا میرود و حتی ممکن میباشد به دماهایی زیرا 2200 درجه سانتیگراد هم برسد و این امر باعث انبساط پیستون می گردد و در این موقعیت هست که پیستون صورت استوانهای به خویش میگیرد. وجود یک شکاف در بدنه کمپرسور حلقه باعث می شود تا ما به راحتی بتوانیم آنرا در درون شیار پیستون نصب و خط مش اندازی بکنیم و به این خاطر است که معمولا دو عدد کمپرسور رینگ را در باطن پیستون کارگزاشتن می کنند تا رخنه ها به صورت متقاطع در جهت بر خلاف یکدیگر قرار بگیرند و آببندی کامل صورت گردد. به عبارتی دیگر، پیستون یک دیسک در حالا حرکت میباشد که داخل سیلندر بوده که از یک عایق گازی تشکیل شده است. پیستون یک عدد از قطعاتی می باشد که در انواع موتور احتراقی دیده میشود و جزء جداییناپذیر آن ها به شمار میرود. دیواره پیستون در این تراز پایینی گرد و به شکل بیضی طراحی میشود که ضمن فراهم آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط این قطعه در اثر حرارت بالای محیط احتراق، کاملا فرم استوانه به خود میگیرد. از مزایای چدن نیز میتوان به مقاومت بالا در برابر حرارت، بها تحت و انبساط کم آن اشاره نمود و معایب آن نیز شامل مواقعی چون وزن مضاعف و انتقال حرارت ناچیز است. از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در در مقابل آلومینیوم با معایبی زیرا ارزش بالا و انبساط است. پیستون از دو کالا آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام اصلی مزایا و معایبی هستند . پیستون از دو جنس آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می گردند که هر کدام حیاتی مزایا و معایبی هستند. میل لنگ که تماما در روغن موتور فرو رفته هست , اهمیت هر توشه ایجاد سیکل یا چرخیدن , طراحی پیستون در سالیدورک روغن را به سمت دیواره پایینی سیلندر موتور میپاشد .