سخنران مک کارتی طرح محدودیت بدهی GOP را در بازدید از وال استریت ارائه می کند

خبرهای روز جهان


نیویورک
CNN

کوین مک‌کارتی، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان سخنرانی در بورس نیویورک، آنچه را که امیدوار است جمهوری‌خواهان مجلس در چند هفته آینده برای افزایش سقف بدهی تصویب کنند، پیش‌بینی کرد.

بنابراین برنامه ما این است: در هفته‌های آینده، مجلس به لایحه افزایش سقف بدهی در سال آینده، صرفه‌جویی تریلیون‌ها دلاری مالیات‌دهندگان، کاهش وابستگی ما به چین، مهار تورم، همه بدون دست‌اندازی به مسائل اجتماعی رأی خواهد داد. امنیت و مدیکر،» او به جمعی از معامله گران و تحلیلگران در طبقه ششم بورس گفت.

طرحی که در سخنرانی بیان شد به عنوان نشانه ای از خواسته های جمهوری خواه در میان بن بست بین دو طرف در مورد چگونگی حل مسئله عمل می کند. هیچ توافق دو حزبی در چشم نیست و دموکرات ها همچنان استدلال می کنند که محدودیت بدهی باید بدون هیچ شرطی برداشته شود. انتظار نمی رود لایحه جمهوری خواهان در سنا تصویب شود.

مک کارتی گفت که برنامه جمهوری خواهان برای افزایش سقف بدهی یک ساله، هزینه های داخلی و غیردفاعی را به سطح سال 2022 کاهش می دهد. مک کارتی گفت که آنها تلاش خواهند کرد تا طرح GOP را در چند هفته آینده تصویب کنند.

در یک سالن رقص طلاکاری شده، مک کارتی پیشنهاد GOP را به جمعیتی که در صرافی و شرکت‌های اطراف کار می‌کردند، تبلیغ کرد و گفت: «به عبارت ساده، ما را از سه طریق در مسیری مسئولیت‌پذیر مالی قرار می‌دهد: محدود می‌کند، پس‌انداز می‌کند و رشد می‌کند.»

این تضمین‌ها در حالی مطرح شد که گروه‌های کوچکی از معترضان در مقابل بورس ایستادند و مک کارتی را متهم کردند که به دنبال قطع بودجه از مدیکر است.

در همین حال، مک کارتی بارها رئیس جمهور جو بایدن را به دلیل آنچه که وی تمایلی به مذاکره توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد.

«بدون اغراق، بدهی آمریکا یک بمب ساعتی است که منفجر خواهد شد مگر اینکه ما اقدام جدی مسئولانه انجام دهیم. با این حال، پرزیدنت بایدن چگونه به این موضوع واکنش نشان داده است؟ او هیچ کاری نکرده است. بنابراین از نظر من، و فکر می‌کنم بقیه آمریکا، غیرمسئولانه است.»

کاخ سفید روز دوشنبه از مک کارتی به دلیل درخواست های جمهوری خواه انتقاد کرد. اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت که مک کارتی “درگیر گروگان گیری خطرناک اقتصادی است.” بیتس گفت که مک کارتی «نتوانست به وضوح آنچه را که جمهوری‌خواهان مجلس پیشنهاد می‌کنند و به آن رأی خواهند داد» بیان کند، با این استدلال که مک کارتی تنها «به فهرست آرزوهای مبهم و افراطی MAGA اشاره کرد».

اما مقامات کاخ سفید از نزدیک نظاره گر خواهند بود تا ببینند آیا مک کارتی می تواند اقدامات بعدی را انجام دهد: تصویب لایحه ای در هفته های آینده که سقف بدهی ها را افزایش می دهد و هزینه ها را محدود می کند. یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، اگر بتواند این کار را انجام دهد، بایدن برای دیدار مجدد با مک کارتی آماده است.

در حالی که خوشبینانه به نظر می رسد، رسیدن به 218 رای یک مانع بزرگ برای رئیس مک کارتی است و او فقط می تواند چهار رای را از دست بدهد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در 17 آوریل 2023 در بورس نیویورک در مورد اقتصاد سخنرانی می کند.

