تنظیم کنندگان ترامپ یک هشدار برای تیم بایدن می گذارند

خبرهای روز جهان

این همان اتفاقی است که در بحران مالی 2008 رخ داد – و همه گیری همه گیر باعث سقوط دوباره آن شد.

اینجا دوباره می رویم: ایالات متحده خیلی زود می تواند شغل خود را از دست بدهد
FSOC ، ایجاد شده توسط قانون Dodd-Frank 2010 ، یک تیم تنظیم کننده از SEC ، Fed ، FDIC و سایر آژانس ها است که مسئول شناسایی خطرات سیستم مالی هستند. ریاست آن را وزیر خزانه داری استیون منوچین بر عهده دارد. سال آینده ، با فرض تأیید وی توسط سنای ایالات متحده ، شورا توسط جانت یلن ، که جو بایدن رئیس جمهور منتخب ، وی را به عنوان جانشین منوچین منصوب کرد ، رهبری می شود.

FSOC از مسئله نقدینگی به اندازه کافی نگران است و از ناظران خواست تا بازار سرمایه کوتاه مدت را مطالعه کنند و “در صورت تأیید” ، “اقدامات مناسب را برای کاهش این آسیب پذیری ها” انجام دهند.

با این حال ، شورا هیچ راه حل بالقوه ای ارائه نداد – این کار را به تیم ورودی واگذار کرد.

جرمی کرس ، استاد دانشگاه میشیگان که درباره تنظیم مقررات مالی تحقیق می کند ، گفت: “به نظر نمی رسد بازارهای کوتاه مدت ما بتوانند بدون پشتوانه قابل توجه دولت کار کنند. ما باید این مشکل را اصلاح کنیم.”

‘آسیب پذیری ساختاری’

این آسان نخواهد بود ، زیرا به نظر می رسد تنظیم کنندگان و کارشناسان دقیقاً نمی دانند که چرا این گوشه از بازار مالی در حال خراب شدن است.

کرس گفت: “هنوز چیزهای زیادی در مورد این بازارها و نحوه کار آنها نمی دانیم.” “این بخش بزرگی از مشکل است ،”

اما شکی نیست که بازارهای کوتاه مدت در معرض فشارهای روانی بازار قرار دارند.

فقط ببینید چه اتفاقی برای صندوق های بازار پول رخ داده است ، نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک که در بدهی های بسیار کوتاه مدت سرمایه گذاری می کند. اگرچه قرار است وجوه بازار پول بسیار ایمن باشد ، اما در ده سال گذشته مجبور شد دو بار توسط عمو سام وثیقه داده شود.

همزمان با بروز همه گیری در اوایل سال جاری ، بودجه بازار پول تحت فشار شدیدی قرار گرفت و سرمایه گذاران را مجبور به گرفتن پول نقد کرد. طبق FSOC ، در ماه مارس ، خروج از بازارهای خاص مالی و خرده فروشی بیش از بحران سپتامبر 2008 بود.

در گزارش FSOC آمده است: “فشارهای موجود در صندوق های بازار پول در ماه مارس” آسیب پذیری های ساختاری را ادامه داد. از این بدتر ، این فشار “احتمالاً به استرس” در بازارهای گسترده تر بودجه کوتاه مدت منجر شده است.

فد به کمک می آید

شرکت ها ، دولت های محلی و فعالان بازار برای عملکرد خود به این بودجه اعتماد می کنند. با خشک شدن آن ، ممکن است برای شرکت ها و آمریکایی های روزمره وام گرفتن مشکل شود.

وجوه بازار پول خریداران قابل توجهی از شکل کوتاه مدت بدهی هستند که به عنوان کاغذ تجاری شناخته می شود. اما در ماه مارس و با توجه به ترس از رکود اقتصادی بازارها ، این وجوه از بازار کاغذ تجاری فاصله گرفتند و باعث شدند “به شدت مختل شود”. نرخ های وام گرفتن به سطوح دیده نشده از سال 2008 رسیده است.

FSOC گفت: “گزارش شده است كه بسیاری از شركت ها قادر به صدور CP نبوده و یا فقط با بازدهی بسیار بالا اقدام به انتشار می كنند.”

زمانی که جانت یلن کتاب را به سمت ولز فارگو انداخت

بانک فدرال مجبور شد تا به کمک آنها بیاید.

