در حالی که هند برای جشن دیوالی آماده می شود ، کارشناسان هشدار می دهند که موارد ویروس کرونا ممکن است افزایش یابد

خبرهای روز جهان

کارشناسان می ترسند که این عوامل به طور مشترک منجر به افزایش موارد ویروس کرونا شود ، به خصوص در پایتخت که در حال حاضر عفونت ها از شدت بیشتری برخوردار است.

دیوالی جشنواره پنج روزه چراغ های هندو است و از روز شنبه ، دوستان و خانواده برای جشن گرفتن دور هم جمع می شوند ، آتش بازی و چراغ های روشن رنگی برپا می کنند. برای بسیاری از 1.3 میلیارد نفر از مردم این کشور ، مهمترین جشنواره سال است و از نظر اهمیت معادل کریسمس در بسیاری از کشورهای غربی است.

اما امسال ، طی یک همه گیری جهانی برگزار می شود.

هند بیش از 8.7 میلیون مورد ویروس کرونا گزارش کرده است که بیش از سایر کشورها در جهان غیر از ایالات متحده است. در حالی که این کشور اکنون موارد کمتری را نسبت به اوج خود در ماه سپتامبر گزارش می کند ، موارد در دهلی نو پایتخت دوباره در حال افزایش است ، که روز گذشته تعداد رکورد تلفات روزانه را گزارش داد.

مقامات به مسافران تعطیلات هشدار می دهند تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند ، اما این هفته بازارها در آستانه فصل جشن همچنان با خریداران همراه بودند.

و در بیشتر مناطق هند ، از جمله دهلی ، مردم هنوز مجاز به برگزاری اجتماعات حداکثر 200 نفری هستند.

آرویند کومار ، بنیانگذار و معتمد مدیر بنیاد غیر انتفاعی مراقبت از ریه ، گفت: “همه جا ادعا می شود که موارد در حال افزایش است ، اما با وجود این مردم احتیاط را به باد می اندازند و خرید می کنند.” “اگر موارد در سراسر هند افزایش یابد تعجب نخواهم کرد.”

چرا دیوالی می تواند یک سنبله باشد

هند زمستان امسال با تهدیدی مضاعف برای سلامتی روبرو است: آلودگی و بیماری همه گیر

دیوالی تهدیدی مضاعف برای کنترل ویروس کرونا است: افزایش اجتماعات اجتماعی در میان وخیم شدن کیفیت هوا.

فصل آلودگی سالانه هند عمدتاً ناشی از سوزاندن مزارع توسط کشاورزان برای آماده سازی زمین برای محصول بعدی خود است و شهرها را در دود خفه می کند.

ترقه هایی که علی رغم ممنوعیت رسمی در پایتخت و دیگر مناطق هند ، در طول دیوالی همچنان مورد استفاده قرار می گیرند ، فقط کیفیت هوا را بدتر می کنند.

کیفیت هوای دهلی نو این هفته به “اضطراری” رسید. این بالاترین رده است و به این معنی است که ساخت و ساز کاهش یافته است و از کشورهای همسایه خواسته شده است برای جلوگیری از سوزاندن زمین اقدام کنند.

مردم پیش از دیوالی یا جشنواره نور هندوها در الله آباد در 12 نوامبر سال 2020 برای خرید در یک بازار جمع می شوند.
کارشناسان هشدار می دهند که کیفیت پایین هوا می تواند شرایط سلامتی قبلی را تشدید کرده و افراد آسیب پذیر را در معرض خطر بیشتری از عفونت های جدی ویروس کرونا قرار دهد. مطالعه منتشر شده در بهار سال جاری توسط دانشگاه هاروارد بیش از 3000 شهرستان در سراسر ایالات متحده بررسی شد ، و نشان داد که سطح بالاتری از آلودگی هوا با بالاتر بودن میزان مرگ و میر ناشی از Covid-19 ارتباط دارد.

آرویند کجریوال ، وزیر ارشد دهلی نو در اوایل ماه جاری گفت: “ما می بینیم که اطراف ما آسمان ها پر از دود است و موارد ویروس کروان ویروس نیز در حال افزایش است.”

کومار گفت که افزایش فعلی در پایتخت به دلیل یک جشنواره مهم چند هفته زودتر است – هشدار داد که این جشن می تواند باعث افزایش موارد در هفته های آینده شود.

“وقتی عصر می روم خانه ، می بینم که جمعیت عظیمی از مردم در بازارها هستند ، بسیاری از آنها ماسک ندارند ، فاصله اجتماعی را تمرین نمی کنند ، جمعیت زیادی در داخل مغازه ها ، اطراف مغازه ها ، خیابان و سطح آلودگی هنوز هم بالا است. “

“این دو کوکتل کشنده هنوز در حال کار هستند و من می ترسم که در هفته های آینده شاهد تعداد بیشتری از موارد باشیم.”

مقامات چگونه پاسخ می دهند

در برخی از جشنهای منظم تغییراتی ایجاد شده است تا تلاش شود تا ویروس در دیوالی متوقف شود.

کجریوال اعلام کرد ، دهلی یک برنامه نماز تلویزیونی را به صورت زنده برگزار می کند تا مردم بتوانند به جای تجمع در جمع ، از خانه جشن بگیرند. مقامات همچنین برگزاری جشن Chhath Puja در جبهه های آب را رد کرده اند – آیینی که صدها نفر به طور همزمان وارد رودخانه می شوند.

نخست وزیر هند ، نارندرا مودی ماه گذشته کمپینی را برای ترویج رفتار مناسب Covid-19 مانند فاصله اجتماعی “با توجه به جشنواره های آینده و فصل زمستان و همچنین گشایش اقتصاد” آغاز کرد.

وزیر بهداشت هند ، هارد وردان ، با استفاده از هشتگ # DiwaliInTimesOfCorona ، کمپینی را برای ارتقا distan فاصله اجتماعی در فصل جشن ارسال کرد.

گوپال رای ، وزیر محیط زیست دهلی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت ، در آستانه این جشن ها ، دولت دهلی نیز اقداماتی را برای مهار آلودگی انجام داده است ، از جمله اینکه رانندگان اتومبیل را وادار می کنند هنگام انتظار در چراغ قرمز موتور را خاموش کنند.

کومار گفت که ممکن است پیام های قوی تری از رهبران برای تقویت نیاز به فاصله اجتماعی وجود داشته باشد.

اما اوم سریواستاوا ، متخصص بیماری های عفونی و عضو گروه ویژه Covid در ایالت ماهاراشترا ، که یکی از بدترین آسیب های ویروسی کرونا است ، گفت که تنها کارهای زیادی وجود دارد که دولت می تواند انجام دهد. در عوض ، وی از مردم خواست که خود مسئول مسئولیت جلوگیری از گسترش این مسئولیت شوند.

وی گفت: “یک خستگی احتیاط وجود دارد.” “قطعاً یک خستگی ذهنی ایجاد شده است.”

مانوینا سوری ، خبرنگار CNN ، از دهلی نو گزارش تهیه کرد.