مک کارتی گفت: “من می دانم جایی وجود دارد که می توانیم به توافق برسیم.” وقتی مردم فکر می‌کنند که امروز یک دلار وجود ندارد که بتوانید از هزینه‌های دولت کم کنید، سخت است.»

در حالی که مک کارتی مشخص نکرد که جمهوری‌خواهان قصد دارند هزینه‌های خود را در کجا کاهش دهند، اما تمایل خود را برای گره زدن بسته انرژی GOP، معروف به HR-1، به بحث سقف بدهی ابراز کرد. این طرح که ماه گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید، به دنبال افزایش تولید انرژی آمریکا و رشد اقتصاد با خنثی کردن تقریباً تمام سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن است. انتظار می‌رود که در بدو ورود به مجلس سنا مرده باشد.

مک کارتی زمانی که در سال 2011 با بحران بدهی ها سروکار داشت از نقل قول هایی از معاون رئیس جمهور سابق بایدن استفاده کرد. خوب، چه تغییری کرد، آقای رئیس؟ من با جو بایدن عاقل سابق موافقم. او می دانست که دولت ما برای یافتن سازش طراحی شده است. فقط ای کاش جو بایدن افراطی فعلی به حرف جو بایدن سابق گوش می داد.»

این خط با تشویق حضار همراه شد، تنها موردی که در طول سخنرانی در غیر این صورت راضی شده بود.

دولت امروز صبح در بیانیه‌ای از اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید، موضع خود را تکرار کرد و گفت: «یک راه‌حل مسئول برای محدودیت بدهی وجود دارد: رسیدگی به آن به سرعت، بدون حاشیه‌سازی یا گروگان‌گیری – همانطور که جمهوری‌خواهان سه بار در گذشته انجام دادند. با اشاره به نقل قولی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، ترامپ و ریگان رئیس جمهور آمریکا و ریگان برای آن بحث کردند.

رئیس مجلس مک کارتی گفت که از اوایل فوریه تاکنون با بایدن ملاقات نکرده است.

مک کارتی در سخنرانی خود از وال استریت خواست تا بر دولت بایدن فشار بیاورد تا کاهش هزینه ها را بپذیرد. او گفت: “اگر موافقید، عقب ننشینید، به ما بپیوندید.”

او همچنین گفت که شرایط بازار سهام را در حالی که به مذاکرات سقف بدهی می‌رود، رصد نمی‌کند. او مستقیماً خطاب به معامله‌گران گفت: «بازارها به کاری که ما انجام داده‌ایم واکنش نشان می‌دهند، بنابراین من نباید شما را زیر نظر داشته باشم». من باید بر کاری که انجام می‌دهیم نظارت داشته باشم و این دقیقاً همان کاری است که انجام می‌دهم.»

او گفت که دلیل اینکه بازارها در حال حاضر رو به افزایش هستند این است که رئیس جمهور به مدت 75 روز ما را نادیده گرفته است. او توضیح نداد که چرا این امر باعث افزایش سهام می شود. بازارها در روز دوشنبه اندکی کاهش یافتند.

مک کارتی سخنان خود را با استناد به نبرد بلند بلندگو به پایان رساند. “من هرگز تسلیم نمیشوم. من هرگز دست از شما برنمی دارم، تا زمانی که اقتصاد سالم نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

او نزدیک به 30 دقیقه صحبت کرد و در پایان سخنرانی تله پرومتر خود یک دور تشویق دیگر را دریافت کرد.

طی یک بحث کوتاه که پس از سخنرانی، جان تاتل، نایب رئیس NYSE، از مک کارتی در مورد رژیم دردناک اقتصادی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم چسبنده پرسید.

مک کارتی که تمایز آشکاری بین دیدگاه‌های خود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ایجاد می‌کند، گفت: «اجازه دهید ابتدا بگویم، فدرال رزرو یک نهاد مستقل است. ترامپ در زمانی که رئیس جمهور بود، بارها تلاش کرد به اعتبار فدرال رزرو حمله کند.