بانک مرکزی آمریكا به قدرت اضطراری خود برای راه اندازی (و در بعضی موارد ، راه اندازی مجدد از دفتر كتاب 2008) سری برنامه هایی با هدف باز كردن قفل بازارها متوسل شد.

تسهیلات نقدینگی بازار پول بانک فدرال در اوج خود در ماه آوریل ، 54 میلیارد دلار وام فراهم کرد. این برنامه ها با متوقف شدن مهاجرت از بازارهای پول و آرام شدن بازار کاغذ تجاری کار کردند.

آیزاک بولتانسکی ، مدیر تحقیقات سیاست در Compass Point Research & Trading گفت: “این کاملاً مزاحم است که وجوه بازار پول در طول این بحران به یک مرحله برگشت نیاز داشتند ، درست مثل آنچه در گذشته انجام شد.” “فکر من این است که دولت بایدن در آن گوشه بازار نوسان دیگری خواهد یافت.”

‘هرگونه توضیح منطقی را نادیده گرفت’

بازار repo که بخشی از بازار وام های کوتاه مدت نیز هست ، ماه ها قبل از همه گیری منفجر شد. اگرچه در سایه فعالیت می کند ، اما این بازار یک شبه نقش اصلی را در امور مالی ایفا می کند و به بانک ها و فعالان بازار این امکان را می دهد تا برای مدت کوتاهی سریع و ارزان پول وام بگیرند. بیش از 4 تریلیون دلار وام در بازپرداخت فقط در سه ماهه دوم انجام شده است.

نرخ وام یک شبه در اواسط سپتامبر 2019 افزایش یافت – این اولین دوره استرس شدید از سال 2008 است. به جز ، برخلاف سال 2008 ، این شکست در یک دوره آرام بازار و اقتصاد رخ داد.

گروه ضد انحصار می گوید ، BlackRock و صنعت صندوق 15 تریلیون دلاری باید از هم پاشیده شود

کرس ، استاد دانشگاه میشیگان گفت: “در سال 2008 ، این منطقی بود. در پایان سال گذشته ، بازار سرمایه کوتاه مدت از هرگونه توضیح منطقی سرپیچی کرد.”

از آن بدتر ، بر اساس FSOC ، نوسانات غیر منتظره زیاد در بازار انبار باعث سرازیر شدن نسبتاً متوسطی در بازار صندوق های تغذیه ای شد. این باعث شد که نرخ موثر وجوه فدرال از هدف تعیین شده توسط فدرال رزرو شکسته شود – نشانه بدی است زیرا نشان می دهد فدرال رزرو کنترل بازار را از دست داده است.

بانک فدرال مجبور شد با انجام اولین عملیات repo خود در بیش از یک دهه گذشته وارد عمل شود. برای آرامش بیشتر بازارها ، بانک مرکزی ایالات متحده قول خرید ماهانه 60 میلیارد دلار اسکناس خزانه داری را داده است. با تزریق حجم عظیمی از نقدینگی ، اقدامات اضطراری برای آرام کردن بازار انباشت حداقل تا زمان بروز بیماری همه گیر در سال جاری انجام شد.

در گزارش FSOC آمده است: “بازار repo به دلیل دررفتگی بازار ناشی از همه گیری Covid-19 دوباره متشنج شد.”

نقش صندوق های تامینی

در ماه مارس ، فدرال رزرو با تعهد به خرید اوراق بهادار خزانه داری ، در ابتدا با سرعت 75 میلیارد دلار در روز ، بازار سهام را آرام کرد.

هفته گذشته ، FSOC در گزارش خود از نهادهای نظارتی خواست كه نقش بازیگران غیر بانكی ، از جمله صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری املاك و مستغلات را در مشاركت در تلاطم های مكرر بازار انبارها مطالعه كنند.

اکنون این وظیفه به عهده یلن و تیم تنظیم کننده بایدن است.

کرس گفت که دولت جدید باید تصمیم بگیرد که آیا با اجرای اصلاحات در مقیاس بزرگتر “مشکل” را از بین ببرد یا “بزرگتر” کند.

وی گفت: “ما نمی توانیم برای حفظ عملکرد بازارهای سرمایه گذاری کوتاه مدت به فدرال رزرو اعتماد کنیم.” “ما باید به مکانی برسیم که این بازارها بتوانند به تنهایی فعالیت کنند.”

امیدوارم که این اتفاق خیلی خوب قبل از بحران بعدی رخ دهد.