با ربکا مرسر ، بنیانگذار جیب عمیق Parler ، یک شبکه اجتماعی محافظه کار بحث برانگیز ، ملاقات کنید

خبرهای روز جهان

مرسر دختر رابرت مرسر ، مدیر صندوق پرچین و بنیانگذار شرکت تجزیه و تحلیل داده های سیاسی فعلی Cambridge Analytica است. Mercers از حامیان برجسته رئیس جمهور دونالد ترامپ و اهداف محافظه کارانه بوده اند.
مرسر در بیانیه ای در این بستر گفت: “من و جان پارلر را برای ایجاد بستری خنثی برای آزادی بیان ، همانطور كه ​​بنیانگذاران ما قصد داشتند ، و همچنین ایجاد یك محیط رسانه اجتماعی كه از حریم خصوصی داده ها محافظت كند ، آغاز كردیم.” “ظلم و ستم روزافزون اربابان فن آوری ما می طلبد که کسی مبارزه با داده کاوی و برای محافظت از آزادی بیان آنلاین را هدایت کند. کسی پارلر است ، چراغ راهی برای همه کسانی که برای آزادی ، آزادی بیان و حریم شخصی خود ارزش قائل هستند “

پارلر ، که در سال 2018 توسط مرسر ، جان ماتز و جارد تامسون تاسیس شد ، خود را “رسانه های اجتماعی بی طرف” و محلی می داند که مردم می توانند “آزادانه صحبت کنند و صریحاً خود را ابراز کنند بدون ترس از اینکه” از نظرات شما “خوشحال شوند”. توضیحات وب سایت و فروشگاه App. به نظر می رسد با فید اصلی ، تعداد دنبال کنندگان و روش های اشتراک پست ها و پیوندها ، از توییتر و اینستاگرام جمع شده است.

آخر هفته 8 نوامبر – روزی که رسانه های بزرگ انتخابات جو بایدن را خواستار شدند – این پلتفرم به بیشترین بارگیری در برنامه رایگان اپلیکیشن فروشگاه اپل تبدیل شد.

پارلر بیشتر کاربران محافظه کار را به خود جلب می کند. برخی از فعال ترین کاربران پارلر شامل شان هانیتی ، مجری فاکس نیوز ، شخصیت رادیویی مارک لوین ، لورا لومر ، فعال راست افراطی ، تد کروز سناتور و دوین نونس نماینده مجلس است. اریک ترامپ و مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز دارای حساب هایی هستند

تعداد قابل توجهی از کاربران این صداها را بر روی سیستم عامل دنبال کرده اند ، که به دلیل شکایات مربوط به اقداماتی که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی علیه اطلاعات غلط در انتخابات و ادعاهای دروغین درباره تقلب در رای دهندگان انجام داده اند ، مانند اختلاف در ادعاها با برچسب های بررسی واقعیت ، به آنها دامن زده است.

توییتر (TWTR)، بیشتر از فیس بوک (FB)، در بسیاری از توییت های رئیس جمهور ترامپ در جریان انتخابات اقدام تهاجمی انجام داد. در یک زمان ، شبکه اجتماعی برچسب های هشدار دهنده را به بیش از یک سوم توییت های ترامپ پس از بسته شدن نظرسنجی ها اعمال کرد. برخی از توییت های ترامپ در پشت یک برچسب هشدار دهنده پنهان شده بود که کاربران باید قبل از اینکه بخواهند آنچه را که می خوانند کلیک کنند.
با توجه به اینكه شركتهای بزرگ فن آوری اطلاعات غلط را پرچم گذاری می كنند ، Parler به صدایی محافظه كار برای همه تبدیل شده است. بر اساس گزارش ADL که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعضای پسران مغرور ، پیروان تئوری توطئه QAnon ، افراط گرایان ضد دولت و برتری طلبان سفید پوست ، همه دیدگاه های خود را درباره پارلر آشکارا تبلیغ می کنند. ADL گفت: “انکار هولوکاست ، یهودستیزی ، نژادپرستی و سایر اشکال تعصب نیز به راحتی یافت می شود.”

Rebekah Mercer کیست؟

Rebekah Mercer در سال 2017

برای سالها ، بازرگانان مهمترین خیرین گروههای محافظه کار بوده اند ، از اتاق فکر بنیاد میراث فرهنگی ، جایی که ربکا مرسر در هیئت امنا فعالیت می کند ، تا سازمان هایی که کتاب ها و فیلم های ضد هیلاری کلینتون تولید کرده اند.

اما خانواده در سیاست های ملی در چرخه انتخابات 2016 ظهور کرد زمانی که رابرت مرسر ، که به نظارت بر صندوق پرچین رنسانس کمک کرد و همسرش دایان ، بیش از 23 میلیون دلار به گروه هایی که از نامزدهای محافظه کار حمایت می کنند ، کمک کردند ، طبق یک حسابرسی غیر حزبی مرکز سیاست های پاسخگو.

در آن انتخابات ، Mercers یک PAC فوق العاده مالی را تأمین کرد که در ابتدا از سناتور تگزاس تد کروز برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواه حمایت می کرد قبل از اینکه حمایت خود را پشت ترامپ بگذارد.

گزارش ها حاکی از آن است که ربکا مرسر که خجالتی رسانه ای است ، ترامپ ، نامزد وقت خود را ترغیب به تغییر در سازمان مبارزات انتخاباتی خود و استخدام استیو بانون و کلیان کانوی برای کمک به اجرای پیشنهاد ریاست جمهوری خود در آخرین بخش انتخابات 2016 کرده است. ربکا مرسر برای خدمت در کمیته اجرایی تیم انتقالی ترامپ ادامه داد ،

ربکا مرسر به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد. رابرت مرسر در سال 2017 از رنسانس کنار رفت.

– فردریکا شووتن و کایا یوریف از CNN در این گزارش همکاری کردند