سرگرد افغان كه به نجات خلبان آمریكایی كمك كرد ، از پنتاگون التماس می كند كه “برای حفظ خانواده خود و او” به قول خود “عمل كند

خبرهای روز جهان

دلیل این امر این است که از روز دوشنبه ، وزارت دفاع آمریكا آنها را از مخفیگاه امن خود در یك پایگاه نظامی آمریكا در افغانستان بیرون راند و آنها را در معرض خطر طالبان قرار داد ، اسدی می گوید ، آنها را به جرم قتل هدف قرار داده است.

طبق گفته استارز و استریپس ، روزنامه مستقل ارتش آمریکا ، اسدی یک خلبان هلیکوپتر تزئین شده افغان است که به محافظت از خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده در افغانستان و کشته شدن طالبان بیش از هر خلبان دیگر در نیروی هوایی افغانستان اعتبار دارد. پنتاگون گزارش ستاره ها و راه راه ها را در مورد پرونده اسدی تأیید نمی کند.

اسدی و خانواده اش می گویند که به دلیل تصمیم پنتاگون مبنی بر لغو مجوز ورود آنها به آمریکا و مجبور کردن آنها برای ترک امنیت پایگاه نظامی ایالات متحده در کابل که از 28 اکتبر در آنجا اقامت دارند ، اکنون می توانند در معرض خطر جدی قرار بگیرند. اسدی روز یکشنبه ، چند ساعت قبل از اینکه از پایگاه خارج شود ، در گفتگو با CNN گفت که دو گزینه خارج از حمایت ایالات متحده در انتظار او است.

اسدی گفت: “اگر مرا به كابل بازگردانند ، می ترسم توسط دولت افغانستان زندانی شوم یا توسط طالبان كشته شوم.” “ما خیلی استرس داریم.” او و خانواده اش اکنون در مکانی نامعلوم مخفی شده اند.

اسدی 32 ساله می گوید که دولت و ارتش افغانستان که بیش از یک دهه در آن خدمت کرده است ، وی را جاسوسی برای ایالات متحده می داند و طالبان به دلیل هویت وی به عنوان قاتل طالبان در آسمان ها سالها به دنبال کشتن او بوده اند. .

اسدی ، رحیما و دخترشان ، زینب ، در اتاق کوچکی که در یک پایگاه هوایی بگرام قرار داشت تخت تختخواب سفری اقامت داشتند ، پس از تأیید وزارت دفاع و خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ، بخشی از وزارت امنیت داخلی ، اسدیها را تأیید کردند. درخواست پناهندگی در آمریکا.

وکیل اسدی ، کیمبرلی موتلی می گوید که اسدی یک پیشنهاد کاری و مکانی برای اقامت در ایالات متحده دارد. او می گوید به نظر می رسد شخصی با زندگی اسدی ها سیاست بازی می کند.

آمریکا قبل از روی کار آمدن بایدن ، از جمع شدن بیشتر نیروها در افغانستان و عراق خبر می دهد

موتلی گفت: “ایالات متحده طبق کنوانسیون اقدام شکنجه در سازمان ملل متحد موظف است که اگر زمینه قابل اعتمادی وجود داشته باشد که شخص در معرض شکنجه قرار گیرد ، ما به عنوان یک دولت وظیفه داریم این شخص را اخراج نکنیم.” گفت “در نهایت ما باید کشور حرف خودمان باشیم.”

سخنگوی پنتاگون گفت که از وضعیت اسدی که هنوز یک افسر فعال در نیروی هوایی افغانستان است آگاه است.

سخنگوی پنتاگون ، سرلشکر راب لودویک در بیانیه ای گفت: “معیارها و فرایندهایی برای رسیدگی به درخواست های آزادی مشروط انسانی توسط اتباع خارجی وجود دارد.” “پس از اتمام بررسی کامل درخواست ، مقامات مربوطه تشخیص دادند که وزارت دفاع نمی تواند درخواست را پشتیبانی کند. از آنجا که این وضعیت همچنان در حال توسعه است که شامل مسائل شخصی و حریم خصوصی است ، وزارت دفاع در مواردی که می تواند به صورت عمومی افشا شود محدود است.”

اسدی می گوید که وی اثبات کرده است که زندگی او و خانواده اش در معرض تهدید قرار دارد. این تهدید به شکل نامه ای به پدر اسدی در خواست شده بود که پسرش را به جرم قتل اعضای طالبان تحویل دهد. در غیر این صورت ، در این نامه آمده بود ، طالبان به دنبال انتقام از خانواده بودند.

“آزار و اذیت”

اعتبار این ایمیل توسط مشاور پیمانکاری که در دفتر دستیار وزیر دفاع ارتش آمریکا در عملیات ویژه و درگیری با شدت کم کار می کند ، تأیید شد و نوشت: “استدلال منطقی این است که خانواده متقاضی با آزار و اذیت خاص طالبان روبرو هستند.”