با این حال، مک کارتی بدون انتقاد نبود. او گفت اگر «به عنوان یک نهاد مستقل زودتر اقدام می‌کردند» و نرخ بهره را به 3 درصد می‌رساندند، «در این شرایط قرار نمی‌گرفتیم». نرخ بهره در حال حاضر در محدوده 4.75% و 5% قرار دارد و تورم که توسط شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری می شود در حدود 5% به صورت سالانه در نوسان است.

رئیس مجلس نمایندگان از تصمیم فدرال رزرو برای نگه داشتن نرخ های بهره نزدیک به صفر در اکثریت دهه گذشته انتقاد کرد و باعث ایجاد “پول آسان” برای وال استریت شد. او گفت: «ما هم متوجه شدیم که داریم چه کار می‌کنیم.

مک کارتی گفت که مخارج فدرال، محرک اصلی تورم است و نقش او به عنوان یک سیاست گذار «کاهش هزینه هایی است که در ابتدا باعث ایجاد تورم می شود».

در حالی که هزینه های محرک دولت در دوران همه گیر احتمالاً به افزایش نرخ تورم افزوده شده است، تعدادی از عوامل دیگر نیز در افزایش قیمت ها نقش داشته اند. از جمله جنگ روسیه در اوکراین که قیمت مواد غذایی و انرژی را افزایش داد. و اختلالات زنجیره تامین در دوران همه‌گیری، که باعث کمبود مواد کلیدی شد که بخش‌های حیاتی اقتصاد مانند صنعت خودرو را مختل کرد.

در اوایل این ماه، رهبران اروپایی از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با امید به ایجاد صلح در اوکراین و همچنین ایجاد توازن در روابط تجاری به پکن سفر کردند.

هفته گذشته، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز با رهبران چین دیدار کرد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی از پکن گفت که ایالات متحده باید از “تشویق” جنگ در اوکراین دست بردارد. او همچنین فاش کرد که در جریان گفتگوهایش با شی جین پینگ، رهبر چین، درباره تشکیل گروهی از رهبران همفکر در مورد اوکراین بحث و گفتگو کردند.

من نظریه‌ای دارم که قبلاً با مکرون، اولاف شولز آلمانی و بایدن از آن دفاع کرده‌ام و دیروز نیز به طور مفصل با شی جین پینگ گفتگو کردیم. لازم است گروهی از کشورهایی تشکیل شود که مایل به یافتن راهی برای برقراری صلح هستند.»

ایالات متحده و اتحادیه اروپا تامین کنندگان اصلی تسلیحات و کمک به اوکراین پس از تهاجم روسیه بوده اند.

مک کارتی روز دوشنبه نسبت به این تحولات ابراز نگرانی کرد اما گفت که طرح سقف بدهی جمهوری خواهان می تواند برخی از این مشکلات را حل کند.

او گفت: “همه ما می دانیم که ساختن هر چیزی در این کشور دشوار است، کار با دولت دشوار است.” “مردم به کشورهای دیگر می روند که کار را آسان تر می کنند و سرمایه را بیشتر مورد استقبال قرار می دهند.” او گفت که مقامات منتخب باید بنشینند و از این مذاکرات سقف بدهی برای کاهش تشریفات اداری و مقررات تجاری استفاده کنند. وی افزود: «شما می توانید از سقف بدهی به عنوان فرصتی برای انجام این کار استفاده کنید.

مک کارتی گفت: ترس دیگری که همه ما باید داشته باشیم، گروه بندی و رشد چین، روسیه، کره شمالی و ایران است. ما نباید آن را نادیده بگیریم.»

او گفت که دور شدن از دلار به عنوان ارز ذخیره نیز جای نگرانی دارد.

مک کارتی گفت: «تنها راهی که دلار نمی‌تواند به ارز ذخیره تبدیل شود، مبتنی بر کاری نیست که چین یا سایر کشورها انجام می‌دهند. این کاری است که ما از درون انجام می دهیم. و خرج کردن پول زیاد و قرار دادن خود در بدهی 31 تریلیون دلاری، تهدیدی بزرگتر از استفاده برزیل از یوان به جای دلار است.

-گزارش اضافی توسط جرمی دایموند، آرلت سانز، آلیشیا والاس، سیمون مک کارتی، میشل تو و دوارت مندونکا.