جونا پرتی ، رئیس BuzzFeed ، HuffPost را در معامله با Verizon Media دوباره به زیر بار خود می آورد

خبرهای روز جهان

Verizon Media ، که HuffPost را به عنوان بخشی از معامله با AOL در سال 2015 خریداری کرد ، به سهامدار اقلیت BuzzFeed تبدیل خواهد شد. Verizon Media که یاهو و TechCrunch را نیز در اختیار دارد ، با معاملات سندیکای محتوا موافقت کرده است.

مدیرعامل BuzzFeed ، جونا پرتی ، HuffPost را در سال 2005 تأسیس کرد ، زمانی که به عنوان هافینگتون پست راه اندازی شد. مانند BuzzFeed ، سایت همنام با همکاری آریانا هافینگتون برای انتشار سریع اخبار برای مخاطبان دیجیتال ، برجسته شد.

“من هنوز هم به وضوح شبی را که HuffPost راه اندازی کردیم و هیجان رشد آن در یک خبر مهم در طی آن سالهای اولیه به یاد می آورم. اما ما به دلیل گذشته درخشان یا ارتباط شخصی من هاف پست را نمی خریم ؛ ما این فرصت را دنبال کردیم زیرا پرتی در یک یادداشت داخلی که روز پنجشنبه توسط CNN Business تهیه شده است ، نوشت: “از آینده هاف پست و همه پتانسیل های لازم برای ادامه تعریف فضای رسانه ای برای سالهای آینده بسیار هیجان زده است.”

پرتی نقش خود را به عنوان مدیر عامل حفظ خواهد کرد و شرکت ترکیبی ، اما HuffPost را اداره خواهد کرد به عنوان نام تجاری خاص خود فعالیت خواهد کرد و جستجوی سردبیر جدید HuffPost آغاز خواهد شد. این سمت که برای اولین بار توسط هافینگتون در اختیار داشت ، از زمان عزیمت لیدیا پولگرین به Gimlet Media در ماه مارس خالی است.

مارک شوفز ، مدیر مسئول BuzzFeed News در یک ایمیل جداگانه به کارمندان گفت که سردبیر جدید گزارش را به او ارائه می دهد.

شوفس نوشت: “من تصمیمات مهم استراتژی را مورد ارزیابی قرار خواهم داد ، اما در تصمیمات تحریریه روزانه در هاف پست درگیر یا متمرکز نخواهم شد.” “من همچنین یک بخش تماس با شرکت برای بخش های خبری آن ارائه می دهم. اما کار اصلی من هدایت BuzzFeed News است و همچنان ادامه خواهد داشت.”

وال استریت ژورنال ابتدا این خبر را گزارش داد.
این معامله آخرین معامله از سری خریدهای شرکت های رسانه دیجیتال است زیرا آنها برای تبلیغ دلار در برابر غول های فناوری مانند گوگل و فیس بوک رقابت می کنند. سپتامبر گذشته ، Vox Media نیویورک مدیا را خریداری کرد. ماه بعد ، Vice Media پالایشگاه 29 را خریداری کرد.
شایعات Verizon Media به دنبال تخلیه HuffPost در طول یک سال گذشته بسیار زیاد شده است. FT در اکتبر گذشته گزارش داد که ورایزون به دنبال خریداران است. ماه قبل Tumblr را فروخته بود. بعداً مدیر عامل شرکت Verizon Media ، Guru Gowrappan این شایعه را رد کرد و گفت که Verizon هاف پست را نمی فروشد.
گوراپان روز پنجشنبه در بیانیه ای درباره این معامله گفت: “استراتژی Verizon Media طی دو سال گذشته به منظور تمرکز بر نقاط قوت اصلی ما ، تبلیغات ، تجارت ، محتوا و اشتراک ها توسعه یافته است.” “ما یک اکوسیستم نیروگاهی ایجاد کرده ایم که در یک شبکه قابل اعتماد ساخته شده و تجربه ای از انتها را برای مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان ارائه می دهد. همکاری با BuzzFeed نقشه راه ما را تکمیل می کند و در عین حال تحول و رشد ما را تسریع می کند.”
مانند بسیاری از سازمان های رسانه ای که در میان بیماری همه گیر فعالیت می کنند ، BuzzFeed اقدامات کاهش هزینه از جمله اخراج کارگران را تصویب کرد. اما اوایل این ماه ، پرتی به کارمندان گفت که انتظار می رود این شرکت به سودآوری برسد.