کنراد گروس ، مدیر ایکیا ، در بیانیه ای گفت: “چرخاندن صفحه با فهرست محبوب ما در واقع یک روند طبیعی است زیرا مصرف رسانه و رفتارهای مشتری تغییر کرده است.” “به منظور دستیابی و تعامل با بسیاری از افراد ، ما از راه حل های جدید مبلمان منزل خود الهام خواهیم گرفت.”
اولین کاتالوگ ایکیا در سال 1951 به زبان سوئدی منتشر شد. اولین نسخه دوتایی (بصورت آنلاین و چاپی) در سال 2000 منتشر شد و در اوج خود در سال 2016 ، ایکیا 200 میلیون نسخه به 32 زبان در 50 بازار چاپ کرد.
هنوز هم فروشگاه های اندازه انبار و کافه های محبوب آن بخشی جدایی ناپذیر از برنامه رشد شرکت هستند. جان آبراهامسون رینگ ، مدیرعامل گروه اینتر ایکیا گفت که مشتریان هنوز هم می خواهند محصولات آن را “لمس و امتحان کنند”. این شرکت گفت که با استفاده از “رویکرد کل بازار” ، با ارائه نمایشگاه های کوچکتر در مراکز شهر ، فروشگاه های سنتی حومه ایکیا و مراکز تحقق آنلاین ، ادامه خواهد داد.