اسدی متقاضی آمدن به آمریكا تحت برنامه ای معروف به مشروط مشروط عمومی قابل توجه بود كه وضعیت موقت را برای شهروندان غیرآمریكایی كه نیاز به حمایت دارند فراهم می كند.

در ایمیلی که Motley به CNN ارائه داد ، رئیس شعبه امور بشردوستانه خدمات مهاجرت و امور شهروندی ایالات متحده نوشت: “USCIS تأیید آزادی مشروط را بر اساس شواهد DOD مربوط به تهدید مستقیم تأیید می کند … لطفاً سند آزادی مشروط را صادر کنید و پرواز را هماهنگ کنید. در حال پردازش.”

اسدی می گوید که در 28 اکتبر هنگامی که به او گفته شد بیا پاسپورت و کارت سوار شدن به اتاق سفارت آمریکا را از دست بدهد ، احساس آرامش و خوشحالی داشت. او می گوید ، اما چند ساعت قبل از اینكه این كار را انجام دهد ، “به دلیل برخی از مسائل” پاسپورت و کارت سوار شدن به او آماده نشده اند.

تیم بایدن در اقیانوس مشکلات ترامپ شنا می کند

چند ساعت پس از آن ، اسدی می گوید ، وی از طرف دولت افغانستان تماسی دریافت كرد كه خواستار رفتن به دفتر یك فرمانده نیروی هوایی افغانستان برای پاسخگویی به سالاتی در مورد اینكه چرا ارتش افغانستان را ترك می كند ، است.

وی گفت: “در آن زمان من می دانستم كه ممكن است او فقط مرا زندانی كند. آنها به عنوان یك جاسوس به من نگاه می كنند زیرا تحت حمایت دولت آمریكا قرار داشتم.”

وزارت دفاع افغانستان و سفارت افغانستان در واشنگتن هنوز به درخواست های اظهار نظر پاسخ نداده اند.

لودویک در بیانیه ای در مورد تهدیدهای طالبان علیه اسدی و نگرانی های او درباره دولت افغانستان در پاسخ گفت: “سرگرد اسدی افسری است که از نظر نیروی هوایی افغانستان (AAF) و با نیروهای آمریکایی – افغانستان از وضعیت خوبی برخوردار است.”

لودویک گفت وزارت دفاع “به کار با رهبران افغانستان برای کاهش خطرات خلبانان در AAF ادامه می دهد … تهدیدهای طالبان به شرکای نظامی افغان ما ، هر چقدر هم رایج باشد ، توسط وزارت دفاع یا دولت افغانستان به راحتی پذیرفته نمی شود. خشونت طالبان در افغانستان برای مدت طولانی غیر قابل قبول بوده است و باید ادامه یابد تا پیشرفت به سمت صلح ، که لیاقت همه افغانها است ، ادامه یابد. ”

اسدی قبل از اینکه مجبور به ترک پایگاه هوایی بگرام شود ، با سی ان ان صحبت کرد و گفت که “از حضور در این پایگاه ، مهم نیست هرچقدر اتاق ما کوچک باشد. ما اینجا حداقل ایمن هستیم.”

وفا به قول آنها

هنگامی که او از طریق تماس تصویری صحبت می کرد ، همسرش کنار او نشست و دختر آنها را محکم در آغوش گرفت. اسدی گفت که می داند در امان نخواهد بود “اگر مرا بیرون بیاندازند. همسر و فرزندم کسی نخواهند داشت.” او نمی تواند باور کند که این اتفاق پس از سالها همکاری با ایالات متحده علیه طالبان و داعش برای او رخ داده است.

در ماه اوت ، او به دلیل هدایت یک گروه در یک مأموریت خطرناک در آخرین لحظه برای محافظت و نجات یک خلبان نیروی هوایی آمریکا که هواپیمایش در استان بغلان که به شدت مورد مناقشه است ، سرنگون شد ، تقدیر نامه دریافت کرد.

در این نامه که توسط سروان نیروی هوایی ایالات متحده رابرت V. Yost نوشته شده ، گفته شده است که اسدی “یکی از معتمدترین شرکای ما در جامعه بالگردهای MD-530 است.” و اینکه “اقدامات اسدی برای نجات و انتقال ایمن خلبان آمریکایی بسیار حیاتی بود.”

حالا اسدی می گوید به دلیل تصمیم لحظه آخر وزارت دفاع آمریکا از زندگی خود و خانواده اش می ترسد.

اسدی گفت: “من فقط از آنها می خواهم که به قول خود عمل کنند.” “من بیشتر از طالبان می ترسم ، اما در حال حاضر در حال حاضر ، من بیشتر از دولت افغانستان می ترسم زیرا آنها به قول خود عمل نمی کنند.”

رایان براون ، خبرنگار CNN در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.