خودروی بمب گذاری شده در افغانستان حداقل 40 سرباز را به قتل رساند

خبرهای روز جهان

یک مهاجم یک خودروی بسته بندی شده مواد منفجره را در مقابل پایگاه امنیتی در منطقه ده یک استان منفجر کرد.

براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان ، مهاجم هنگام تلاش برای ورود به پایگاه ، با نیروهای امنیتی روبرو شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت را به عهده نگرفته است.

مقامات محلی به رویترز گفتند که این انفجار ترکیبی از نیروهای حفاظت عمومی ، یکی از شاخه های نیروهای امنیتی افغانستان را هدف قرار داده است. آنها گفتند که این امر به محل سکونت غیرنظامیان در اطراف محوطه آسیب زده است و از آنجا تلفات بیشتری می تواند داشته باشد.

طارق آرین ، سخنگوی وزارت کشور ، تأیید کرده است که یک انفجار خودروی بمبی رخ داده است اما اطلاعات بیشتری در مورد هدف یا تلفات احتمالی ارائه نکرد.

یکی از اعضای پرسنل امنیتی یک نارنجک موشکی در نزدیکی محل خودروی بمب گذاری شده در دست دارد.

ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی طالبان ، هنگامی که رویترز با او تماس گرفت ، مسئولیت را تأیید یا رد نکرد.

طی چند ماه گذشته ، علی رغم مذاکرات صلح بین تیم های مذاکره کننده طالبان شورشی و دولت در دوحه ، پایتخت قطر ، افغانستان طی چند ماه گذشته شاهد انفجار بمب گذاری در اتومبیل بوده است.

دولت ها و م institutionsسسات خارجی می گویند ، خشونت در این کشور ، در طی دو دهه جنگ ، همچنان غیرقابل قبول است و خواستار آتش بس فوری بین دولت افغانستان و طالبان است.
رئیس جمهور افغانستان در ازای حمله به توافق ترامپ دستور از سرگیری عملیات تهاجمی علیه طالبان را صادر کرد

گل اسلام سیال ، سخنگوی والی این ولایت گفت ، بمب گذاری دیگری روز یکشنبه ، در استان زابل در شرق ، با هدف هدف قرار دادن یک مقام عالی استانی ، باعث کشته شدن حداقل یک نفر و زخمی شدن 23 نفر شد.

حاجی عطا جان حقبیان ، رئیس شورای ولایتی زابل ، در حمله به کاروان خود دچار جراحات جزئی شد.

هیچ کس مسئولیت حمله به حقبیان ، منتقد صریح طالبان را بر عهده نگرفته است.

توافق صلح دولت ترامپ با طالبان در ماه مه ضربه ای متحمل شد ، زیرا دولت افغانستان اعلام کرد که پس از موج حملات تروریستی مرگبار ، عملیات تهاجمی علیه این گروه را از سر می گیرد.