تسلا قرار است در ماه دسامبر به شاخص S&P 500 بپیوندد

خبرهای روز جهان

تسلا (TSLA)، که اکنون بیش از ارزش گذاری شده است تویوتا (TM)، دیزنی (از بین برود) و کوکاکولا (KO)، نزدیک به 387 میلیارد دلار سرمایه دارد.

برای واجد شرایط بودن برای پیوستن به S&P 500 ، یک شرکت باید در ایالات متحده مستقر باشد ، حداقل 8.2 میلیارد دلار سرمایه بازار داشته باشد ، از نقدینگی بالایی برخوردار باشد و حداقل 50٪ سهام آن در دسترس عموم باشد. درآمد سه ماهه اخیر و مجموع درآمد چهارماهه متوالی آن باید مثبت باشد خوب.

در ماه اکتبر ، تسلا بزرگترین سود سه ماهه خود را در تاریخ اکتبر گزارش کرد ، در سه ماهه سوم 874 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، به استثنای اقلام خاص ، درآمد خود را با 156 درصد افزایش نسبت به سه ماهه سال گذشته ، پنجمین سه ماهه متوالی این شرکت را نشان داد.

تسلا جایگزین یک شرکت S&P 500 خواهد شد ، اطلاعاتی درباره اینکه کدام شرکت S&P Global می گوید بعداً منتشر خواهد شد. کمیته شاخص می گوید همچنین در حال بررسی این مسئله است که آیا تسلا باید یک باره اضافه شود یا در دو بخش جداگانه.

طبق گفته S&P Global بیش از 11.2 تریلیون دلار دارایی معیار S&P 500 وجود دارد که شامل 4.6 تریلیون دلار از کل وجوه نمایه شده است.

Daniel Ives و Strecker Backe تحلیلگران Wedbush در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: “واضح است که این یک نکته اساسی برای سهام و اهداف نمایه سازی است و در نهایت علامت س questionال دیگری را در مورد داستان تسلا که رو به جلو است حذف می کند.”

به گزارش Refinitiv ، سهام تسلا بیش از 10٪ اخبار افزایش یافت.

در ماه سپتامبر ، S&P 500 نتوانست تسلا را به فهرست شرکت های خود اضافه کند و به جای آن اضافه کند اتسی (ETSY)، ترادین (TER) و کاتلنت این سه شرکت جایگزین شدند بلوک H&R (منابع انسانی)، کوتی (کپی) و کهل (KSS). سرمایه گذاران سرسخت از این خبر متعجب شده و امیدوار بودند که این خودروساز پس از رشد بیش از 400 درصدی سهام امسال اضافه شود.

– آنالین کورتز و کلر دافی از CNN در این گزارش همکاری کردند.