جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در حال مذاکره بر سر سقف بدهی یک ساله در تلاش برای به چالش کشیدن کاخ سفید هستند

خبرهای روز جهان


واشنگتن
CNN

رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان در پشت پرده حرکت می کنند تا کنفرانس خود را پشت سر طرحی بگذارند که سقف بدهی را برای یک سال با تعداد زیادی کاهش و افزایش درآمد افزایش می دهد، اقدامی که هدف آن تقویت موقعیت مذاکره آنها با کاخ سفید در مخاطرات بالا است. بن بست

به گفته منابع حزب جمهوری خواه، هدف این است که در ماه مه طرحی را در صحن مجلس بگذاریم که بتواند در مجلس با تقسیم بندی محدود به تصویب برسد و سیگنال روشنی را به رئیس جمهور جو بایدن ارسال کند که هر قانونی که سقف بدهی را افزایش دهد باید دارای رشته هایی باشد. صحبت می کند.

هنوز تخمین رسمی برای میزان کاهش و افزایش درآمدهای جمهوری خواهان وجود ندارد، اما یک منبع گفت که هدف این است که بین 3 تا 4 تریلیون دلار صرفه جویی در بودجه طی 10 سال انجام شود.

در طول تعطیلات دو هفته‌ای، جمهوری‌خواهان ارشد مجلس نمایندگان با اعضای اصلی خود صحبت کرده‌اند تا بر سر طرحی که از سوی به اصطلاح پنج خانواده حزب جمهوری‌خواه در دست توسعه است، به توافق برسند، که نماینده شاخه‌های ایدئولوژیک مختلف کنفرانس هستند.

جمهوری خواهان هنوز در مورد طرح نوظهور متحد نشده اند، یکی از منابع آشنا با مذاکرات می گوید که برخی از اعضای محافظه کارتر برای اقدامات بیشتر – مانند مقررات سخت تر امنیتی مرزی و لغو اعتبارات مالیاتی انرژی سبز – و برخی اقدامات بیشتر فشار آورده اند. اعضای میانه رو نسبت به تغییرات پیشنهادی در Medicaid ابراز نگرانی کرده اند.

اما قانونگذاران جمهوری خواه این مذاکرات را سازنده خوانده اند و انتظار دارند که بحث های داخلی بر سر طرحی به رهبری جمهوری خواهان که یکشنبه ادامه دارد، با بازگشت قانونگذاران این هفته پس از تعطیلات به واشنگتن نیز تشدید شود. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، قصد دارد با سخنرانی روز دوشنبه در نیویورک، لحن را بر خواسته های حزب جمهوری خواه تنظیم کند.

هنوز مشخص نیست که در صورت عدم افزایش سقف بدهی، چه زمانی ممکن است این کشور با اولین نکول خود مواجه شود، اما ممکن است در تابستان امسال یا اواخر پاییز اتفاق بیفتد – چیزی که می تواند پیامدهای اقتصادی شدیدی داشته باشد. کاخ سفید و دموکرات های سنا گفته اند که سقف بدهی باید بدون هیچ قید و شرطی تصویب شود و جمهوری خواهان را به چالش کشیده اند تا در صورت عدم افزایش خالص، طرحی را تهیه کنند.

حتی اگر جمهوری خواهان مجلس بتوانند طرح خود را تصویب کنند، هیچ شانسی برای تصویب در سنا به رهبری دموکرات ها نخواهد داشت. اما رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان معتقدند تصویب لایحه خودشان، کاخ سفید را مجبور می‌کند در ازای افزایش سقف بدهی، بسته کاهش هزینه‌ها را مذاکره کند.

از جمله مواردی که در طرح GOP در نظر گرفته شده است، کاهش مخارج اختیاری داخلی به سطوح مالی 2022 است، چیزی که بودجه پنتاگون را کاهش می دهد. جمهوری‌خواهان همچنین به دنبال لغو بودجه برای برنامه‌های خاصی هستند که برای کمک به کووید-۱۹ تصویب شده‌اند و می‌خواهند شرایط کاری جدیدی را برای ذینفعان Medicaid زیر ۶۰ سال و بدون وابستگی وضع کنند.

جمهوریخواهان همچنین با دادن اختیارات جدید به کنگره برای رد قوانین تحمیل شده توسط دولت، در حال بررسی تغییرات اساسی در روند نظارتی فدرال هستند. بعلاوه، GOP معتقد است که می‌تواند درآمد جدیدی را از طریق مقرراتی که باعث می‌شود سریع‌تر به پروژه‌های بزرگ انرژی سبز شود، افزایش دهد. و زمانی که کنگره قطعنامه ای را برای حفظ بودجه دولت تصویب می کند، کاهش 2 درصدی هزینه های فدرال را بررسی می کنند.

یکی از منابع ارشد GOP گفت که استقبال تا کنون بیشتر مثبت بوده است.

این منبع گفت: “من فکر می کنم ما می توانیم به آنجا برسیم.”