در حمله هلیکوپتر آمریکا یکی از رهبران ارشد داعش در سوریه کشته شد

خبرهای روز جهان



CNN

به گفته سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، یک حمله بالگرد آمریکایی در شمال شرق سوریه بامداد دوشنبه یک سرکرده ارشد و طراح داعش را هدف قرار داد.

سرهنگ جو بوچینو گفت: «ما معتقدیم که این حمله یک رهبر ارشد داعش در سوریه و برنامه ریز عملیاتی مسئول طراحی حملات تروریستی در خاورمیانه و اروپا را کشته است.

بوچینو گفت که دو فرد مسلح دیگر نیز در این حمله کشته شدند.

بوچینو افزود که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله زخمی نشد و هیچ هلیکوپتری سرنگون نشد.

بعد از ظهر دوشنبه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سرکرده ارشد داعش را عبدل هادی محمود الحاجی علی معرفی کرد که به گفته آنها مسئول طراحی حملات تروریستی در خاورمیانه و اروپا بود.

به گفته سنتکام، حمله هلیکوپتری که رهبر ارشد داعش را هدف قرار داده بود، پس از آن آغاز شد که ایالات متحده از اطلاعاتی مبنی بر افشای نقشه داعش برای ربودن مقامات خارج از کشور مطلع شد.

بوچینو گفت: «ما می دانیم که داعش تمایل خود را برای حمله به فراتر از خاورمیانه حفظ کرده است. این حمله ضربه مهمی به عملیات داعش در منطقه وارد می‌کند، اما توانایی داعش برای انجام عملیات را از بین نمی‌برد.»

بر اساس بیانیه قبلی CENTCOM، هیچ غیرنظامی کشته یا زخمی نشده است.

ژنرال مایکل اریک کوریلا در این بیانیه گفت: «گرچه داعش تخریب شده است، اما همچنان قادر به انجام عملیات در منطقه با تمایل به حمله به فراتر از خاورمیانه است». ما به مبارزات بی امان علیه داعش ادامه خواهیم داد.

ایالات متحده همچنان بر شکست داعش در سوریه و عراق به عنوان بخشی از یک کارزار مداوم برای جلوگیری از رشد مجدد این سازمان تروریستی متمرکز شده است.

سنتکام گفت، یک هفته پیش، ایالات متحده یک عامل داعش و دو تن از همکارانش را در شرق سوریه در یک حمله هلیکوپتری دیگر دستگیر کرد.

بوچینو پس از این حمله گفت: «عملیات علیه داعش برای امنیت و ثبات منطقه مهم است.

این داستان با اطلاعات تکمیلی به روز شده است.