بحران Covid در روسیه: سردخانه های بسته بندی شده و مرگ و میر بیش از حد ، داستان تاریک تری را از آنچه که اعداد رسمی نشان می دهد ، نقل می کند

خبرهای روز جهان

صدای مرد گفت: “شب های ما اینگونه به نظر می رسد: وحشتناک” ، روایت فیلم های ارائه شده توسط اتحادیه پزشکان برجسته روسی ، وابسته به مخالفان ، “اتحاد پزشکان” ، که می گوید در اواسط ماه اکتبر توسط عضو کارکنان بیمارستان در اولیانوفسک ، شهری در حدود 500 مایلی شرق مسکو.

او در حالی که از یک جسد فیلمبرداری می کرد ، می گوید: “دو نفر دیگر در بند ما هستند.” “این چگونه Covid-19 است که همه را می کشد.”

این فیلم وحشتناک تنها یکی از چندین مورد به دست آمده توسط CNN است که شرایط وحشتناک داخل امکانات بیش از حد جمعیت را نشان می دهد. برخی از تصاویر نشان می دهد سردخانه هایی با بدن ، برهنه ، بر روی هم و در کفهای آلوده روی هم قرار گرفته اند ، در صحنه هایی که بیشتر از بیمارستانها شبیه مناطق جنگی هستند.

در حالی که روسیه تلاش می کند تا همه گیری را تحت کنترل درآورد ، این فیلم ها یکی از چندین نشانه ای است که نشان می دهد تعداد واقعی کشته ها بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

روسیه می گوید از 16 نوامبر بیش از 33000 نفر در اثر Covid-19 جان خود را از دست داده اند. اما این تعداد توسط منتقدانی که می گویند کرملین کمتر از این تعداد گزارش می دهد ، مورد مناقشه است.

“من فکر می کنم رقم واقعی این است [around] 130،000 نفر “، الکسی راکشا ، آماری سابق دولت که تخمین های خود را بر اساس داده های رسمی در مورد مرگ بیش از حد – تعداد تلفات بیش از آنچه که به طور معمول انتظار می رود – برآورد کرده است ، برای ارزیابی تلفات همه گیری.

کارگران هنگام تشییع جنازه در ماه مه ، در قبرستان Novoye Kolpinskoye ، سن پترزبورگ تجهیزات محافظتی می پوشند.

راکشا با استفاده از داده های ثبت های محلی ، تخمین می زند که روسیه از آوریل تا نوامبر به حدود 160،000-170،000 مرگ و میر بیش از حد رسیده است. وی تقریباً 80٪ از این مرگ و میرها را به کوید -19 نسبت می دهد – متوسطی که از آمار مشابه منتشر شده توسط کشورهای غربی جمع شده است.

طبق گفته Rosstat ، آژانس آمار روسیه ، بین آوریل و سپتامبر سال 2020 ، آمار رسمی مرگ و میر روسیه تقریباً 117،000 مرگ بیشتر در مقایسه با سال گذشته بود. آمار رسمی Covid-19 برای آن دوره تقریباً 21000 نفر است.

هنوز اطلاعات Rosstat برای ماه های اکتبر و نوامبر در دسترس نیست ، اما با توجه به آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز پاسخ ویروس کرونا ویروس ، گسترش همه گیری به سرعت تسریع شده است.

راكشا می گوید او پس از اظهار نظر علنی درباره نحوه شمارش مرگ و میر ناشی از ویروس كرونا ، در روز جولای Rosstat را ترك كرد. وی می گوید که اختلاف بین ارقام رسمی و محاسبات وی به دلیل طبقه بندی تلفات کوید توسط روسیه است.

واقعیت واکسن Covid-19 بسیار پرحرف پوتین را گاز می زند ، زیرا نگرانی در مورد اثربخشی و ایمنی طولانی است

وی توضیح می دهد که Rosstat از سیستم طبقه بندی چهار لایه استفاده می کند. طبق وب سایت آژانس ، آنها عبارتند از: 1-آزمایش مثبت بیمار برای Covid-19 قبل از مرگ. 2. هنگامی که Covid-19 علت اصلی مرگ است ، اما باید با کالبد شکافی یا تحقیقات بیشتر تأیید شود. 3. هنگامی که ویروس منجر به مرگ در کسانی که شرایط زمینه ای دارند ، می شود. 4- هنگامی که Covid-19 تأیید می شود اما عامل اصلی مرگ محسوب نمی شود.

