برایان کمپ می‌گوید جمهوری‌خواهان نمی‌توانند با تحقیقات ترامپ منحرف شوند

خبرهای روز جهان



CNN

برایان کمپ، فرماندار جورجیا، پیامی برای جمهوری‌خواهان هم‌پیمان خود دارد که به دنبال بازپس‌گیری کاخ سفید هستند: «ما نمی‌توانیم حواس‌مان را پرت کنیم».

ما باید به مردم، شماره 1، بگوییم که برای چه چیزی هستیم. شماره 2، این است که ما روی آینده و کاری که قرار است برای رأی دهندگان در ایالت خود یا مردم آمریکا انجام دهیم، تمرکز کنیم. و سپس، شماره 3، ما باید یک کار ساده انجام دهیم: ما باید برنده شویم.

اظهارات فرماندار یک روز پس از آن بیان شد که وی در نشست کمیته ملی جمهوری خواهان در نشویل به اهداکنندگان گفت که حزب جمهوری خواه باید از انتخابات ریاست جمهوری 2020 حرکت کند. در سخنرانی خود، کمپ بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و ادامه نارضایتی های انتخاباتی او، با حجابی نازک به او پرداخت و گفت: «اگر بخواهد درباره دزدیده شدن انتخابات 2020 صحبت کند، حتی یک رای دهنده نوسانی به نامزد ما رأی نخواهد داد. ”

ترامپ که در حال حاضر به عنوان نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 شناخته می‌شود، از زمان خروج از قدرت بارها این بحث را مطرح کرده است که اگر جمهوری‌خواهان چشم خود را بر گذشته ببندند، نمی‌توانند – چه در صندوق‌های رای و چه در قانون‌گذاری – موفق شوند. اما نامزدهایی که از ادعاهای انتخاباتی نادرست او حمایت کردند در انتخابات میان دوره ای پاییز گذشته عملکرد ضعیفی داشتند، در ایالت های نوسانی که ترامپ برای بازپس گیری کاخ سفید در سال 2024 به آن نیاز دارد.

ترامپ همچنین زیر ابری از مشکلات حقوقی قرار دارد. در نیویورک، پرداخت پولی به یک ستاره سینمای بزرگسالان اندکی قبل از انتخابات 2016 منجر به کیفرخواست او توسط هیئت منصفه بزرگ منهتن به دلیل نقش ادعایی او در این طرح شد. و در آتلانتا، یک هیئت منصفه منتخب، تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای لغو شکست وی در انتخابات جورجیا در سال 2020 را بررسی کرده است.

کمپ یکشنبه گفت: «من نمی‌توانم کاری را که شعبه قضایی انجام می‌دهد یا کاری که یک دادستان محلی انجام می‌دهد کنترل کنم، اما آنچه ما می‌توانیم کنترل کنیم… تمرکز ما روی آن است.

اگر حواسمان پرت شود و درباره چیزهای دیگری صحبت کنیم که دموکرات‌ها می‌خواهند درباره آن صحبت کنند، مانند این تحقیقات – بدون توجه به اینکه شما در مورد سیاست آن‌ها چه فکر می‌کنید – اگر هر روز حواسمان پرت شود و اجازه دهیم رسانه‌ها فقط در مورد آن صحبت کنند، فقط به جو بایدن کمک می کند.» این به ما راهی برای پیروزی جمهوری خواهان نمی دهد.»

کمپ در پاسخ به سوال تپر که آیا ترامپ در سراسر کشور غیرقابل انتخاب است یا خیر، مخالفت کرد.

او گفت: «این با مردم است که باید تصمیم بگیرند.

تنش بین ترامپ و کمپ سال‌هاست که ادامه دارد. زمانی که کمپ از لغو پیروزی بایدن در جورجیا در سال 2020 امتناع کرد، ترامپ فرماندار را دشمن شماره 1 خود کرد و در طول سال 2021 به طور علنی علیه او انتقاد کرد و سناتور سابق آمریکایی دیوید پردو را برای به چالش کشیدن کمپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه به خدمت گرفت. با همه اینها، ترامپ نتوانست کمپ را به مبارزه بکشاند و فرماندار پیش از شکست دادن رقیب دموکرات، استیسی آبرامز در انتخابات سراسری نوامبر، با اکثریت قاطع برنده شد.

کمپ روز یکشنبه گفت که جمهوری خواهان برای پیروزی در سال آینده باید با آنچه او به عنوان “فاجعه دولت بایدن” یاد کرد، تمایز قائل شوند و به امنیت مرزها، تورم بالا و سیاست انرژی اشاره کرد.

فرماندار گفت: “من فکر می کنم ما نامزدهای خوب زیادی خواهیم داشت که اگر روی آن چیزها تمرکز کنند، ما شانس زیادی برای پیروزی در کاخ سفید در سال 2024 خواهیم داشت.”