دولت ترامپ کارشناسان را از هیئت سیاست های دفاعی حذف می کند

خبرهای روز جهان

دو نفر از مقامات گفتند كه اعضای ناگهانی بركنار شده شامل وزیران امور خارجه مادلین آلبرایت و هنری كیسینجر عضو سابق کمیته اطلاعات مجلس جین هارمن و رهبر سابق اکثریت مجلس نمایندگان می باشند.

هیئت سیاستگذاری دفاع یک گروه مشاوره ای خارج از مقامات برجسته سابق امنیت ملی است که “وزیر دفاع و معاون وزیر دفاع را مستقل ، آگاهانه و مشاوره و نظرات مربوط به موضوعات سیاست دفاعی را در پاسخ به وظایف خاص وزیر امور خارجه ارائه می دهند. دفاع ، معاون وزیر دفاع ، “طبق وب سایت آنها.

“به عنوان بخشی از تغییرات مد نظر ، می توانیم تأیید کنیم که چندین عضو هیئت سیاست دفاعی وزارت حذف شده اند. ما از خدمات ، تعهد و مشارکت آنها در امنیت ملی ما بسیار سپاسگزاریم. اطلاعیه های آینده برای اعضای جدید هیئت مدیره به زودی ساخته خواهد شد “، مقام سوم گفت.

دو مقام اول گفتند که اعضای اعزامی شامل رئیس سابق عملیات دریایی ، دریادار بازنشسته گری روگهد ، افسر عامل سابق پنتاگون رودی دی لئون و معاون سابق مشاور امنیت ملی بوش ، جی دی کراوچ دوم بودند.

فارین پالیسی ابتدا موارد حذف شده ها را گزارش داد.
کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، که تقریباً یک هفته پس از اعلام اعلام کاهش بیشتر نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان ، سفری غیرمنتظره به بحرین و قطر داشت ، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “من از اعضای هیئت مدیره عزیمت ممنونم ، بسیاری از که دهه ها خدمت کرده اند. “

میلر گفت: “همانطور که ما وزارت را برای رقابت قدرت بزرگ تطبیق می دهیم ، من منتظر نامگذاری اعضای جدید هیئت مدیره در روزهای آینده هستم.”

پس از آنکه ترامپ وزیر دفاع مارك اسپر را در اوایل ماه جاری اخراج كرد ، پنتاگون تغییرات گسترده ای در رهبری ایجاد كرد و چندین مقام ارشد را بركنار كرد ، وفاداران شناخته شده به رئیس جمهور را جایگزین آنها كرد. این اقدام باعث ایجاد زنگ خطر در میان مقامات نظامی و غیرنظامی شد که نگران آنچه در آینده رخ می داد نگران بودند.
انتصابات جدید شامل تیپ بازنشسته ارتش است. ژنرال آنتونی تاتا ، اکنون یکی از مقامات ارشد پنتاگون ، که زمانی رئیس جمهور پیشین باراک اوباما را رهبر تروریست خواند و اظهار داشت که مدیر سابق سیا از نقل قول سیسرو برای فعال کردن یک عامل خواب برای کشتن ترامپ استفاده می کند. کش پاتل ، دستیار سابق نماینده جمهوری خواه دوین نونس از کالیفرنیا ، رئیس ستاد میلر و رهبران تلاش های انتقال پنتاگون با دولت جدید بایدن-هریس است.
عزرا کوهن-واتیک نیز به پست جدیدی منصوب شد و به عنوان معاون وزیر دفاع برای اطلاعات فعالیت خواهد کرد. کوهن واتنیک در مارس 2017 به دلیل ادعای مشارکت در تهیه مواد اطلاعاتی به نونس ، رئیس اطلاعات وقت مجلس ، بدنام شد و در ادامه ادعا کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا نادرست از همکاران ترامپ نظر سنجی کرده اند.