تمام مدت که باعث افتخار ملی بود ، اکنون تمامیت اخلاقی ارتش استرالیا در معرض خطر است

خبرهای روز جهان

این نام مستعار خاطره گالیپولی ، شبه جزیره ترکیه را تداعی می کند ، جایی که در سنگرهای جنگ جهانی اول ، سربازان ملت جوان به جعل هویت ملی کمک کردند. بنابراین به دانش آموزان مدارس استرالیا آموزش داده می شود.

“آنها پیر نخواهند شد ، همانطور که ما باقی مانده ایم پیر می شویم ، سن آنها را خسته نمی کند و سالها را محکوم نمی کند.”

این 39 زندگی اکنون به استرالیایی ها یادآوری می کند که مانند کشور خود ، ملت مدرن افغانستان نیز با بی رحمی های جنگ ، چهار دهه از زمان حمله شوروی در سال 1979 ، ساخته شده است.

ژنرال آنگوس کمبل ، رئیس نیروی دفاعی استرالیا ، روز پنجشنبه در مورد ملت افغانستان گفت: “من از دست دادن آنها صادقانه متاسفم.” “من نمی توانم درد ، رنج و عدم اطمینان را که این ضرر در آن زمان ایجاد کرده است و ادامه عدم اطمینان از چگونگی وقوع را تصور کنم.”

ارتش استرالیا معتقد است که اتهامات جمع آوری شده توسط تحقیقات چهار ساله بازرس کل نیروی دفاعی استرالیا (IGADF) کافی است تا 19 سرباز خود را به جرم جنایات جنگی قتل و برخورد بیرحمانه تحت تعقیب قرار دهد.

نخست وزیر اسکات موریسون از بازپرس ویژه ای برای محاکمه این افراد خبر داد. همه گزارش ها از گزارش مفصلی که روز پنجشنبه علنی شد ، اصلاح شده اند. در حال حاضر ، 19 متهم به ارتکاب جنایات جنگی برای مردم مشخص نیست.

اما همانطور که جمعی در شجاعت و فداکاری سهیم هستند ، در شرمندگی نیز سهیم است.

کمپبل روز جمعه اعلام کرد که بررسی تمام افتخاراتی که سربازان استرالیایی برای جنگ در افغانستان دریافت کرده اند آغاز می شود. اکنون حدود 3000 پرسنل نیروهای ویژه که در طولانی ترین جنگ استرالیا خدمت می کردند ، می توانند مجبور شوند مدال های خود را از جمله “Meritorious Unit Citation” پس دهند. فرماندهان ارشد می توانند مدالهای خدمات برجسته خود را از دست بدهند.

در این گزارش آمده است: “آنچه در حال حاضر شناخته شده است باید واحد را به عنوان كلی از صلاحیت شناسایی برای خدمات برجسته پایدار بی تفاوت سازد.”

“آنچه این گزارش فاش می کند ننگ آور و خیانت عمیق به استانداردها و انتظارات حرفه ای نیروی دفاعی استرالیا است. این شایسته نیست.”

در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد ، سرلشكر ارتش ریك بور اعلام كرد كه اسكادران ویژه گروهان خدمات هوایی 2 با دستور نبرد یا لیست واحدهای نظامی یك كشور مورد اصابت قرار می گیرد و می گوید 2 اسكادران “پیوند ادعایی فعالیت های جدی جنایی. “

بور گفت: “نسل آینده از این شکاف در سیستم شماره گذاری اسکادران ما ، این لحظه از تاریخ نظامی ما را یادآوری می کند.”

این نمادی است شایسته بنای وسیعی که در استرالیا برای احترام به جانبازان جنگ های گذشته – جنگ دوم بوئر ، شورش بوکسور ، جنگ جهانی اول و دوم ، کره ، ویتنام ، جنگ خلیج فارس ، جنگ عراق – و نیروهای فعلی.

جزئیاتی از پرچم استرالیا بر روی یک سرباز ارتش استرالیا در تاریخ 09 مه 2019 ، در سیمور ، استرالیا.

نخست وزیر موریسون ، در تاریخ 25 آوریل سال جاری ، روز سالانه بزرگداشت مردان و زنان سپاه ارتش استرالیا و نیوزلند معروف به Anzacs ، گفت: “ویژگی هایی که ما برای آنزاک ها احترام می گذاریم در هر یک از ما زنده است – استقامت ، شجاعت ، نبوغ ، شوخ طبعی ، همسری و فداکاری ، وظیفه نسبت به یکدیگر ، نسبت به استرالیا. “

وظیفه ، فداکاری و شجاعت اکنون توسط افشاگران نشان داده شده است كه در تحقیق IGADF از “فرسایش تدریجی استانداردها در طول زمان و در نتیجه ایجاد فرهنگ در نهایت تحمل جنایات جنگی” گفتند.