راكشا به سي ان ان گفت: “فقط اولين گروه قرباني ، زماني كه آزمايش بيمار از نظر ويروس كرونا مثبت باشد ، به عنوان مرگ Covid-19 ثبت مي شود.” به گفته راكشا ، مرگ و میر در هر سه طبقه دیگر از آمار رسمی خارج است.

نه وزارت بهداشت روسیه ، نهاد ناظر بهداشت عمومی Rospotrebnadzor و نه Rosstat به درخواست های CNN برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

صحنه ای از ویدئویی که به CNN داده شده است و نشان می دهد یک سردخانه پر جمعیت در منطقه اولیانوفسک روسیه در ماه اکتبر است.

این روش شمارش با دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی متفاوت است ، که بیان می کند تمام مرگ های مربوط به Covid-19 باید محاسبه شود مگر اینکه “یک دلیل جایگزین واضح وجود داشته باشد که نمی تواند مرتبط باشد” با بیماری.

با این وجود ، همانطور که با همه گیری مبارزه می کند ، روسیه هنوز می داند که چگونه یک نمایش خوب را ارائه دهد. در ماه آگوست ، در میان سر و صدای زیاد ، این کشور اولین کشوری بود که واکسن ویروس کرونا ، Sputnik V را ثبت کرد ، حتی قبل از شروع آزمایشات مهم فاز 3. این واکسن که با تردید دانشمندان خارجی روبرو شده است هنوز به طور گسترده تجویز نشده است.

همچنین به CNN دسترسی نادر به بیمارستان فوق العاده موقت ویروس کرونا در 1300 تختخوابی در مسکو اعطا شد که در استادیوم اسکیت روی یخ مسابقات قهرمانی جهان تاسیس شده بود ، “کاخ یخ”.

کاخ یخی Krylatskoye که به بیمارستان صحرایی ویروس کرونا در مسکو تبدیل شده است.

آندری شکودا ، پزشک ارشد ، هنگام بازدید از ما ، به CNN گفت: “بحران پیچیده اما قابل کنترل است.” “ما همه تجهیزات تشخیصی لازم ، سونوگرافی ، بیهوشی و ونتیلاتور را در اینجا داریم.”

در بالای صفحه ، اکنون یک صفحه غول پیکر که معمولاً اسکیت روی زمین یا نمره هاکی روی یخ پخش می کند ، برای نشان دادن فیلم به بیماران در حالی که تحت معالجه هستند استفاده می شود.

پزشک ارشد گفت این بیمارستان کاملاً دیجیتالی است. به هر بیمار یک دستبند با کد QR اختصاص داده شده است که به تمام سوابق مراقبت های بهداشتی وی پیوند دارد.

وی در سراسر مسکو و فراتر از آن به CNN گفت: “این یک مراقبت استاندارد است.”

با این وجود این تصویر گلگون از کشوری که کنترل کامل آن همه گیر است ، با شبکه ای از امکانات پزشکی گسترده ، به نظر می رسد با تصاویر گرافیکی که از بیمارستان ها ، بررسی عمیق تر آمار رسمی و شهادت برخی از کارگران پزشکی در تضاد است.

ماه گذشته ، دولت روسیه فشار فزاینده ای را در مراکز درمانی خود پذیرفت ، با معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا گفت که تخت های بیمارستان در پنج منطقه از مناطق آسیب دیده بیش از 95 درصد ظرفیت دارند.

کارکنان با بدن یک بیمار متوفی در ماه آوریل در مرکز پزشکی Novomoskovsky در Kommunarka ، خارج از مسکو.

یکی از رانندگان آمبولانس در منطقه ساراتوف در جنوب غربی روسیه – که بخاطر ترس از عواقب ناشی از کار در خواست نامش فاش نشود ، با CNN صحبت کرد – گفت که اوضاع بیمارستان وی “آشفته” است.

وی گفت: پزشكان حتی از پذیرش بیماران مسن با مشكلات تنفسی امتناع می ورزند. “آنها به آنها می گویند دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. اما دلیل اصلی آن وجود مکان کافی در بخش نیست.”

و در ویدئوی دیگری که به سی.ان.ان داده شده است و در یک سردخانه بیش از حد بارگیری شده است ، صدای مردانه بر روی تصاویر وحشتناک صحبت می کند: “اینجا به سختی می توانستیم جایی پیدا کنیم. این مانند یک فیلم ترسناک است.”

آنا چرنووا در مسکو به این گزارش کمک کرد.