سربازان سابق که شاهد جرایم جنگی بودند ، در تحقیقات چهار ساله از مشکلات صحبت در مورد فرماندهان گشت که با آنها به عنوان “نیمه خدایان” رفتار می شود ، گفتند. این گزارش تصدیق می کند که “حمایت های موجود از افشاگرها و جبران مراحل رسیدگی به شکایات برای اعضایی که از انتقام جویی حرفه ای ، اجتماعی و جسمی می ترسند برای طرح نگرانی های خود یا” سوت زدن در اعمال غیرقانونی “کافی نبودند.”

بیش از 39000 استرالیایی در طولانی ترین جنگ استرالیا خدمت کرده اند که با اعزام مداوم 80 پرسنل به کابل ، پایتخت افغانستان ادامه دارد.

پس از تحقیقات جامع IGADF بیش از 510 مصاحبه با شاهد و بررسی بیش از 45000 سند و عکس ، ادعا شد 25 استرالیایی مرتکب جنایات جنگی شده اند.

طبق تحقیق ، این ادعاها شایسته کیفری علیه 19 نفر از این افراد است. این بخش کوچکی از تعهدات کلی استرالیا در قبال افغانستان است.

با این حال این گزارش این ایده را که 25 متهم به ارتکاب جنایت فقط “چند سیب بد” هستند ، رد می کند. در عوض ، یک بررسی اخلاقی ضمیمه گزارش نشان می دهد که قتل ها توسط عواملی از جمله “شخصیت و سرعت اعزام ها … عدم وضوح در مورد هدف و از دست دادن تدریجی اعتماد به نفس در مورد ماموریت و سلسله مراتب بالاتر فرماندهی ، تقویت شده است. “

قسمت اعظم جنگ استرالیا علیه طالبان افغانستان در مرکز ارزگان رخ داد که به عنوان یکی از سخت ترین و خطرناک ترین سالن های نمایش جنگ شناخته می شود. نیروهای استرالیایی پس از کشته شدن 41 نفر و زخمی شدن 261 نفر در سال 2014 از ارزگان خارج شدند. نخست وزیر وقت ، تونی ابوت ، هنگام اعلام تصمیم برای عقب نشینی در سال 2013 ، گفت که این مأموریت با موفقیت انجام شده است.

ابوت در آن زمان گفت: “ما شاهد جایگزینی طالبان بودیم. ما شاهد رانده شدن از پناهگاه های امن و پایگاه های هواداران القاعده و القاعده هستیم.”

“اگر به مزایای کشور ما ، افغانستان و جهان بیشتر نگاه کنید ، نتیجه گیری من مثبت است ، ارزش آن را داشته است.”

هفت سال بعد ، بیشتر خانواده های قربانیان غیرنظامی استرالیایی در ارزگان باقی مانده اند ، اما به گفته شهرزاد اکبر ، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ، اکنون بسیاری از آنها تحت کنترل طالبان زندگی می کنند. این کمیسیون به CNN گفت که آنها همچنان گرسنه عدالت هستند. اما دسترسی به آن آسان نخواهد بود. ارتش افغانستان در سال 2016 شروع به عقب نشینی از ارزگان کرد و مناطق وسیعی را به طالبان واگذار کرد.

گزارش IGADF می گوید: “در مواردی که اطلاعات موثقی مبنی بر کشته شدن غیرقانونی یک تبعه افغانستانی شناسایی شده یا قابل شناسایی وجود داشته باشد … استرالیا اکنون باید بدون پرداخت انتظار برای تعیین مسئولیت کیفری ، خانواده آن شخص را غرامت پرداخت کند. این گام مهمی در این زمینه خواهد بود. اعتبار بین المللی استرالیا ، به ویژه در افغانستان ، را احیا کرده و این کار صحیح است. “

انجام کار صحیح با پرداخت غرامت به غمگین افغان هایی که تحت کنترل طالبان زندگی می کنند ، دستیابی به استرالیا کار آسانی نخواهد بود.

اکبر به سی.ان.ان گفت: “یافتن همه قربانیان آسان نخواهد بود ،” برخی از خانواده ها ممکن است پس از حوادثی که پس از درگیری در حال وقوع اتفاق افتاده دوباره قربانی شده اند ، بنابراین – وضعیت غیرنظامیان در افغانستان دلخراش است. “

اما همانطور که گزارش لعنتی روز پنجشنبه بیان می کند ، “تمامیت اخلاقی و اقتدار استرالیا به عنوان یک ملت” در معرض خطر است.